Lubelski Teatr Tańca zaprasza choreografów i tancerzy z doświadczeniem do udziału w 4-dniowym coachingu z Januszem Orlikiem w dniach 20–23 sierpnia 2022 roku w ramach programu Przestrzenie Sztuki.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Zgłoszenie w  postaci uzupełnionego formularza on-line należy przesłać do 25 lipca 2022 roku do godz. 23.59 (liczy się data i godzina wpływu aplikacji). Z wybranym do udziału w coachingu uczestnikami organizatorzy skontaktują się do dnia 2 sierpnia 2022 roku.

Deklaracja uczestnictwa zakłada udział we wszystkich czterech dniach coachingu. Ostatniego dnia odbędzie się pokaz podsumowujący pracę.

Organizatorzy mogą zaproponować noclegi w terminach 19–24 sierpnia 2022 roku dla 11 uczestników coachingu w pokojach gościnnych (2- lub 3-osobowych) z dostępem do aneksu kuchennego w Centrum Kultury w Lublinie.

Link do formularza: https://forms.gle/tKG5ynXYrkwSi7K6A
Koszt udziału: 150 zł

***

Prowadzący o coachingu:

Poprzez wspólną pracę  pragnę prowokować do aktywności w kreowaniu i praktykowaniu ruchu i zachęcić uczestników do odnajdywania własnego twórczego potencjału. Praca polegać będzie na wyzwoleniu potencjału twórczego uczestników poprzez użycie alternatywnych narzędzi kreowania ruchu, praktyk choreograficznych i improwizacyjnych, które zwiększą umiejętność budowania zaufania, świadomość ciała, ułatwią generowanie i komponowanie ruchu.

Moim celem jest pokazanie tańca jako narzędzia ekspresji i komunikacji niewerbalnej dostępnego dla każdego, a nie jako formy czysto technicznej, zarezerwowanej jedynie dla profesjonalistów oraz podkreślenie, ważnego w mojej artystycznej pracy, czysto ludzkiego i emocjonalnego aspektu sztuki tańca. Zamierzam skoncentrować się nie tyle na precyzji i perfekcji, ile na budowaniu wspólnoty we wzajemnych relacjach i komunikacji w grupie.

W  mojej pracy pragnę skupić się na wzbogacaniu wiedzy, zdolności i umiejętności ruchowych uczestników, zarówno w zakresie tworzenia, obserwacji wspólnych działań jak i ich konstruktywnego opiniowania.

O Januszu Orliku:

Janusz Orlik – tancerz, choreograf, pedagog tańca. Po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Występował w produkcjach choreografów takich jak: Olga Cobos, Peter Mika, Catherine Guérin, Rebekka Murgi, Nicole Caccivio i Charlotte Vincent. Od 2002 roku jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre. Janusz tworzy również własne prace choreograficzne. Jest autorem spektakli Exérèse monobloc (2004), a bliźniego swego jak siebie samego (2006), Live on stage (2008), Święto wiosny (2011), Insight (2013), który został wyróżniony Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla Janusza Orlika i Joanny Leśnierowskiej za najlepszą choreografię przyznaną w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014, Mute (2018) oraz Koda (a tribute) (2019). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego nic. W 2009 roku wziął udział w spektaklu Happy Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed, występując w spektaklu Forces. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company rozpoczynając pracę nad spektaklem Ten Men. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w Rekonstrukcji Joanny Leśnierowskiej. W 2012 roku wziął udział we wznowieniu Horsemeat Gary Clarke’a. W 2013 roku rozpoczął współpracę z Danielem Landauem. W 2014 roku wystąpił w …(Rooms by the sea) z cyklu Ćwiczenia w patrzeniu autorstwa Joanny Leśnierowskiej, w spektaklu Skutki niezamierzone autorstwa Sjoerda Vreugdenhila, Back to bone autorstwa Rosalind Crisp oraz Collective Jumps autorstwa Isabelle Schad. W roku 2015 wystąpił we fragmencie Shirtology Jérôme’a Bela. W 2016 roku stworzył ruch sceniczny do spektaklu Ojczyzna w Teatrze Polskim w Poznaniu. W tym samym roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijskim projekcie Yanka Rudzka Projekt: Zaczyn. W roku 2018 współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijsko-gruzińsko-armeńskim projekcie Yanka Rudzka Projekt: Wielogłos. Jest autorem cyklu warsztatów taneczno-ruchowych Poruszeni, które w cyklicznej formie odbywały się na przestrzeni 2018 roku we współpracy z różnymi instytucjami na terenie Polski. Od roku 2019 roku pełni funkcję opiekuna artystycznego Teatru Klucz działającego w ramach projektu Teatr Powszechny, realizowanego przez Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Od 2021 roku pełni funkcję członka Rady Programowej Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Pozostałe prace to m.in. Wysokie obcasy dla zespołu baletowego Opery Krakowskiej, Alfa dla Sceny Tańca Współczesnego z Poznania, Adagio dla Teatru Muzycznego w Poznaniu. Poza pracą sceniczną Janusz prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2011 i 2018.

Więcej informacji o artyście: www.januszorlik.com

Więcej informacji o wydarzeniu: link

Coaching realizowany jest w ramach programu Przestrzenie Sztuki, który jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem projektu jest Centrum Kultury w Lublinie.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close