Dzięki środkom pozyskanym w ramach Krajowego Planu Odbudowy powracają Ruchome Teksty re-Aktywacja. W nowej odsłonie, z odświeżonym zespołem redakcyjnym, wieloma marzeniami i jednocześnie niesłabnącym zainteresowaniem interdyscyplinarnością ruchu oraz tekstu.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Redakcja ogłasza otwarty nabór do trzynastego w ogóle, a pierwszego wielkoformatowego numeru Ruchomych Tekstów. Zaprasza osoby pracujące z ciałem, ruchem, tańcem i szeroko pojętą choreografią do nadsyłania swoich propozycji eksperymentalnych tekstów choreograficznych.

Przyjmowane są m.in. zapiski z procesu twórczego (wersje uporządkowane), choreografiki*, wiersze, krótkie prozy, partytury, zbiory słów. Redakcja poszukuje głosów będących owocem praktyki jako alternatywy dla teoretycznej narracji na temat tańca/choreografii.

Każdy tekst w gazecie zostanie opublikowany w oryginalnym języku. Redakcja zdaje sobie sprawę z tego, że narzędzie komunikacji w środowisku tanecznym to tygiel, więc pragnie stać się platformą, która upowszechnia, wspiera, kreuje i niuansuje polski język choreografii.

Wraz z nadesłaną propozycją twórcy powinni załączyć odpowiedzi na poniższe pytania:

  • jak uzasadnisz swoją przynależność do świata pracy z ciałem, ruchem i/lub szeroko pojętą choreografią? (może to być krótkie bio, cv, kilka zdań o sobie lub inne)
  • w kontekście jakich praktyk powstała nadesłana przez Ciebie propozycja? (nie więcej niż 500 znaków)

Propozycje można przesyłać do 10 listopada 2024 do godz. 23.59.
Każda osoba może złożyć maksimum dwie propozycje tekstowe (mogą zawierać grafiki).
Objętość tekstu nie może przekraczać 10 000 znaków ze spacjami.

Utwory należy wysyłać na adres: ruchome.teksty@gmail.com

Za publikację proponowane jest honorarium w wysokości 500 zł brutto. O przyjęciu tekstów do numeru decyduje zespół redakcyjny a informacja zwrotna będzie przekazywana drogą mailową. W wyniku naboru zostanie wybranych dziesięć tekstów, które ukażą się na stronie internetowej i drukiem w grudniu 2024.
Redakcja zastrzega sobie prawo do nie komentowania decyzji o odrzuceniu lub przyjęciu tekstu, z uwagi na ilość napływających propozycji. Publikacja będzie wiązała się z zawarciem umowy licencyjnej lub z odstąpieniem praw.

Każda osoba publikująca zostanie zaproszona do udziału w wydarzeniu performatywnym, promującym trzynasty numer Ruchomych Tekstów. Za występ przewidziane jest honorarium.
Wydarzenie planowane jest na pierwszą połowę grudnia.
O szczegółach pojawią się później.

*pojęcie autorstwa choreografki Magdaleny Przybysz. Definiuje je ona w następujący sposób: choreografiki to frazy skomponowane przez osoby choreografujące, składające się z tańczących liter i słów oraz znaków (zamiast osób tańczących) na kartce papieru lub pliku tekstowym (zamiast sceny). Do ich powstania używamy strategii choreograficznych (np.: wytnij, wklej, powtórzenia, odwrócenia, plany, figury, rytm, improwizacja, nielinearność zapisu). W ten sposób powstają kompozycje przypominające zabawy twórców_czyń poezji konkretnej, które zależnie od autora_rki mogą przybrać minimalistyczną lub bardziej rozbudowaną formę. Jednym zdaniem, to przestrzeń absolutnej wolności w formalnych ograniczeniach, które sobie sami_e stworzymy.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close