Spektakle

Bydgoszcz: Teatr Polski „Błękitnie” – pomysł: Agata Maszkiewicz, Vincent Tirmarche

Zdjęcie: Bydgoszcz: Teatr Polski „Błękitnie” – pomysł: Agata Maszkiewicz, Vincent Tirmarche

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Błękitny ocean-rynek to przeciwieństwo czerwonego oceanu-rynku, czerwonego od krwi, bo walczą na nim o życie firmy-rekiny. Błękitny ocean, to obszar, który właśnie odkryliśmy i na razie jesteśmy na nim sami.

W tym obszarze nie mamy konkurencji, oferujemy produkt, którego wcześniej nie było, jesteśmy pionierami (…) [i]

Powyższy cytat jest opisem wykładu na temat strategii „błękitnego oceanu”, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się koncepcji zarządzania, opisanej przez W. Chan Kima i Renée Mauborgna[ii]. Koncepcja ta zakłada, że każda firma niezależnie od swojej wielkości czy ilości kapitału jaką dysponuje, może wykreować wolną niezagospodarowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna. Elementem kluczowym jest tu „wypłynięcie na wody błękitnego oceanu” i stworzenie nowego rynku, zamiast walki o istniejące.

W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest znaleźć nieskomercjalizowaną przestrzeń. Kapitalizm dokonuje wielokierunkowej ekspansji. Oferuje nam nowe możliwości,  jednocześnie kreując nowe potrzeby.  Ułatwia podbój rzeczywistości, kolonizując nas samych. Kusi nieskończoną ilością oceanów, a jednocześnie ingeruje w kolejne strefy życia, zalewając nas błękitem.

Strategia „błękitnego oceanu” to idea zaoferowania klientom produktu, który w ich oczach oznaczać będzie spełnienie nieodkrytych dotąd potrzeb. To próba znalezienia odpowiedzi na pytanie „co odmieni odbiorcom życie, choć jeszcze o tym nie wiedzą”.

Spektakl Błękitnie

to próba podboju błękitnego oceanu,
to spektakl na aktorów i powietrzne ryby,
to zdalna choreografia,
to walka z nudą,
to okiełznanie żywiołu,
to bezruch wprawiający w ożywienie,
to bycie tutaj będąc jednocześnie gdzie indziej.

Błękitnie to próba zastosowania strategii „błękitnego oceanu” w przestrzeni teatralnej.

pomysł: Agata Maszkiewicz, Vincent Tirmarche
realizacja: Agata Maszkiewicz, Magdalena Chowaniec, Vincent Tirmarche
film: Vincent Tirmarche
asystent/ produkcja: Mateusz Atman
występują: Mirosław Guzowski, Marta Malikowska, Roland Nowak, Małgorzata Witkowska, Piotr Wawer Jr, Marcin Zawodziński


[ii] W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

powiązane

Ludzie

Agata Maszkiewicz

Agata Maszkiewicz

Błękitny ocean-rynek to przeciwieństwo czerwonego oceanu-rynku, czerwonego od krwi, bo walczą na nim o życie firmy-rekiny. Błękitny ocean, to obszar, który właśnie odkryliśmy i na razie jesteśmy na nim sami. W tym obszarze nie mamy konkurencji, oferujemy produkt, którego wcześniej nie było, jesteśmy pionierami (…) [i] Powyższy cytat jest opisem wykładu na temat strategii „błękitnego oceanu”, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się koncepcji zarządzania, opisanej przez W. Chan Kima i Renée Mauborgna[ii]. Koncepcja ta zakłada, że każda firma niezależnie od swojej wielkości czy ilości kapitału jaką dysponuje, może wykreować wolną niezagospodarowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna. Elementem kluczowym jest tu „wypłynięcie na wody błękitnego oceanu” i stworzenie nowego rynku, zamiast walki o istniejące. W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest znaleźć nieskomercjalizowaną przestrzeń. Kapitalizm dokonuje wielokierunkowej ekspansji. Oferuje nam nowe możliwości,  jednocześnie kreując nowe potrzeby.  Ułatwia podbój rzeczywistości, kolonizując nas samych. Kusi nieskończoną ilością oceanów, a jednocześnie ingeruje w kolejne strefy życia, zalewając nas błękitem. Strategia „błękitnego oceanu” to idea zaoferowania klientom produktu, który w ich oczach oznaczać będzie spełnienie nieodkrytych dotąd potrzeb. To próba znalezienia odpowiedzi na pytanie „co odmieni odbiorcom życie, choć jeszcze o tym nie wiedzą”. Spektakl Błękitnie to próba podboju błękitnego oceanu, to spektakl na aktorów i powietrzne ryby, to zdalna choreografia, to walka z nudą, to okiełznanie żywiołu, to bezruch wprawiający w ożywienie, to bycie tutaj będąc jednocześnie gdzie indziej. Błękitnie to próba zastosowania strategii „błękitnego oceanu” w przestrzeni teatralnej. Obejrzyj: twórcy o spektaklu pomysł: Agata Maszkiewicz, Vincent Tirmarche realizacja: Agata Maszkiewicz, Magdalena Chowaniec, Vincent Tirmarche film: Vincent Tirmarche asystent/ produkcja: Mateusz Atman występują: Mirosław Guzowski, Marta Malikowska, Roland Nowak, Małgorzata Witkowska, Piotr Wawer Jr, Marcin Zawodziński   [i]   http://www.moznainaczej.com.pl/marketing-i-sprzedaz-szkolenie/strategia-blekitnego-oceanu [ii] W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close