Centrum Pilates i Tańca „Pendulum” zaprasza do udziału w cyklu bezpłatnych warsztatów i lekcji otwartych. Zajęcia skierowane są do wszystkich miłośników tańca, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

Wszystkie warsztaty i lekcje w ramach cyklu są bezpłatne. Obowiązują jedynie zapisy w formie mailowej. Organizatorzy proszą o zgłoszenie chęci uczestnictwa w warsztatach na adres: centrum.pendulum@gmail.com.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Liczba miejsc jest ograniczona. Maksymalna liczba uczestników w grupie to 15 osób.

Miejsce warsztatów:

Centrum Pilates i Tańca „Pendulum”, ul. Morawskiego 12, Poznań

Kontakt: 604 532 154

Cykl otwartych lekcji i warsztatów tańca realizowany jest w ramach projektu „W Tobie trwam”.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Harmonogram warsztatów:

Teatr tańca: warsztat mistrzowski z prof. Ewą Wycichowską

Termin: 25 września

godz. 13.00-15.00

O warsztacie:

Spotkanie będzie dotyczyło zadań opartych na sztuce improwizacji ruchu, bezruchu i tańca jako narzędzia w procesie twórczym.

Wspólnym tematem, który nas połączy w działaniach coachingowych będzie słowo (!): MIĘSO, Mięso, mięso…

W ciągu krótkiej, ale intensywnej pracy wymagającej:
– uważności,
– empatii,
– wyobraźni,
będziemy poszukiwać scen wyrażających nasz różnorodny stosunek do słowa MIĘSO – w szerokim i osobistym rozumieniu.

Uczestnicy warsztatów mogą (nie muszą) przynieść: pomoce – rekwizyty, kostiumy itp., które chcieliby w swoich działaniach wykorzystać.

Harmonogram lekcji otwartych:

Blok 1

Prowadzący: Paweł Malicki

Technika: taniec współczesny / taniec fizyczny

Terminy:

15 września, godz. 10.00 – 11.00

16 września, godz. 10.00 – 11.00

Głównym celem zajęć jest poszukiwanie harmonii płynności i dynamiki w tańcu, poszerzanie słownika ruchowego, prawidłowe wykorzystanie oddechu, zwiększenie świadomości ciała, a przede wszystkim radości z ruchu. Podczas zajęć wykorzystuje technikę tańca współczesnego, modern, elementy tańca fizycznego, ruchu naturalnego, ćwiczenia budujące i wzmacniające siłę mięśni, elementy floorwork, czyli pracy w parterze. Choreografie oparte na częstych i dynamicznych zmianach kierunków oraz poziomów wraz z maksymalnym wykorzystaniem przestrzeni. Charakterystyczne przejścia na poziomie podłogi, przewroty z przesunięciami, praca z contraction; ciągła gra pomiędzy otwieraniem a zamykaniem ciała w ruchu przeplatana jest z teatralnym gestem i nagłymi zmianami tempa.

Blok 2

Prowadząca: Monika Błaszczak

Technika: improwizacja

Terminy:

– 20 września, godz. 10.00 – 11.00

– 21 września, godz. 10.00 – 11.00

– 22 września, godz. 10.00 – 11.00

– 23 września, godz. 10:00 – 11.00

Improwizacja jest sposobem generowania ruchu w sposób spontaniczny. Nie ma przygotowanej choreografii, ale mogą być zaoferowane zadania, propozycje i wyzwania do rozważenia w ruchu. Uczestnicy zajęć improwizacji wykorzystują swoją wyobraźnię, ciekawość, sugestie nauczyciela i swoje bezpośrednie otoczenia do tworzenia materiału ruchowego ad hoc. Celem jest odkrywanie fascynujących obszarów ruchowych i przełamywanie swoich nawyków tanecznych. Praktykowanie improwizacji wpływa pozytywnie na pewność siebie, na umiejętność wykorzystywania swojej kreatywności, empatii i poczucie humoru. Umiejętności ćwiczone w improwizacji tanecznej przydają się w każdej strefie życia i dziedzinie pracy.

