Urodzona 30 maja 1904 roku w Warszawie, zmarła 2 czerwca 1987 roku w Skolimowie. Polska tancerka, aktorka, choreografka i pedagożka.
Absolwentka szkoły baletowej przy Teatrze Wielkim w Warszawie. Uczyła się m.in. od Piotra Zajlicha, Janiny Rutkowskiej i Jana Walczaka.
Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie. Tańczyła w W 1919 roku została rozpoczęła pracę w zespole Baletów Rosyjskich Diagilewa i wyjechała do Paryża. Do 1924 roku była solistką argentyńskiego Teatru Colón. W latach 1924-1931 była primabaleriną Teatru Wielkiego w Poznaniu. Występowała także w rolah tanecznych i aktorskich w Teatrze Nowości w Warszawie, Teatrze Miejskim w Bydgoszczy, kinoteatrze Bagatela w Krakowie, w teatrach rewiowych Kometa, Miraż oraz Nowy Miraż Warszawie, w zespole objazdowym Zrzeszenia Artystów Scen Łódzkich i Warszawskich.
Była pedagożką tańca klasycznego w warszawskiej Państwowej Średniej Szkole Baletowej, gdzie do grona jej uczniów należeli m.in. Bożena Kociołkowska, Krystyna Mazurówna, Wojciech Wiesiołłowski, Barbara Olkusznik, Andrzej Ludwicki i Elżbieta Jaroń. Wykładała metodykę tańca na Wydziale Choreograficznym warszawskiej PWST, była pedagożką, baletmistrzynią i choreografką Operetki w Szczecinie, Teatru Muzycznego w Gdyni i Opery Warszawskiej oraz pedagożką ZPiT ,,Mazowsze”.
Do jej najważniejszych ról należą: Lalka (La bouique fantastique, chor. L. Miasin), Hiszpanka (Wieszczka lalek, chor. J. Ciepliński), Kolombina (Flirt Kolombiny w Divertissement VIII, chor. J. Kapliński), Solistka (Chopiniana, chor. M.Statkiewicz wg. Fokina), solistka (Tańce połowieckie, chor. M.Statkiewicz wg. Fokina), Zobeida (Szeherezada, chor. M.Statkiewicz wg. Fokina), Panna Młoda (Wesele na wsi, chor. E.Papliński), Duch nocy, Szarotka i Ognik (Tatry, chor. M.Statkiewicz), Boginia Podziemi, Władczyni Syjamu, Ukrainka i Gwiazda (Pan Twardowski, chor. M.Statkiewicz), Kolombina (Miliony arlekina, chor. J. Ciesielski) i wiele innych.
Spektakle, w których objęła rolę choreografki to m.in.: Kwiat Hawai (reż. H. Lotar), Bajadera (reż. H. Lotar), Król włóczęgów (reż. A. Długosz), Bal w operze (reż. Z. Laurentowski).
Pracowała także jako asystentka baletmistrza przy spektaklach takich jak: Dyl Sowizdrzał (reż. L. Wójcikowski), Coppelia (reż. L. Wójcikowski), Suita Hiszpańska (reż. L. Wójcikowski), Romeo i Julia (reż. J. Gogół).
Znana jest z kreacji roli Azy w filmie Chata za wsią w reżyserii Artura Twardyjewicza.
Była autorką podręcznika Tańczymy lepiej i piękniej (Warszawa, 1963). W 1982 przewodniczyła honorowo jury IV Konkursu Tańca i Choreografii w Gdańsku.
Okupację przeżyła w Warszawie. Po powstaniu warszawskim była więźniarką obozów koncentracyjnych w Oświęcimiu i Ravensbruck. Podczas kuracji poobozowej w Szwecji zorganizowała zespół taneczny w Kristiansund. Pracowała także jako pedagożka w ognisku baletowym w Szczecinie.