Współ_Pracownia zaprasza wszystkich spragnionych tańca i odpoczynku na zimowy plener tańca.
Wersja do druku
Pobierz PDF
Udostępnij
Zatrzymanie, regeneracja, odpuszczenie – pauza. W obecnym rozpędzonym świecie te hasła brzmią jak luksus, przywilej. Na ile potrafimy korzystać z tych jakości w naszym tańcu? Czy przy regularnym treningu dajemy sobie czas na regenerację? Czy w ferworze improwizacji potrafimy się zatrzymać? Czy wiemy, jak podejść do praktyki, kiedy odczuwamy zmęczenie lub spotyka nas kontuzja?
Współ_Pracownia pragnie po raz kolejny się spotkać z uczestnikami/uczestniczkami pleneru we wspaniałym Ośrodku w Polu, aby w zimowej aurze pokłonić się nad zagadnieniem pauzy w tańcu, w ruchu, ale także w całej praktyce i życiu.
W regularnej praktyce pojawiają się momenty osłabienia, kontuzji, zmęczenia. Współ_Pracownia chce otworzyć ze swoimi gośćmi ten temat, poznać ich strategie, a także podzielić się z nimi konkretnymi i teoretycznymi wskazówkami na utrzymanie praktyki w tych newralgicznych momentach. W działaniu uczestnicy/uczestniczki zastanowią się, co oznacza trening na 100%, jak wyczuwać swoje aktualne zasoby oraz nawigować nimi na bieżąco w ramach każdego treningu.
Organizatorzy pragną stworzyć przestrzeń sprzyjającą regeneracji i odpuszczeniu. Poprzez praktyki ruchu i dotyku chcą przekazać uczestnikom/uczestniczkom pleneru narzędzia sprzyjające głębokiej relaksacji. W tańcu i improwizacji natomiast będą oni odkrywać moc zatrzymania, siłę wypływającą ze zwolnienia ruchu i zanurzenia się głębiej w świadomości. Towarzyszyć im będą:
– technika release;
– metody masażu i automasażu;
– narzędzia somatycznej pracy z ciałem (np. BMC);
– praca z partnerem: elementy kontakt improwizacji, partneringu, bodywork’u;
– improwizacja, swobodny taniec;
– praca z naturą w inspiracji zimowym krajobrazem;
– nie zabraknie książek i materiałów teoretycznych do czytania (wspólnego lub indywidualnego) przy kominku.
Termin:
15–19 lutego 2023 (środa–niedziela)
Zakwaterowanie, wyżywienie:
Domem uczestników/uczestniczek pleneru na ten czas stanie się Ośrodek Rozwoju w Polu, Wydminy – Mazury. Jest to pięknie położona agroturystyka, w skład której wchodzą naturalny dom gliniany i nowy dom z 80 m2 salą do tańca, 17 ha terenu. Znajdują się tam pastwiska, młody las brzozowy, pola uprawne i staw, a także jeziora i Puszcza Borecka.
Do wyboru uczestnicy/uczestniczki pleneru będą mieć pokoje 2-/3-/4-osobowe z łazienkami na korytarzu; dostępne będą też domowa kuchnia, przestrzeń wspólna i sala warsztatowa do użytku 24 h.
Strona internetowa: https://osrodekwpolu.pl
Organizatorzy zapewniają pyszne, zdrowe, wegetariańskie/wegańskie posiłki: śniadanie, obiad, kolacja.
Koszt:
1 150 zł – cena regularna (przy zapisie po 6 stycznia, wpłata zaliczki – 400 zł do 1 lutego)
Cena zawiera: zakwaterowanie, wyżywienie (3 posiłki), około 30 godzin warsztatowych. Zaliczka 400 zł (cena regularna do 1 lutego) płatna przelewem.
Dane do przelewu:
Numer konta: 25 1050 1025 1000 0091 3956 5940
Centrum Terapii i Wspomagania Rozwoju
Wpłaty z dopiskiem: zajęcia grupowe
Kontakt i zapisy:
przestrzen.tanca@gmail.com
fb, ig: @Współpracownia
O Współ_Pracowni i prowadzących:
Współ_Pracownia to projekt edukacyjny, dający możliwość głębszego zapoznania się ze światem tańca współczesnego. Organizatorzy pragną pokazać Wam jego dostępność i otwartość, na różne ciała, wiek, sposoby myślenia i ekspresji. Jest to dla nich projekt o współpracy i wymianie, w którym można uczyć i jednocześnie zdobywać wiedzę, w którym każdy uczestnik jest istotnym elementem i w którym samemu/samej można się rozwijać. Organizatorów interesują ciągły i regularny proces, myślenie o tańcu jako o praktyce oraz budowanie wspierającej się i napędzającej społeczności.
