Polski Teatr Tańca zaprasza na kolejną edycję programu Laboratorium twórcze, w ramach którego w dniach 20-25 lipca odbędą się warsztaty filmu choreograficznego. Nabór zgłoszeń trwa do 30 czerwca.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Uczestnicy warsztatów filmu choreograficznego będą mogli poznać zagadnienia związane m.in. z: przygotowaniem zdjęć filmowych, zasadami filmowania ruchu, montażem, postprodukcją.

Dla kogo?

Początkujący twórcy, zainteresowani zagadnieniami operatorskimi, montażu i postprodukcji w kontekście gatunku filmu choreograficznego.

Wiek: 16+

Kiedy? 20-25 lipca 2023, godz. 10.00 – 18.00 (w tym godzinna przerwa na lunch)

Gdzie? Polski Teatr Tańca, ul. Taczaka 8, Poznań

Jak się zgłosić? Wypełniając formularz zgłoszeniowy w terminie do 30 czerwca 2023 roku.

Link do formularza: https://forms.gle/Zm1Tb3Z74Bidk7cbA

Uczestnicy zostaną poinformowani o wynikach naboru drogą mailową (w terminie 7 dni od zakończenia naboru).

Udział w warsztatach jest BEZPŁATNY. Liczba miejsc ograniczona.

Polski Teatr Tańca zapewni uczestnikom i uczestniczkom warsztatów:

  • Kamerę RED
  • Komputer iMac 24” z pełnym oprogramowaniem do montażu filmów
  • Lunch

Uwaga! Uczestnicy warsztatów muszą mieć własnego laptopa obsługującego program DaVinci Resolve.

Przydatna będzie również własna kamera/aparat do rejestracji materiału filmowego.

Harmonogram:

  • I dzień – zajęcia teoretyczne (zagadnienia operatorskie) + rozpoczęcie rejestracji materiału filmowego
  • II i III dzień – kontynuacja rejestracji materiału filmowego
  • IV dzień – montaż (zajęcia teoretyczne + zajęcia praktyczne)
  • V dzień – kontynuacja zajęć praktycznych z zakresu montażu
  • VI dzień – postprodukcja (zajęcia teoretyczne + zajęcia praktyczne), podsumowanie i omówienie efektów warsztatów

Choreograficzne projekty filmowe to nadal nowe zagadnienie. Lipcowe warsztaty mają na celu przybliżyć uczestnikom ten gatunek w kontekście procesu twórczego.

Ekspertami będą specjaliści w dziedzinie realizacji filmów, w tym choreograficznych projektów filmowych:

Ignacy Ciunelis – ur. 23.05.1994, w 2021 roku ukończył Montaż filmowy na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi z tytułem magistra sztuki. Montażysta, twórca filmowy, performer, współzałożyciel Wielkiego Szlamu odbywającego się od 2020 roku na warszawskiej Pradze. W jego dotychczasowym dorobku znajduje się wiele krótkich form, między innymi teledyski zawierające choreografię taneczną – wielokrotnie nagradzana Haśka Any Andrzejewskiej, Powroty zespołu Kozyrska x Sieczak czy Treasure Penelov. Warte wymienienia są także projekty eksperymentalne Aktorstwo, pierwsze Lekcje realizowane przez Piotra Głowackiego w AT w Warszawie czy impresyjna relacja z performancu FoMaTi (Folded Maps of Time Marka Chłoniewskiego i Chrisa Cutlera zrealizowany w ramach Teatramatyki we Lwowie w 2019 roku). W 2019 roku w ramach miedzyuczelnianego projektu Erasmus+ Open innovative resources for filmmaking education and training razem z Marcinem Wojciechowskim był odpowiedzialny za realizację materiału ćwiczeniowego poświęconego zagadnieniu przestrzeni w języku filmu i montażu. Uczestnikami warsztatów byli studenci montażu ze Szkoły Filmowej w Łodzi, Akademie Muzickych Umeni V Praze (Czechy), Sveuciliste U Zagrebu Akademija Dramske Umjetnosti (Chorwacja) i Vysoka Skola Múzických Umení V Bratislave (Słowacja). Na tegorocznym Krakowskim Festiwalu Filmowym premierę będzie mieć, montowany przez niego w duecie z Jakubem Didkowskim, dyplom reżyserski Michała Toczka pt. Być kimś.

