Czy zastanawiałaś/łeś się kiedyś nad tym, czego potrzebujesz, żeby zatańczyć? Za czym podąża uwaga tańczącej/go? Czy za tym samym co uwaga widzki/a? Jak odczucia w ciele wpływają na wyobraźnię? Jakie pojęcia kształtują Twój taniec? Co sprawia, że patrzysz na kogoś (lub nie), albo że masz ochotę zbliżyć się i dotknąć? Zapraszam na warsztat improwizacji tańca prowadzony w ramach badania Co robię, kiedy tańczę? Action is Primary, 3:15 Dances, Wychodząc od działania – dokumentacja, praktyka i perspektywa widzów. Spotkania będą miały formę praktyki ruchowej oraz „gier” choreograficznych.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Lekcje przybliżą uczestnikom moje sposoby przygotowywania się oraz tworzenia – zarówno w planie fizycznym, jak i koncepcyjnym. Ponieważ ciekawość i przyjemność stanowią kluczowe elementy tej pracy, zajęcia również będą przyjemne i zachęcą do indywidualnych poszukiwań. Zapraszam osoby na każdym poziomie zaawansowania, od tych stawiających pierwsze kroki w tańcu współczesnym do profesjonalistów.

W 2015 roku rozpoczęłam pracę nad rozwijaniem praktyki choreograficznej wokół improwizacji tańca. To co wcześniej kultywowałam jako osobne dyscypliny performatywne – sceniczną improwizację tańca oraz prace choreograficzne – zostało połączone w choreograficzne studium i intensywną praktykę do improwizowanego spektaklu. Kulminacją tych badań był projekt Wychodząc od działania, w ramach którego zrealizowałam ponad 40 różnych przedstawień w przestrzeniach galerii, teatrów, domów kultury czy na wolnym powietrzu, głównie w Warszawie, ale także w Poznaniu i Berlinie. Spektaklom towarzyszyły badania prowadzone z zespołem zaproszonych artystek – dramaturżką Eleonorą Zdebiak, choreografką Meg Foley i Maiją Reetą Raumanni, artystką wizualną Alicją Bielawską i innymi. Na przestrzeni kilku lat stworzyłyśmy improwizacyjne uniwersum, które jest czyms więcej niż tylko zapleczem spektakli. Obecnie opisując i problematyzując ten projekt poddaję refleksji różne porządki pojęciowe w jakich porusza się choreografia eksperymentalna. Co aktywizuje, praktyka improwizacji, którą rozwinęłam w ramach pracy Wychodząc od działania? Co mówi o politycznym potencjale choreografii? Co dzieje się, kiedy tańczę, kiedy prowadzę innych przez ich taniec, kiedy tańczymy razem, przed i z udziałem widzów?

Więcej o pracy Marysi Stokłosy: https://marysiastoklosa.com/

Warsztaty są realizowane w ramach Stypendium badawczego Grażyny Kulczyk.

Udział w nich jest bezpłatny, ale trzeba się zapisać na cały cykl. Ostatnie zajęcia będą miały formę pokazu, po którym zaprosimy widzów na rozmowę.

Zgłoszenia proszę nadsyłać do 4 października na adres kontakt@fundacjaburdag.com.

Kiedy:
11, 18, 25 października
15, 22, 29 listopada
w godzinach 10.00-12.00
Zapraszamy do udziału w całości!

Gdzie: Centrum w Ruchu, Wawerskie Centrum Kultury, ul.Żegańska 1A

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close