W dniach 22 sierpnia–1 września, w ramach Centralnej Sceny Tańca w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie odbędzie się kolejna odsłona projektu Site-specific, zatytułowana Delicate Spaces, na który składają się działania performatywne, tworzone z uwzględnieniem specyfiki i charakteru przestrzeni miejskiej. Za koncepcję i realizację odpowiada Michał Góral.
Wersja do druku
Pobierz PDF
Udostępnij
„Przez 11 dni będziemy poszukiwać znaczenia pojęcia delikatności i czułości w kontekście ruchu, własnej kinesfery, przeniesienia ładunku emocjonalnego i relacji ciała z ludźmi, przestrzenią publiczną oraz architekturą. Co za tym idzie, będziemy zadawać pytania dotyczące emocji, tego jak rozumiemy delikatność. Czy obchodzę się w życiu w czuły i delikatny sposób? Dlaczego delikatność przypisujemy często do grupy cech kobiecych? Gdzie zaciera się granica pomiędzy przemocą i niekiedy autoagresją a czułością i współodczuwaniem na poziomie nie tylko fizycznym. Jak te granice oraz ich przesuwanie może wpłynąć na moje zachowanie względem napotkanych osób, grupy czy przestrzeni lub danej sytuacji w której się znajduję. Na podstawie tych poszukiwań powstanie kompozycja, którą zastosujemy w przestrzeni na żywej tkance publicznej” – mówi o projekcie autor i choreograf Michał Góral.
Miejsce zbiórki (22 sierpnia, godz. 17.30) to Mazowiecki Instytut Kultury przy ul. Elektoralnej 12 w Warszawie.
Finał projektu wraz z pokazem odbędzie się 1 września 2022 roku. Udział w projekcie jest bezpłatny i przeznaczony jest dla osób z doświadczeniem ruchowym. Zgłoszenia uczestnictwa wraz z uzasadnieniem oraz krótkim biogramem można przesyłać do 16 sierpnia na adres: magoral@gmail.com z dopiskiem „DELICATE SPACES ZGŁOSZENIE”. O wzięciu udziału w projekcie decyduje kolejność zgłoszeń i dostępność miejsc. Projekt będzie prowadzony w języku angielskim
***
Michał Adam Góral – tancerz, performer, choreograf, nauczyciel. Absolwent prestiżowej uczelni Codarts Rotterdam University for the Arts w Holandii. W latach 2016–2019 tancerz teatru Compagnie THOR w Brukseli w produkcjach Anima Ardens i WaW – We are Woman. We wcześniejszych latach współpracował z Het Internationaal Danstheater w Amsterdamie, Derida Dance Company w Bułgarii oraz Korzo Theater w Hadze. Tańczył w spektaklach takich choreografów jak: Bill T. Jones (USA), Jiří Kylián (Holandia), Marthy Graham (USA), Giulii Mureddu (Włochy), Jana Linkensa (Holandia), Lucasa Jerviesa (Australia), Ivanhoe Chun-ho Lam (Chiny), Thoma Stuarta (Holandia), Edersona Rodriguez Xavier (Brazylia), Thierry Smiths ( Belgia).
Występował na wielu festiwalach, m.in.: Tel Aviv Dance w Suzanne Dellal Centre, Festival OFF d’Avignon we Francji, Sziget Festival na Węgrzech, polskich Re:wizje Sztuki, Mandala Performance Festiwal, holenderskich Parade Festival, CaDance Festival, Grachten Festival, Holland Dance Festiwal, Lowlands Festival, belgijskich Charleroi Danses i Brussels Dance.
Wystąpił w filmach dokumentalnych Bare i Under the dress w reżyserii Aleksandra M. Vinogradova oraz w dramacie Holy Lands Amandy Sthers. W Polsce współpracował z Teatrem Tańca Test, Stowarzyszeniem Sztuka Nowa, Teatrem Tańca Caro, B’cause Dance Company, Warszawską Operą Kameralną, Teatrem Tańca Zawirowania, Teatrem Komedia. Jako movement director stworzył materiał ruchowy do gry wydanej przez Sony na konsolę Playstation – Bound nagrodzoną m.in. Paszportem Polityki, kilka choreografii do reklam oraz teledysków artystów takich jak: Ralph Kamiński, Baash, Wishlake i Łąki Łan. Wyreżyserował nagradzane na konkursach solo N°2, spektakl Waterfallin, pokaz Bolero na warszawskiej Nocy Tańca, spektakl Quo Tendis, który miał premierę w warszawskim teatrze Prochownia, solowy performans taneczny Hippocampus i duet Uncommodum.
***
Projekt performatywny jest realizowany w ramach Centralnej Sceny Tańca w Warszawie edycja III w ramach działu site-specific
Organizator: Fundacja Artystyczna PERFORM, Mazowiecki Instytut Kultury
Współfinansowanie m.st. Warszawa
Kuratorka: Paulina Święcańska