
Laboratorium ruchowe CST: Warsztaty improwizacji kontaktowej z Filipem Wenckim i Olgą Skrzypek. Materiały Mazowieckiego Instytutu Kultury
Mazowiecki Instytut Kultury zaprasza na warsztaty Kontakt Improwizację. Zajęcia poprowadzi Filip Wencki, a muzycznie jam wspierać będzie Olga Skrzypek.
Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób bez wcześniejszego doświadczenia, jak i tych, które wiedzą dużo o improwizacji kontaktowej.
Laboratorium ruchowe, terminy:
14 maja 2023 roku (niedziela) – ZAPISY od 1 maja;
28 maja 2023 roku (niedziela) – ZAPISY od 15 maja
Liczba miejsc ograniczona do 25 osób.
Warsztaty i jam są bezpłatne. Organizatorzy proszą o punktualność.
Program
18.00–19.30, warsztat improwizacji kontaktowej;
19.40–21.30, dżem z muzyką na żywo
Laboratoria ruchowe to nie tylko improwizacja kontaktowa – to forum działań improwizacji tanecznej warszawskich (i nie tylko) artystów i artystek, pedagogów ruchu i muzyków improwizujących.
Warsztaty i jamy improwizacji kontaktowej są obecne na całym świecie, a to, co charakteryzuje otaczającą je społeczność to inkluzywność: na wydarzeniach spotykają się różne grupy wiekowe, od nastolatków do seniorów, osoby z ograniczeniami ruchowymi czy niepełnosprawnością funkcjonują w tańcu na równych prawach, praktyka jest też czuła na indywidualne potrzeby sensoryczne i poznawcze, np. osób neuroatypowych. Praktyka KI tworzy unikalną przestrzeń społeczną do spotkań poprzez ruch, budując kapitał społeczny, którego wartość wykracza poza ramy samego tańca – piszą kuratorki Klara Łucznik i Zuzanna Bukowski.
O prowadzących:
Filip Wencki
Od kilkunastu lat tańczy i działa w teatrze fizycznym, od ponad dziesięciu uczy w Polsce i na świecie (między innymi w Ukrainie, Czechach, Danii, Niemczech, we Francji, w Szwecji, Kolumbii, Meksyku, Tajlandii, Malezji). Od kilku lat eksploruje autorskie techniki dydaktyczne w poszukiwaniu zespolenia umysłu z ciałem i intensywnego wyrażania.
Olga Skrzypek
Z wykształcenia rzeźbiarka, jej background to sztuki wizualne. Od siedmiu lat studiuje praktyki somatyczne i są one dla niej drogą wyjścia do praktyki ruchowej, pracy z głosem i dźwiękiem. W graniu na jamach interesuje ją tworzenie krajobrazu dźwiękowego, który będzie wspierał to, co dzieje się na sali. Podążanie za kompozycją, rytmem i energią, jaką wytwarzają poruszające się osoby. Przechodzenie pomiędzy rolą osoby obserwującej, będącej muzyczką i fizyczną uczestniczką dżemu. Interesuje ją też praca z tekstem i momenty ciszy.
***
Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja IV
Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
Dział: CST-Laboratoria ruchowe
Kuratorki: Klara Łucznik i Zuzanna Bukowski
Współfinansowanie: Miasto st. Warszawa
Więcej informacji: link