Blok 3

Prowadzący: Adrian Radwański

Technika: taniec klasyczny

Terminy:

– 27 września, godz. 10.00 – 11.00

– 28 września, godz. 10.00 – 11.00

– 29 września, godz. 10.00 – 11.00

– 30 września, godz. 10.00 – 11.00

Lekcje z techniki tańca klasycznego opierają się na koordynacji ruchowej łączącej w sobie zarówno piękno i grację, jak i zorganizowane schematy ruchowe wzmacniające ciało. Każdy jest w stanie odnaleźć w niej własną drogę na wyrażenie własnej ekspresji poprzez finezyjny gest i przepływ ruchu. W tańcu klasycznym niezwykle ważne są linearne ustawienia ciała, poszerzające świadomość oraz wpływające pozytywnie na jego wysmuklenie i wydłużenie.

Pedagodzy:

Mateo Dupleich Rozo – boliwijski artysta multidyscyplinarny, tancerz i badacz pochodzący z La Paz w Boliwii. Mateo zaczął trenować technikę klasyczną w Escuela de Ballet Cubano-Boliviana w La Paz w wieku 6 lat (Boliwia, 2004-2011) i kontynuował szkolenie innych współczesnych i nowoczesnych technik w swoim rodzinnym mieście.

W wieku 16 lat Mateo opuścił Boliwię dzięki pełnemu stypendium na ukończenie International Baccalaureate w United World Colleges: Red Cross Nordic (Norwegia, 2013 2015), a następnie na uzyskanie tytułu licencjata tańca współczesnego w Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, otrzymując na tej uczelni honorowy tytuł. (Anglia, 2016-2019). Mateo zaprezentował szereg spektakli w teatrach tańca, galeriach, w plenerach i innych nieformalnych przestrzeniach. Baltering (Norwegia, 2015), entropia (Anglia, 2019) i AMLA (Boliwia 2020) to wielkoformatowe produkcje stworzone przez artystę, które powstały na zamówienie w ramach programu Resident Choreographers pod kierownictwem Fases Bolivia i prezentowanych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Santa Cruz de la Sierra (FIDCS).

Prof. Ewa Wycichowska – choreograf, pedagog, tancerka, profesor sztuk muzycznych, kierownik Zakładu Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, oraz profesor zwyczajny w Katedrze Fizjologii, Biochemii i Higieny Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. Autorka ponad 70 spektakli zrealizowanych w Polsce, Włoszech, Niemczech, Czechach i USA. Inicjatorka i dyrektor artystyczny Dancing Poznań (Międzynarodowych Warsztatów i Biennale Tańca Współczesnego oraz Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca). Juror polskich i międzynarodowych konkursów tańca, ekspert ministerialny, członek Międzynarodowej Rady Tańca (CID-UNESCO).Prezes Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii. Jest jedną z nielicznych polskich tancerek odnoszących sukcesy na światowych scenach baletowych, zarówno w repertuarze klasycznym, jak i współczesnym. Tańczyła tytułowe partie w Romeo i Julii (chor. Borkowski), Giselle (chor. Coralli/Perrot/Piasecki), Coppelii (chor. Kujawa), Córce źle strzeżonej (chor. Papliński), a także w Zielonym stole (chor. Jooss), Gajane (chor. Ejfman), Medei (chor. Kujawa), Ognistym ptaku (chor. Drzewiecki), „Królewnie Śnieżce” (chor. Borkowski), Śnie nocy letniej i Wolfgangu Amadeuszu (chor. Veredon), Carmen (chor. Makarowski), Faust goes rock i Skrzypku Opętanym we własnej choreografii. Zna ją publiczność niemal wszystkich kontynentów, reprezentowała polską sztukę tańca na festiwalach w USA, Kanadzie, Peru, Mongolii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Izraelu, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Finlandii, Gruzji, Rosji, Japonii i Brazylii. W 1980 roku debiutowała jako choreograf utworem Głos kobiecy (z nieznanej poetki) do muzyki Krzysztofa Knittla, zrealizowanym w Teatrze Wielkim w Łodzi. Jest laureatką Nagrody Młodych im. Wyspiańskiego I stopnia, Medalu 200-lecia Baletu Polskiego, Medalu Wacława Niżyńskiego, Fringe Firsts Special Award w Edynburgu (z PTT), Medalu „Ad Perpetuam Rei Memoriam”, Nadzwyczajnej Złotej Maski – nagrody łódzkich krytyków, głównej nagrody na III Ogólnopolskim Konkursie Dramatu (z PTT), trzykrotnie nagrody publiczności Buławy Hetmańskiej Zamojskiego Lata Teatralnego (z PTT), Nagrody ZAiKS za wybitną twórczość choreograficzną, Nagrody Sekcji Krytyków Teatralnych Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI – UNESCO za popularyzację polskiej kultury teatralnej za granicą, „Terpsychory” – Nagrody ZASP, Srebrnego Medalu Gloria Artis, Nagrody Specjalnej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w uznaniu zasług dla kultury polskiej.

