Spektakle

Białystok/28. Dni Sztuki Współczesnej: Pablo Palacio/Muriel Romero (Hiszpania) „Stocos”

Zdjęcie: Białystok/28. Dni Sztuki Współczesnej: Pablo Palacio/Muriel Romero (Hiszpania) „Stocos”

Fot. z archiwum Białostockiego Ośrodka Kultury

Wersja do druku

Udostępnij

Stocos to trzecia część trylogii skupiającej się na analizie i rozwoju interakcji pomiędzy ruchem dźwiękowym i ruchem tanecznym wewnątrz trójwymiarowych przestrzeni dźwięku. W spektaklu Muriel Romero i Pablo Palacio współpracują z artystą multimedialnym i badaczem sztucznej inteligencji Danielem Bisig. Stocos tworzy trójwymiarową przestrzeń, w której współistnieją byty rzeczywiste i sztuczne. Przy tworzeniu ruchów tanecznych, kompozycji muzycznych i obrazów Stocos bazuje na procesie stochastycznym i na komputerowej symulacji. Scena staje się wówczas żywo reagującym środowiskiem, którego właściwości wizualne jak i akustyczne wychodzą z interakcji między tancerzami, stochastyczną syntezą dźwięku i symulacją komputerową. Muriel Romero i Pablo Palacio współpracują ze sobą od 2007 r. przy projekcie skupionym na analizie interakcji między gestami ciała i dźwięku.

Trylogia Acusmatrix, Catexis i Stocos stanowią dotychczasowy wynik tych poszukiwań. Wszystkie te projekty łączą w performatywnym kontekście liczne abstrakcje wzięte z innych dyscyplin, takich jak sztuczna inteligencja, biologia, matematyka czy psychologia eksperymentalna.

Muriel Romero – hiszpańska tancerka i choreografka. Obecnie skupia się w swojej pracy na poszukiwaniach twórczych struktur choreograficznych i łączenia ich z abstrakcją z innych dyscyplin – matematyki, muzyki. Laureatka międzynarodowych nagród (m.in. Moscow International Ballet Competition, Prix de la Fondation de Paris-Prix de Laussane i Premio Nacional de Danza). Była pierwszą solistką najbardziej renomowanych grup z całego świata, m. in. Deutsche Oper Berlin, Dresden Semper Oper Ballet, Bayerisches Staatsballet Munchen, Gran Théatre de Genéve o Compañia Nacional de Danza. Współpracowała z takimi choreografami jak: W. Forsythe, J.Kylian, Ohad Naharin czy Saburo Teshigawara. Naucza w Professional Conservatory of Madrid.

Pablo Palacio – niezależny hiszpański kompozytor. Mieszka w Madrycie. Jego prace skupiają się na zróżnicowaniu postrzegania połączenia dźwięków i obrazów. Był rezydentem m. in. w Szwajcarii, Niemczech i Libanie, a jego utwory wykonywane są w wielu krajach od Europy, przez USA, po Chiny, Indie, Brazylię, Australię czy Afrykę Północną. Aktywnie komponuje do sztuk tanecznych/performatywnych – pracował m. in. z Palindrome Inter Media Performance Group (Weimar, Niemcy), Staatstheater Mainz (Moguncja, Niemcy), Maqamat Dance Theater (Bejrut, Liban), Cisco Aznar (Szwajcaria). Współpracuje też z konserwatoriami, uniwersytetami i instytucjami poprzez publikacje, warsztaty i wykłady ujawniające nowe punkty widzenia i technologie tworzenia dźwięku. Prowadzi wykłady Sonic Space w ramach Master in Performing Arts and Visual Culture (UAH-Madrid).

pomysł – Pablo Palacio, Muriel Romero
choreografia – Muriel Romero
występują – Begoña Quiñones, Muriel Romero
kompozycja muzyczna – Pablo Palacio
interaktywne materiały wizualne i symulacje komputerowe – Daniel Bisig
produkcja – Muriel Romero, Pablo Palacio
koprodukcja – Mercat de las Flors, Comunidad de Madrid
pomoc – Instituto Cervantes, Teatros del Canal (Madryt, Hiszpania), Hebel Halle (Heidelberg, Niemcy), El Graner (Barcelona, Hiszpania), Festival VAD (Girona, Hiszpania)
czas – 50 min. + spotkanie z twórcami
specjalne podziękowania – Omar Rajeh

Polska premiera spektaklu multimedialnego i spotkanie z artystami, prowadzenie: Julia Hoczyk.

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close