Spektakle
Festiwal

Białystok/XIX Festiwal „Kalejdoskop”: Krótkie formy choreograficzne

Zdjęcie: Białystok/XIX Festiwal „Kalejdoskop”: Krótkie formy choreograficzne

Julia Lewandowska i Łukasz Szleszyński „Forezja”. Fot. Aleksandra Staszczyk

W ramach 19. Festiwalu Tańca Współczesnego „Kalejdoskop” odbędzie się wieczór krótkich form choreograficznych. W programie: Forezja Julii Lewandowskiej i Łukasza Szleszyńskiego, Internal Escape Martyny Poli Osińskiej, Not Now, Not Here Kacpra Szklarskiego, dwie choreografie Elizy Kindziuk – Room 29 i White Rabbit, Self-release Gabrieli Surowiec i WO&/MAN Adriana Radwańskiego.

Wersja do druku

Udostępnij

Forezja

Forezja – przenoszenie jednych organizmów przez drugie; chrząszcze są często przenosicielami roztoczy, muchówki – zaleszczotków, pszczoły – wczesnych stadiów larwalnych chrząszczy z rodziny Meloidae. Forezja nie dotyczy przenoszenia pasożyta przez żywiciela, jednak może powodować śmierć przenosiciela.

Choreografia, wykonanie, mix muzyczny i kostiumy: Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński
Realizacja dźwięku: Jakub Ritter
Realizacja światła: Denis Greczyło
Konsultacje reżyserskie: Kamil Bończyk
Czas trwania spektaklu: 14 min

Spektakl powstał dzięki współpracy z Bytomskim Teatrem Tańca i Ruchu ROZBARK. Szczególne podziękowania za konsultacje i wsparcie twórcy składają Kamilowi Bończykowi oraz Annie Piotrowskiej.

Łukasz Szleszyński – absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Aktor tancerz w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark. Współpracuje z AST i Jogą Życia jako asystent przy zajęciach jogi oraz Olsztyńskim Teatrem Tańca jako tancerz i nauczyciel tańca współczesnego. Laureat konkursu na współpracę z The School for the Arts of Dance, Kibbutzim College of Education Technology and Arts w Tel-Awiwie. Stypendysta prezydenta miasta Bytomia. Twórca P20 studio ruchu, gdzie wychodzi z ofertą zajęć z tańca intuicyjnego i jogi.

Julia Lewandowska – absolwentka studiów licencjackich na grafice warsztatowej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendystka Rose Bruford College of Theatre and Performance. Występowała z Teatrem Pijana Sypialnia, Stowarzyszeniem Living Space Theatre oraz w Ośrodku Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Prowadzi działalność dźwiękowo-ruchową BodyVoicing. To metoda warsztatu holistycznego udźwiękowienia ciała. Wraz z zespołem Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK otrzymała pierwszą honorową nagrodę specjalną OFF za spektakl Szekspir:makieta kolektywu dziewczyńskiego blisko na Festiwalu SzekspirOFF 2021 w Gdańsku, oraz indywidualne wyróżnienie aktorskie. Twórczyni i realizatorka projektu społecznego „Zarapuj mnie Ślunsk” z Młodzieżowym Ośrodkiem Wychowawczym w Radzionkowie. Stypendystka prezydenta miasta Bytom w dziedzinie folk i tradycja, dzięki któremu realizuje projekt „Chór pokoleń” z seniorami.

Internal Escape

Internal Escape opowiada o próbie ucieczki wewnętrznej od narzucanych przez otaczające nas społeczeństwo norm i wzorców zachowań, o staraniach w uwolnieniu się od opinii innych i o dążeniu do tego, by mimo wszystko pozostać sobą. Choreografia dostała się do 2 etapu XII Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych im. Bożeny Kociołkowskiej w Bytomiu. Do konkursu oraz Festiwalu „Kalejdoskop” Martynę przygotowała Eliza Kindziuk.

Choreografia i wykonanie: Martyna Pola Osińska
Czas trwania: 1:30

Martyna Pola Osińska – uczennica 7. klasy Niepublicznej Szkoły Sztuki i Tańca w Białymstoku. Występowała w przedstawieniach tanecznych tj. Pinokio czy Brakujące ogniwo (chor. Karolina Garbacik), projekcie site-specific podczas 17. edycji Festiwalu Kalejdoskop (chor. Anna Piotrowska), była też uczestniczką Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha  Wiesiołłowskiego w Gdańsku. W 2021 roku stworzyła swoją pierwszą choreografię Internal Escape.

Not Now, Not Here

Proces kreacji zaczyna być wypełniony pytaniem „kto tworzy kogo?”.
Kształt, który z czasem nie pasuje tak jak powinien do swojej pierwotnej formy.
Jeden drobny szczegół został zagubiony, a wszystko co pozostało jest tylko piosenką dla Was.