W latach 1988 – 2016 roku kierowała Polskim Teatrem Tańca – Baletem Poznańskim. Zaproszenie do współpracy z jej zespołem przyjmują najwybitniejsi choreografowie na świecie m.in. Birgit Cullberg, Mats Ek, Örjan Andersson, Karine Saporta, Ohad Naharin.

Ewa Wycichowska ma na swoim koncie także współpracę choreograficzną z wybitnymi reżyserami teatralnymi, operowymi i filmowymi m.in. z Jerzym Jarockim, Erwinem Axerem, Maciejem Prusem, Krzysztofem Zanussim, Krzysztofem Kieślowskim, Jerzym Kawalerowiczem, Ryszardem Perytem, Adamem Hanuszkiewiczem, Krystyną Jandą, Krzysztofem Zaleskim i Eugeniuszem Korinem.

Paweł Malicki – tancerz, pedagog, choreograf, trener personalny

Swoją taneczną drogę zaczął od Studia Tańca Współczesnego „Plus”, działającego przy Konińskim Domu Kultury, gdzie próbował wielu technik tanecznych: taniec ludowy, show dance, disco – dance, modern, taniec współczesny, a także gimnastykę i akrobatykę. Uczestnik wielu warsztatów i festiwali (Konin, Kalisz, Warszawa, Łódź, Bytom). Jest absolwentem Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu, na kierunku taniec współczesny. Jest absolwentem wydziału pedagogiki na specjalności: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe. W 2013 uzyskał dyplom choreografa na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, specjalność Choreografia i teoria tańca, a w 2019 dyplom Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu – Trener personalny.

W latach 2004 – 2006 tancerz Teatru Tańca Alter, gdzie pod okiem Witolda Jurewicza doskonalił swój warsztat, poznawał tajniki tańca współczesnego. Od maja 2006 – adept, a od 2009, po uzyskaniu dyplomu Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu – tancerz Polskiego Teatru Tańca. Współpracował z wieloma choreografami: Ewa Wycichowska, Ohad Naharin, Paulina Wycichowska, Thierry Verger, Jo Strømgren, Iwona Pasińska, Takako Matsuda, Yoshiko Waki.

W ramach Atelier Polskiego Teatru Tańca Paweł rozwinął swój talent choreograficzny – jest twórcą spektakli: Kilka kroków (d)o miłości, Mat, Secondhand, The Unknown – Niewiadoma, tryptyku: Hello, My Friend!, Hello, Stranger!, Hello. And Goodbye, Kroniki czasu przyszłego: Żywa Historia. Przedmiot myśli.

Pedagog w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Poznaniu oraz na wydziale Taniec w kulturze fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Prowadzi warsztaty w wielu miastach w Polsce i za granicą.

