Program rezydencji artystycznych Performing Artists Residencies wspiera współczesny teatr i sztukę tańca w Europie Środkowej poprzez zapewnienie możliwości goszczenia artystów i zespołów z krajów Grupy Wyszehradzkiej.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Warunki udziału w naborze wniosków o wsparcie

Program rezydencji artystycznych Performing Artists Residencies wspiera innowacyjne, eksperymentalne i kreatywne działania w obszarze sztuk performatywnych – nowego dramatu, tańca współczesnego, nowego cyrku, teatru fizycznego, teatru wizualnego, teatru alternatywnego, performansu. Program nie jest przeznaczony dla amfiteatrów, prac prezentowanych wcześniej ani festiwali teatralnych.

– O wsparcie mogą ubiegać się zarówno artystki i artyści indywidualni, jak i zespoły artystyczne.

– Wnioskodawcy/wnioskodawczynie muszą być pełnoletnimi obywatelami/obywatelkami krajów Grupy Wyszehradzkiej.

– Wnioskodawcy/wnioskodawczynie ubiegający się o wsparcie rezydencji grupowych (3 lub więcej artystów/artystek) mogą pochodzić z różnych krajów Grupy Wyszehradzkiej (członkowie grupy muszą jednak pochodzić z krajów innych niż kraj docelowy).

– Miejsce pobytu musi być inne niż kraj pochodzenia i miejsce zamieszkania wnioskodawcy/wnioskodawczyni.

– Każdy/a wnioskodawca/wnioskodawczyni może otrzymać wsparcie tylko raz w danym roku kalendarzowym.

– Wsparcie udzielane jest przez okres 1 miesiąca.

– Rezydencje mogą odbywać się w okresie od 10 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku.

– Wysokość wsparcia przyznanego na potrzeby rezydencji indywidualną wynosi 2 000 euro dla instytucji przyjmującej i 2 500 euro dla artysty/artystki

– Wysokość wsparcia dla rezydencji grupowej wynosi 3,500 euro dla instytucji goszczącej i 5,500  euro dla członków/członkiń zespołu.

Więcej informacji na temat warunków ogólnych i kryteriów wyboru można znaleźć w dokumencie Nowe zasady programu rezydencji artystów wyszehradzkich (New Rules of the Visegrad Artists Residency Program).

Jak ubiegać się o dofinansowanie

Formularz zgłoszeniowy należy złożyć za pośrednictwem portalu My Visegrad do 15 października 2022 roku, do godz. 12.00. System składania wniosków on-line zostanie aktywowany na miesiąc przed upływem terminu. Składanie wniosków poza ww. okresem jest niemożliwe.

Wniosek należy złożyć wraz z następującymi dokumentami:

Kopia dowodu osobistego lub paszportu osoby wnioskującej (lub każdego/j wnioskodawcy/wnioskodawczyni, jeśli ubiegają się o wsparcie grupowe)

Portfolio artystyczne + recenzje

Skan listu akceptacyjnego od organizacji goszczącej, napisanego w języku angielskim, w okresie 3 miesięcy przed złożeniem wniosku, na papierze firmowym; list powinien zawierać datę, tytuł projektu, planowany termin rezydencji, imię i nazwisko oraz podpis przedstawiciela/przedstawicielki statutowego/ej

Wszelkie pytania w sprawie rezydencji należy kierować do menadżerki projektu, Orsolyą Rigó, pod adresem rigo@visegradfund.org

.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close