Pod tą nazwą zawierają się obecnie dwie grupy tańca współczesnego (PREP i LAB oraz zajęcia wprowadzające Harmonic Body) i warsztaty wyjazdowe (Ciałokształty oraz Pauza).
Prowadzące:
- Agnieszka Sikorska
W 2017 roku rozpoczęła prowadzenie swoich autorskich i niezależnych zajęć. Poprzez uczenie przetwarza własne doświadczenia taneczne, dzieli się nimi, filtrując je przez swoją wrażliwość. Wierzy, że każdy może tańczyć. Swoich uczniów obdarza uwagą, precyzyjnie tłumaczy kwestie techniczne, by w improwizacji dać pole do wolności i własnych odkryć. Na zajęciach zawsze panuje atmosfera swobody, bezpieczeństwa i akceptacji.
Wykształcenie zdobywała na kierunku taniec na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Academy of Performing Arts w Pradze oraz podczas programu tanecznego Warsaw Dance Department. Zaś będąc przez trzy miesiące w Izraelu, trenowała z zespołami Batsheva, Vertigo oraz Yasmeen Godder. W zeszłym roku ukończyła drugi rok kursu Akademii Choreografii Eksperymentalnej, kolektywu Centrum w Ruchu. W październiku 2021 uczyła się pod okiem Davida Zabrano podczas 5 weeks Intensive of Flying Low and Passing Through. Tworzy autorskie zajęcia z pola tańca współczesnego, kolektywnej pracy projektowej oraz ucieleśniania natury. Performerka, tancerka i pedagożka tańca. Realizuje niezależne produkcje, np. spektakl Patolovja, autorski performance Mowa Ciała czy wideoart Kambium.
2. Paulina Rewucka
Dzieli się tańcem od kiedy pamięta, począwszy od pląsów w rodzinnych ogródkach, przez szkolne korytarze po sceny teatralne, coraz bardziej różnorodne przestrzenie zachęcające do wypełniania ich ruchem. Profesjonalnie naucza od 10 lat, w różnych miejscach, w różnych językach. Zależy jej na znalezieniu indywidualnej ekspresji uczestniczek/ów zajęć i języka ruchowego, poprzez który podopieczni mogą zrozumieć siebie, aby następnie odnaleźć jakość współpracy z innymi. W nauczaniu niezwykle ważna jest dla niej praca kreatywna, która pozwala na uwolnienie wyobraźni, a w jej wyniku, także twórczości. Poszukuje jej zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz fizycznego ciała w ruchu.
Obecnie studiuje na kierunku magisterskim Dance and Participation w kopenhaskiej szkole Den Danske Scenekunstskole, po wcześniejszym ukończeniu studiów, w 2019 roku, na Anton Bruckner Universitat. W trakcie studiów miała możliwość pracy w austriackim teatrze Landes, jak również wyjazdu do duńskiej szkoły choreografii w Kopenhadze, aby edukację zwieńczyć stażem w Lenka Vagnerova Company. W tym czasie zainteresowała się kolektywem Formless Arts oraz koncepcjami Bruna Caverny. Po powrocie do Polski stworzyła pierwszą produkcję z kolektywem Why not? w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym pod tytułem Nieprzeniknione srebro. Pracuje przy interdyscyplinarnych projektach z artystami wizualnymi (m.in. Floraphilia, Biennale Warszawa) oraz muzycznymi (m.in. Błędowska Desert Sessions Music, Roland Jazz Festival, Dance me – World Wednesdays). Organizuje i wspiera warsztaty (m.in. B12 w Berlinie, Why not? Dance Camp, Wild Play, Wokół twarzy – taniec, performatyka, improwizacja), festiwale (m.in. BodySoundSpace, Święto Improwizacji).
Organizatorzy zapraszają serdecznie.
Więcej informacji: link