Tamara Briks i Kacper Szklarski zapraszają wszystkie osoby tańczące, ruszające się, eksplorujące nowe możliwości swoich ciał i głodne nowych inspirujących doświadczeń na swój pierwszy łączony warsztat. Odbędzie się on 21 stycznia w godz. 12.00–17.00 w Studio42 w Warszawie.

Wersja do druku

Pobierz PDF

Udostępnij

Podczas tego spotkania organizatorzy chcą się z Wami podzielić praktykami, które wypracowali w trakcie swojej wieloletniej działalności zawodowej. Warsztat ten jest szansą do eksploracji przyjemności płynącej z doświadczenia tańca, performatywności ruchu, odkrywania nowych możliwości w komponowaniu tańca, oraz pracy w bezpiecznej przestrzeni skoncentrowanej wokół wzajemnego wsparcia, szacunku, otwartości i akceptacji.

Pierwszy blok, prowadzony przez Kacpra Szklarskiego, będzie skupiał się wokół szeroko rozumianej techniki tańca współczesnego oraz choreografii. Blok będzie składał się z:

–  wspólnej somatycznej rozgrzewki w formie prowadzonej improwizacji

–  crossingów i technicznych ćwiczenia

–  pracy nad choreografią

Uczestnicy będą mogli skupić się na różnicowaniu jakości ruchowych, oraz szukaniu ergonomicznego indywidualnego przepływu.

Drugi blok warsztatowy, prowadzony przez Tamarę Briks, to praca z zadaniami choreograficznymi. Uczestnicy będą eksplorować to, co w ciele już zapisane, pozwolą sobie na ekspresję cielesnych opowieści. Prowadząca i uczestnicy warsztatów będą mieli szansę pobawić się performowaniem samych siebie oraz wspólnie konstruować tymczasowe performatywne place zabaw.

Warsztat zakończy się wspólnym cool down’em – zrobimy taneczny SOR czyli:
– stretching
– odpoczynek
–  regenerację

Jednym słowem relaks.

Cena:

Zapis do 14.01 –  200 zł

Zapisy po 14.01 –  270 zł

Zapisy przez formularz: https://forms.gle/4rhnhPtuVQSbjANV7

Informacje o prowadzących:

Kacper Szklarski –  tancerz, freelancer. Przez 5 lat uczył się na Wydziale Teatru Tańca. Tańczył w takich spektaklach jak We are the revolution w choreografii Pauliny Będkowskiej, Schatten w choreografii Eriki Silgoner, Urban Creatures w choreografii Sebastiana Matthiasa, Firebirds w choreografii Ivana Alboresi, The Symphony of The Whispering Walls w choreografii Eriona Kruji oraz Drama w choreografii Constanzy Macras. Tańczył na scenach Szwajcarii, Włoch, Polski, Niemiec, Portugalii, Chorwacji oraz Grecji. Cały czas się doszkala biorąc udział w warsztatach u czołowych choreografek i choreografów. Jego solo not now, not here zostało wyróżnione przez Jury w trakcie konkursu SzoloDuo, a jego poszerzona wersja not now, not here, maybe never dostało I nagrodę w konkursie '3…2…1… Taniec!’ w Krakowie. Choreografia Duet on cello, piano & a heartbeat którą stworzył wraz z Katarzyną Leszek zajęła  III miejsce w trakcie III edycji konkursu choreograficznego organizowanego przez ZAiKS oraz I miejsce, Nagrodę Publiczności i dwie nagrody specjalne w trakcie Warszawskiego Konkursu Choreograficznego

Tamara (Olga) Briks

Jako twórczyni zaczyna z ciała. Rozszerza, rozrasta, multiplikuje. Sprawdza, czy może być go za dużo, bo często słyszała, że im go mniej tym lepiej. Poszukuje zagłębień, przestrzeni pomiędzy. Przeciekania. Interesuje ją upcycling materiałów i idei. Studiowała w School of New Dance Development (SNDO, AHK) na wydziale choreografii Akademii Teatru i Tańca w Amsterdamie (NL). Wcześniej kształciła się między innymi w OSB im. O. Sławskiej-Lipczyńskiej i szkole baletowej pod dyr. Beaty Książkiewicz (Poznań) oraz Suzanne Dellal Centre (Izrael). Czerwiec-lipiec 2023 realizowała solowa rezydencje twórczą w Teatrze Komuna Warszawa. Stypendystka m.in Kylian Fund Prague i Alternatywnej Akademii Tańca, Stary Browar Nowy Taniec, Poznań. Jest także certyfikowaną masażystką twarzy (w nurcie kobido). Pracuje w kraju i zagranicą z choreografami takimi jak: Natalia Iwaniec, Collective B, Melanie Lomoff, Tomasz Wygoda, Elwira Piorun, Artur Grabarczyk, Ido Tadmor, Marta Ziółek, Jacek Przybyłowicz, Doris Ulrich, Wojciech Grudziński. Występuje w produkcjach m.in Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Kungliga Operan, Teatru Studio, Komuny Warszawy. A także jako tancerka/performerka w produkcjach teledysków i filmów fabularnych. Rozwija swoją praktykę emancypacyjnych działań cielesnych prowadząc warsztaty i realizując działania performatywne jako tancerka/performerka/choreografka. Kiedyś uczyła się jeździć na wrotkach na głównej sali prób Polskiego Baletu Narodowego w warszawie. Chciałaby zamieszkać na miękkiej planecie.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close