Laureat indywidualnej nagrody na Międzynarodowych Prezentacjach Tańca Kalisz 2006; Laureat nagrody „The BestDuo Performance” na międzynarodowym konkursie „Solo & Duo Festival” Budapeszt 2008 za własną choreografię „46”. Choreografia ta przyniosła mu również pierwszą nagrodę w stypendialnym konkursie Telewizji Polskiej „Dolina Kreatywna” w 2009 roku. W 2009 roku otrzymał wyróżnienie dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich w plebiscycie publiczności „Biały Bez”. W 2013 roku otrzymał on stypendium z programu „Młoda Polska”, przyznawanego artystom do 35. roku życia, odznaczających się wybitnymi osiągnięciami w swojej dziedzinie sztuki. W 2015 roku otrzymał Medal Młodej Sztuki w dziedzinie Taniec.

Monika Błaszczak – tancerka, choreografka, interdyscyplinarna artystka.

Założycielka kobiecego kolektywu tanecznego MassHysteria (MasowaHisteria). Ukończyła z wyróżnieniem Konserwatorium Muzyki i Tańca Trinity Laban w Londynie oraz Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Poznaniu. Odznaczona tytułem „Człowieka Kultury” roku 2016 za spektakl „Śnienie” w plebiscycie magazynu IKS. Przedstawiała swoje choreografie w takich miejscach jak Tate Modern, Sadler’s Wells, The Barbican (Anglia), Stedelijk (Holandia), Fara Poznańska, Scena Robocza, Warsaw Dance Department (Polska). Podczas swoich lekcji kreuje przestrzeń, w której każdy jest tak samo ważny i wszyscy obecni mogą uczyć się od siebie nawzajem. Jej lekcje są dynamiczne i pełne niespodzianek, ale dostosowane są tak, że i profesjonalni tancerze, i początkujący znajdą dla siebie wyzwania. Interesuje ją praca z ciałem, wyobraźnią, pamięcią i instynktem.

Adrian Radwański – tancerz, choreograf, pedagog, założyciel Centrum Pilates i Tańca „Pendulum”

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu, a także Pedagogiki Baletowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W trakcie edukacji zdobył wiele osiągnięć artystycznych: został dwukrotnym finalistą Konkursu Baletowego w Gdańsku w kategorii tańca współczesnego, a także laureatem nagrody specjalnej „Osobowość sceniczna” przyznanej przez Ewę Wycichowską; w 2013 roku został finalistą krajowych eliminacji do Eurowizji dla Młodych Tancerzy. Wraz z Joanną Polowczyk za choreografię Rise otrzymał specjalną nagrodę „+ – Award” w konkursie choreograficznym „Szoloduo Budapest 2013”. Od czerwca 2014 r. do listopada 2016 r. był etatowym członkiem Polskiego Teatru Tańca, w którym można go było oglądać w spektaklach Ohada Naharina, Ewy Wycichowskiej, Jossi Berga, Nadara Rosano, Jacka Przybyłowicza. W grudniu 2016 roku rozpoczął pracę jako solista w Staatstheater Braunschweig Tanztheater, gdzie wystąpił w dwóch premierach: Dein herz ist meine heimat i Nice to meet you?. Od sierpnia 2017 do końca sierpnia 2020 roku ponownie związał się z Polskim Teatrem Tańca, gdzie pojawił się w nowym repertuarze teatru.

W 2018 roku rozpoczął swoją drogę pedagogiczną jako nauczyciel tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Olgi Sławskiej – Lipczyńskiej w Poznaniu. W 2020 roku został wykładowcą tańca na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu na kierunku Taniec w kulturze fizycznej.

Jego debiut choreograficzny miał miejsce w 2016 roku z pracą UNISOno prezentowaną we współpracy z Polskim Teatrem Tańca. Jego ostatnia praca zatytułowana Platformy została zaprezentowana na gali festiwalu Animator w Poznaniu w 2018 roku.

Jako pedagog, Adrian doszukuje się detali, których istotą jest budowanie całej konstrukcji, nad którą pracuje się latami. W swojej pracy kieruje się dobrem i rozwojem innych, bo dzięki temu on może rozwijać się najbardziej.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close