Kacper Szklarski – Jest tancerzem freelancerem, uczył się na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, a swoją edukację taneczną uzupełniał m.in. w trakcie: CEEC- China Summer Dance Camp,  warsztatów z Victorią Fox-Markiewicz,  Joan Cleville,  Dejanem Bitrovskim, Ferencem Fehérem, Akira Yoshida, Edouardem Hue, Evą Dudą, Filipą Peraltinhą, Sofią Nappi, Beaver Dam Company, Hofesh Shechter Dance Company, ale przede wszystkim w trakcie realizacji projektów i spektakli teatru tańca w Polsce i zagranicą.

Room 29

Choreografia: Eliza Kindziuk
Wykonanie: Zuzanna Knyszewska
Czas trwania: 4 min

Room 29 to choreografia, która przedstawia amplitudę uczuć i wewnętrzne rozterki, które przeżywa wchodząca w dorosłość młoda kobieta nie potrafiąca poradzić sobie z rozstaniem ze swoją pierwszą życiową miłością. Choreografia w wykonaniu Zuzanny Knyszewskiej prezentowana była na Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiosłłowskiego w Gdańsku oraz zajęła drugie miejsce na Międzynarodowych Konfrontacjach Baletowych w Kołobrzegu w 2021 roku.

White Rabbit

Choreografia: Eliza Kindziuk
Wykonanie: Weronika Juchimiuk

White Rabbit to choreografia, która przedstawia wyimaginowaną postać z wirtualnej, alternatywnej rzeczywistości. Choreografia w wykonaniu Weroniki Juchimiuk prezentowana była na Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiosłłowskiego w Gdańsku oraz zajęła pierwsze miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Tańca pod patronatem Krzysztofa Pastora (online) w 2021 roku.

Eliza Kindziuk – choreografka, pedagog tańca, tancerka. Swoje pierwsze taneczne kroki stawiała w 1999 roku w Caro Dance w Siedlcach. W 2017 roku skończyła studia Taniec Współczesny i Pedagogikę Tańca na austriackiej uczelni A. Bruckner Privatuniversität w Linzu, w międzyczasie odbywając wymianę studencką w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie (Main) w Niemczech oraz staż w niemieckim teatrze WEE Dance Company/ Gerhart Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau. W latach 2017-2018 pełniła funkcję zastępcy Kierownika Artystycznego w Teatrze Tańca Caro w CKiS w Siedlcach. W 2018 roku odbyła się premiera jej pierwszego spektaklu The Room. W 2019 roku powstała jej współczesna choreografia solowa SEE ME. Zaprezentowała ją na wielu międzynarodowych festiwalach w Polsce oraz za granicą, m.in. w Holandii, Turcji, Portugalii, Singapurze. SEE ME zdobyło nagrodę specjalną Artistic Incentive Award w Lizbonie (2019) oraz pierwsze miejsce w Konkursie Choreograficznym „My Move” w CSM w Tarnowie (2020). W latach 2020-2021 współtworzyła kolektyw United Limbs. Od 2019 roku jest pedagogiem tańca współczesnego w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca w Białymstoku.

Self-release

Self-release stara się poruszyć problem gromadzenia w sobie wewnętrznych myśli, zmagań i problemów, co prowadzi do pochłaniania osobowości, ukazuje proces uwalniania się od samej siebie. Choreografia dostała się do 2 etapu XII Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych im. Bożeny Kociołkowskiej w Bytomiu. Do konkursu oraz Festiwalu Kalejdoskop Gabrielę przygotowała Eliza Kindziuk.

Choreografia i wykonanie: Gabriela Surowiec
Czas trwania spektaklu: 2,5 min

Gabriela Surowiec – uczennica 7. klasy Niepublicznej Szkoły Sztuki Tańca w Białymstoku. Brała udział w spektaklu Brakujące Ogniwo i Pinokio (chor. Karolina Garbacik), a także uczestniczyła w projekcie site-specific podczas 17. edycji Festiwalu Kalejdoskop (chor. Anna Piotrowska). Self-release (2021) to jej pierwsza choreografia.

WO&/MAN

Choreografia i wykonanie: Adrian Radwański
Czas trwania: 6 min

Adrian Radwański – tancerz, choreograf, pedagog, nauczyciel Pilates; absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu, a także Pedagogiki Baletowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jego droga jako artysty tancerza związana jest z instytucjami Polskiego Teatru Tańca oraz Tanztheater Braunschweig (Niemcy). Radwański jest wykładowcą Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Od października 2020 roku prowadzi Centrum Pilates i Tańca Pendulum.

***

Więcej informacji: festiwal-kalejdoskop.pl

Kacper Szklarski „Not Now, Not Here”. Fot. Krzysztof Kadis

Na zdj. Weronika Juchimiuk. Eliza Kindziuk „White Rabbit”. Fot. Mieczysław Czapko

Adrian Radwański „WO&/MAN”. Fot. Mateusz Sobierajski

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close