Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Z okazji 10-lecia Teatru, ROZBARK zaprasza na na wyjątkowe spotkanie z artystą, który przez wiele lat był związany z zespołem Teatru. Publiczność miała okazję oglądać Piotra Wacha m.in. w spektaklach: Democratic body, Zagubieni w skórze, Podziemne słońca, Fast Foot Food w reż. i chor. Anny Piotrowskiej.

Warsztaty masterclass z reżyserem i performerem, byłym tancerzem Teatru Rozbark Piotrem Mateuszem Wachem będą dotyczyć zagadnienia kreacji postaci w oparciu o działania ruchowe / performatywne / taneczne. W ramach zajęć uczestnicy poznają narzędzia pracy nad tekstem literackim w celu jego przetworzenia w działania sceniczne. Poznają strategie dramaturgiczne, których Wach używa w pracy z aktorami w swoich spektaklach. Warsztat skierowany zarówno dla osób początkujących lub chcących spróbować swoich sił w aktorstwie performatywnym, studentów Wydziału Teatru Tańca.

Zalecany wygodny, luźny ubiór, obuwie zmienne oraz butelka wody.
Na warsztaty należy przygotować jeden utwór literacki (wiersz, fragment prozy, monologu, reportażu) wydrukowany na kartce A4, czcionka Times New Roman, rozmiar 12 pkt, oraz zabrać dowolne narzędzia do pisania.

Podczas zajęć obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych.

Warsztaty odbędą się 6 kwietnia 2024 w godz. 10.00-13.00

Liczba miejsc ograniczona.

Bilety:
160 zł od osoby – ilość miejsc ograniczona!

Link do kasy:
https://tiny.pl/dml3c

Piotr Mateusz Wach – student reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Absolwent Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu (2015) oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (kierunek choreografia i performance, 2017).
Pracował jako aktor, performer i choreograf w Polsce i za granicą . Jest także wykładowcą akademickim krakowskiej AST – przedmiot performance i praktyki performatywne na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.

Wach określa się jako ekspresjonistę nowej fali tworzącego teatr na przecięciu performansu, choreografii i radykalnych strategii dramaturgicznych. Jego zainteresowania oscylują wokół intermedialności sztuki, autonomii języka i wielopoziomowych konstrukcji dramaturgicznych. Tematycznie krąży wokół irracjonalności i brutalności egzystencji ludzkiej. Ma obsesję detalu. Lubi niejednoznaczność w twórczości, jak błądzenie między jawą a snem.

Nagrody:
Grand Prix 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku za Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza (2017)
Nagroda Shaking The Walls za Sen Kalibana (2019)
Nagroda Złota Czacha za Ryszard. Ciało z gniewu (2015)
Złota Maska Woj. Śląskiego za choreografię do spektaklu Heimsuchung/Nawiedzenie (2013)
Stypendysta Prezydenta Miasta Krakowa (2023), Prezydenta Miasta Wrocławia (2021), Marszałka
Województwa Śląskiego (2015), a także dwukrotny stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca
(2018, 2019) realizowanej przez Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk w Poznaniu.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close