W dniach 30 czerwca – 2 lipca 2023 roku w Studiu 42 w Warszawie odbędą się warsztaty EVERYTHING INCLUDED taneczne z Martą Kosieradzką, Ingvild Bertelsen i Marlene Bonnesen.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

O warsztatach EVERYTHING INCLUDED:

Open training/taniec współczesny/improwizacja: Marta Kosieradzka (Polska), Ingvild Bertelsen (Norwegia) i Marlene Bonnesen (Dania)

Terminy zajęć:

Piątek, 31 lipca
godz. 19.00–21.oo: Open, open, close

Sobota, 1 lipca
godz. 10.oo–11.30, 19.00–21.00: Open, open, close;
godz. 11.45–13.15: taniec współczesny;
godz. 13.15–14.00: przerwa;
godz. 14.00–15.30: improwizacja

Niedziela, 2 lipca
godz. 10.00–11.30, 19.00–21.00: Open, open, close
godz. 11.45–13.15: taniec współczesny
godz. 13.15–14.00: przerwa
godz. 14.00–15.30: improwizacja

Miejsce: Studio 42, Warszawa

Opis zajęć i prowadzących :

  1. Open, open, close – dynamiczny trening funkcjonalny

Każdy dzień zaczniemy od odnalezienia się w przestrzeni, połączenia z naszym ciałem, grupa i wszystkim co nas otacza. Na początku zajęć Marlene poprowadzi nas przez zadania ruchowe ze swojego słownika – ćwiczenia oddechowe, powtarzalne sekwencje i zadania, które rozgrzeją ciało i umysł. Później wprowadzi was w tajniki swojej długoletniej praktyki ruchowej Open training – funkcjonalnego i dynamicznego treningu o jasnej i klarownej strukturze, który poruszy do pracy wszystkie części ciała. Będziemy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia, które usprawnią naszą koordynację, siłę, wytrzymałość i poczucie rytmu. Zajęcia zakończą się ćwiczeniami rozciągającymi, które pozwolą nam z powrotem uspokoić oddech. Zajęcia dla wszystkich zainteresowanych ruchem i gotowych na fizyczne wyzwania niezależnie od doświadczenia!

Więcej informacji na temat Open training (strona grupy działającej w Kopenhadze): http://opentraining.weebly.com

Marlene Bonnesen  – tancerka działająca pomiędzy Oslo a Kopenhagą. Ukończyła studia licencjackie w The Danish National School of Performing Arts (2011–2015) a teraz kończy studia magisterskie w Oslo National Academy of Arts w Oslo. Współtworzy kolektyw DANSEatelier w Kopenhadze i pracowała z różnymi międzynarodowymi niezależnymi choreografami i zespołami: Recoil Perfoemance, WEGO, GAZART, Running Sculptures oraz katalońską Angels Margarit /cia Mudances. Jako tancerka Marlene poszukuje fizycznej ciągłości, sposobów na eksplorację wzorców ruchowych i tego jak je zmieniać, dostosowywać i rozwijać.

2. Taniec współczesny (technika i choreografia)

Zajęcia dla osób z dobrą podstawą techniczną, które więcej czasu chcą poświęcić nauce choreografii, poszukiwaniu w ruchu wyrazu scenicznego i po prostu potańczyć. Po krótkiej rozgrzewce technicznej, w której znajdą się elementy pracy z podłogą, praca rąk i korpusu charakterystyczna dla tańca współczesnego i modern, ruch spiralny, dynamiczna praca nóg, skupimy się na nauce sekwencji choreograficznych. Będziemy eksplorować różnego rodzaju jakości ruchu, relacje z przestrzenią i muzyką. Pojawią się też elementy improwizacji solo i w grupie, które pozwolą uczestnikom odnaleźć więcej możliwości w swoim ciele. Zapraszamy osoby na poziomie średniozaawansowanym/zaawansowanym, które uczestniczą lub myślą o tym, żeby uczestniczyć w projektach scenicznych, oraz takie, które szukają dynamicznych zająć skupionych na choreografii i głębszej eksploracji ruchu.

Marta Kosieradzka – tancerka, choreografka i artystka wizualna pochodzaca z Warszawy. Absolwentka Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie (wydział grafiki) i Artesis Royal Conservatory w Antwerpii (wydział tańca). Od wielu lat pracuje jako tancerka, choreografka i nauczycielka tańca współczesnego. Po ukończeniu studiów tanecznych (2010) swoją profesjonalną karierę taneczną rozpoczęła od występów w produkcji Jana Martensa I can ride a horse whilst juggling, so marry me, a później przez wiele lat pracowała z wieloma choreografami i artystami różnych dziedzin sztuki w Belgii. Po powrocie do Polski przez kilka lat związana była z Teatrem Tańca Zawirowania, występując w spektaklach repertuarowych i prowadząc zajęcia oraz projekty w Akademii Tańca Zawirowania. Współpracowała także z wieloma Polskimi choreografami i artystami. Przez dwa lata pracowała również w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Baletowej jako nauczyciel tańca współczesnego. Autorka wielu spektakli i filmów tańca, które zdobywały nagrody i pokazywane były na międzynarodowych scenach tanecznych. W latach 2019/2020 brała udział w programie rezydencji artystycznych w Kelim Choreography Center w Tel Avivie. Obecnie mieszka i pracuje w Oslo, gdzie kończy studia MA in Dance w Oslo National Academy of Arts.

3. Make friends with your habits (improwizacja)

W ramach tego warsztatu chcę poruszyć pytanie o nawyki ruchowe jako coś, czego musimy się wystrzegać albo co musimy zmienić. W niektórych kręgach improwizacji uważa się, że powinniśmy zawsze wystrzegać się powtarzalnych wzorców ruchowych, bo jest to niezbędne do naszego rozwoju artystycznego. Eleanor Bauer w swoim eseju Effing the ineffable (Urzeczywistnianie niewysłowionego) pisze o tym, że powinniśmy na nowo przyjrzeć się naszym sposobom postrzegania nawyków. W końcu to, że ciągle chcemy je zmieniać, szybko staje się nawykiem samo w sobie. Jak zmieni się nasz sposób poruszania się, jeśli spojrzymy na swoje utrwalone kody ruchowe jako coś, co daje nam podstawę do twórczej pracy. Czego możemy się nauczyć przyglądając się swojej relacji z ruchem i nawykom? Zajęcia rozpoczną się krótką rozgrzewką, która poprowadzi nas do indywidualnej eksploracji, pojawią się też elementy pracy w grupie i z partnerem. Zajęcia dla osób zainteresowanych eksploracją ruchu, improwizacją, performatywną i choreograficzną stroną tańca z doświadczeniem tanecznym bądź ruchowym.

Ingvild Bertelsen – tancerka i performerka z długim doświadczeniem w kolektywnej pracy artystycznej i improwizacji tanecznej. Współtworzyła DANSEatelier – kolektyw artystyczny działający w Kopenhadze, który został doceniony w Danii i poza nią. Jako tancerka występowała w pracach swojego autorstwa oraz autorstwa innych choreografów w różnych miejscach w Europie: Oslo, Gothenburgu, Bratysławie i Brukseli. Jest specjalistką w improwizacji, analizie złożoności ruchu, jego dynamiki i formy. Interesuje ją tworzenie złożonych i wieloznacznych spektakli tanecznych. Pracuje na profesjonalnej scenie tanecznej od 2015 roku i ma nadzieję na dalszy rozwój w dziedzinie improwizacji, która może być zabawą, nauka i ciągłym odkrywaniem nowych jakości.

Wydarzenie na Facebooku: link

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close