
Oprowadzania choreograficzne po wystawie MNW „Bez gorsetu. Camille Claudel i polskie rzeźbiarki XIX wieku” – warsztaty z Weroniką Pelczyńską i Magdą Fejdasz. Ilustracja: Adam Glabas, Muzeum Narodowe w Warszawie
Muzeum Narodowe w Warszawie zaprasza na oprowadzania choreograficzne z Weroniką Pelczyńską i Magdą Fejdasz po wystawie Bez gorsetu. Camille Claudel i polskie rzeźbiarki XIX wieku w formie warsztatów. Wydarzenia te odbędą się 7 i 21 czerwca 2023 roku o godz. 18.15 w głównej siedzibie tej instytucji.
Opis wydarzenia:
Bohaterki wystawy Bez gorsetu. Camille Claudel i polskie rzeźbiarki XIX wieku charakteryzowała imponująca wytrzymałość fizyczna, która pozwalała im rzeźbić. Już samo ich wkroczenie w dziedzinę, do której dostępu im odmawiano podważało obowiązujące normy. Ich warsztat świadczy o ich sile i determinacji w dążeniu do celu, jakim było zostanie zawodowymi rzeźbiarkami.
Jaki wpływ na dzieło sztuki mają warunki, w jakich powstaje? W jaki sposób sztuka, która jest wynikiem pracy fizycznej może być odbierana przez ciało patrzącego? Czy przyglądanie się rzeźbie przez soczewkę działania cielesnego może mieć wpływ na zmianę postrzegania oglądanego obiektu?
Organizator zaprasza publiczność do wzięcia udziału w oprowadzaniach choreograficznych w formie warsztatów. Prowadzące zachęcą uczestników do reorganizacji swojej uwagi w miejscu wystawy – przestrzeni, która na co dzień podlega konkretnym normom. Za sprawą ćwiczeń z dziedziny choreografii i kompozycji, przez pryzmat ciała będzie można odnaleźć nowe ścieżki interpretacji twórczości XIX-wiecznych ‘rzeźbiar’.
Organizator prosi o zabranie ze sobą wygodnej odzieży i napojów.
Wstęp płatny (bilety dostępne on-line i w kasie). Szczegóły:
Czas trwania: ok. 90 minut
Miejsce zbiórki: Gmach Główny MNW, przestrzeń wystawy „Bez gorsetu. Camille Claudel i polskie rzeźbiarki XIX wieku”
Dla kogo: dorośli i młodzież
Dostępność wydarzenia: brak barier architektonicznych
Szczegółowe informacje o dostępności Muzeum Narodowego w Warszawie znajdują się w zakładce Muzeum dostępne.