Natalia Jacheć – w 2021 roku ukończyła studia montażu filmowego na wydziale reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Od roku akademickiego 2020/2021 prowadzi zajęcia na pierwszym oraz drugim roku montażu w Szkole Filmowej w Łodzi. Również od roku akademickiego 2021/2022 jest doktorantką o specjalności montaż filmowy w PWSFTviT. W 2020 roku brała udział w warsztatach European Editing Masterclass in Prague FAMU. Zmontowała między innymi dokument Jak pływać żeby nie utonąć (reż. Anna Pawluczuk), który był na takich festiwalach jak Festiwal Młodzi i Film, Minsk International Film Festival Listapad oraz 60. Krakowski Festiwal Filmowy. W 2020 zmontowała dokument pt. W Zgodzie, który również miał swoją premierę na 60. Krakowskim Festiwalu Filmowym. W 2021 zmontowała film Poczekalnia w reż. Aleksandry Folczak. Film ten zdobył Grand Prix podczas festiwalu Kochać Człowieka oraz główną nagrodę na 27. Festiwalu Form Dokumentalnych NURT 2021. Aktualnie jest w trakcie montażu dwóch pełnometrażowych fabuł (RDDS w reż. Aniela Gabryel oraz Krzyk w reż. Ewy Wikieł) oraz pełnometrażowego filmu dokumentalnego Pastor w reż. Marcina Jamkowskiego.

Marek Grabowski – operator obrazu. Studiował w Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Od lat pracuje zawodowo jako operator filmowy i fotograf reklamowy. Autor zdjęć nagradzanych filmów dokumentalnych i fabularnych takich jak Dzień Ojca, Święto wiosny w reżyserii Edyty Pietrowskiej, Gra, Na wieży Babel, w reżyserii Marii Wróż-Prusiewicz, filmu Fragment oraz filmu dokumentalnego Siła w reżyserii Mirosława Mamczura. Współautor zdjęć do filmu Pre Mortem w reżyserii Konrada Łęckiego, Jego filmy zdobywały nagrody i prezentowane były na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, Norwegii RIFF : R.E.D., Meksyku Muestra Movimiento Audiovisual w Guadalajara, Wenecji 6th International Meeting on Video-dance and Video- performance, Camerimage oraz w Cannes. Kreacja obrazu wielokrotnie nagradzanych filmów choreograficznych Inicjacja, Brzemię, Toporzeł, Ta Mara, Zielnik, Bestia we współpracy z Polskim Teatrem Tańca.

Mirosław Felix Mamczur – scenarzysta, reżyser, operator oraz montażysta filmowy z 17-letnim stażem zawodowym. Studiował reżyserię w Szkole Wajdy (DOK PRO) oraz Implementation of Film and Television Image w Łodzi. Zwycięzca nagrody FFD w Gliwicach w kategorii najlepsze zdjęcia filmowe oraz wielokrotnie nominowany do nagród filmowych. Realizacja oraz postprodukcja wielokrotnie nagradzanych filmów choreograficznych Inicjacja, Brzemię, Toporzeł, Ta Mara, Zielnik, Bestia we współpracy z Polskim Teatrem Tańca.

Materiał choreograficzny, który – pod nadzorem prowadzących – zarejestrują uczestnicy warsztatów przygotuje międzynarodowy kolektyw LEDA.

W 2017 roku Polski Teatr Tańca rozpoczął realizację choreograficznych projektów filmowych. Do 2022 roku powstało 5 tytułów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem międzynarodowych festiwali i wielokrotnie znalazły się w gronie laureatów. Inicjacja (2017) z hipnotyzującą muzyką Jacka Sienkiewicza i ascetyczną scenografią Andrzeja Grabowskiego otrzymała m.in. Nagrodę Lyncha (Lynch Award) dla najlepszego filmu artystycznego Austin Arthouse Film Festival, nagrodę główną Best of Fest na Arts Triangle Dance Film Festival w Dallas, nagrodzie głównej w kategorii Najlepszy film zagraniczny w 3. edycji Mexico City Videodance Festival oraz pierwszą nagrodę w kategorii video – art podczas 8. edycji On Art Film Festival 2019. Kolejny tytuł Brzemię (2018) inspirowany był obrazem Zofii Stryjeńskiej Pory roku. Listopad – grudzień (Korowód I – z jeleniem), wyrasta z fascynacji bajecznie kolorową, polską i huculską kulturą ludową. Toporzeł powstał w roku 2019, a po nim kolejne realizacje: Ta Mara (2020) oraz Zielnik (2021). Te dwa tytuły zostały zrealizowane w koprodukcji z Instytutem Adama Mickiewicza. Najnowszy choreograficzny projekt filmowy pt. Bestia miał premierę 18 grudnia 2022 r. Autorką scenariuszy i reżyserem filmowych projektów choreograficznych jest dyrektorka PTT – Iwona Pasińska.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close