Spektakle

Bytom/HartOFFanie Teatrem: „Twarze Medei” – chor. Anna Kosiorowska

Zdjęcie: Bytom/HartOFFanie Teatrem: „Twarze Medei” – chor. Anna Kosiorowska

Wersja do druku

Udostępnij

HartOFFanie Teatrem to cykl prezentacji spektakli zrealizowanych przez niezależne zespołyteatralne. To zarazem swego rodzaju zderzenie przedstawień prezentujących różne teatralne poetyki oraz zespołów już uznanych i cieszących się renomą, z młodymi utalentowanymi grupami, którym pragniemy dać szansę prezentacji. HartOFFanie Teatrem to niepokorne zjawiska, idące pod prąd tendencje. Najodważniejsze tematy i interesujące realizacje. Niebanalne spotkania z twórcami.

 

HartOFFanie Teatrem – wieczór 65. Twarze Medei

 

Świat jest z obu stron nachylony, staraj się więc stać pośrodku. Znaczy to, że można spaść. Wszyscy wiemy i widzimy, że ludzie nieustannie spadają ze świata – stają na pochyłości i zaczynają się zsuwać. To kolejny sens bycia pośrodku. Każdy woli stać na równym gruncie, ponieważ życie jest bardzo skomplikowane, a nikt nie chce zawisnąć na krawędzi rzeczywistości, uczepiony paznokciami. Taki los spotyka wielu ludzi (…) I gdy już tak zawisną, pozostaje im tylko wytężyć siły, żeby nie spaść całkowicie.

Susan Sontag

Twarze Medei to spektakl teatru tańca zainspirowany twarzami kobiet napotkanymi na ulicach Śląska, Bytomia. Te kobiety, nigdy nie przyznają się do słabości, ale tylko one wiedzą, jak rodzi się ich siła. Twarze Medei to  spektakl dedykowany kobiecej energii, inteligencji i intuicji, cechom, które wyostrzają się w momentach zagrożenia i pozwalają nie ześliznąć się z „ pochyłości”.

(na podstawie materiałów zespołu)

Po spektaklu organizatorzy zapraszają na spotkanie z zespołem.

Projekt Twarze Medei powstał dzięki stypendium artystycznemu z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Stypendium z Funduszu Promocji Twórczości – jakie na jego realizację otrzymała Anna Kosiorowska. Był realizowany we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego, Wydziałem Teatru Tańca w Bytomiu.

koncepcja i choreografia Anna Kosiorowska

taniec: Katarzyna Koziorz, Joanna Wydra, Jan Lorys, Kim Sokolowski (DE), Agafia Wieliczko, Anna Kosiorowska

materiał filmowy: Marek Bania Berenikafilm

muzyka: Stanisław Bromboszcz, Agafia Wieliczko, Portico Quartet

Wykorzystano fragmenty greckich i bułgarskich melodii ludowych.

PREMIERA: 9.11.2014 w BECEKu

Materiał audiowizualny wykorzystany w spektaklu mógł powstać dzięki zaangażowaniu wielu osób, które zechciały podzielić się swoimi talentami, historiami i dobrą energią.

Serdeczne podziękowania za pomoc w zebraniu materiału artystycznego dla:

Pani Angeli Mirga i Stowarzyszenia Angel z Bobrka

Patrycji Lipka

Pani Anny Kaźmierczak Stowarzyszenia Ajde Jano

Pani Marii Żmija-Glombik i Związku Śląskich Kobiet Wiejskich

Pani Danuty Stogidis i Stowarzyszenia Taniec w Kręgu i innym.

Zrealizowano w ramach Stypendium z Funduszu Promocji Twórczości

ZESPÓŁ

CHOREOGRAFIA:

Anna Kosiorowska

Urodzona w 1985 roku w Krośnie. W latach 2004-2008 Studiowała teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. W tym samym czasie zdobywała doświadczenie sceniczne pod okiem Jerzego Marii Birczyńskiego w Balecie Form Nowoczesnych AGH w Krakowie. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie studiowała taniec współczesny i choreografię pod okiem Jacka Łumińskiego, Louise Frank, Jozefa Fručka, Idana Cohena. W 2012 roku wzięła udział w performance Mariny Abramović i Joan Jonas w ramach Ruhrtriennale w Essen (Niemcy).

Pierwsze własne projekty realizowała jeszcze w ramach studiów: Ciała obce pod opieką Waldemara Raźniaka, La Mariposa -–solo z udziałem Klaudii Stefanowicz. Rejs – duet z Zuzanną Kasprzyk nagrodzony w ramach Konkursu Choreograficznego, 3…2…1… Taniec w Krakowie i pokazany w ramach Solo Duo w Budapeszcie. W 2014 roku otrzymała półroczne stypendium artystyczne z Funduszu Promocji Twórczości przyznawane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację spektaklu Twarze Medei.

TANIEC:

Jan Lorys

Urodził się w Krakowie 11.11.1989 roku i mieszkał tam do 2010, kiedy to przeprowadził się do Bytomia, by studiować na Wydziale Teatru Tańca Krakowskiej PWST. Gdy uczęszczał do liceum był uczniem STMiT i pracował tam nad musicalami. Po skończeniu liceum kształcił się w szkole aktorskiej Lart studio. W tym czasie poznał Iwonę Olszowską i wziął udział w jej projekcie Ligot Cube brother. To był początek jego przygody z teatrem tańca. Obecnie jest studentem Wydziału Teatru Tańca PWST. Podczas edukacji w tej placówce brał udział w licznych projektach, m.in. Tanz- Media-akademy w Weimarze w 2011 roku, gdzie zrealizował trzy projekty AgainOut of humming bird oraz Something around the sound. Następnie w 2013 współtworzył spektakl w kooperacji ze studentami z Tel Awiwu Sleep too dream. Współpracował również z Operą Krakowską.

Kim Sokolowski

Urodził się w Marl w Niemczech. Wykształcenie taneczne zdobywał w Folkwang Hochschule (obecnie Folkwang Universität der Kunste) w Essen. Po pięciu latach studiów dostał angaż w Folkwang Tanzstudio kierowanym przez Pinę Bausch i Henriettę Horn gdzie tańczył do 2009 roku. Od tego czasu jako tancerz niezależny współpracował z choreografami takimi jak: Ben J. Ripe, Mark Sieczkarek, Chikako Kaido, Leonardo Kees, Malou Airaudo, Lutz Forster, Dominique Mercy, Johannes Wieland, Theater der Klange.

Agafia Wieliczko

Urodzona w 1991 roku w Gdańsku. Absolwentka I st. Prywatnej Szkoły Muzycznej w Rumii w klasie fortepianu (2003). Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2010). Niejednokrotnie występowała na scenie Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni, podczas koncertów wokalnych. Laureatka Wyróżnienia Specjalnego za stworzenie i wykonanie choreografii: Skażenie w V Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym Uczniów Szkół Baletowych w Bytomiu (2009.). Współpracowała z Ann Vachon i Janet Pilla podczas stażu Techniki Limona w Warszawie. Stworzyła choreografię Ja – beztroskość, na XVI Ogólnopolski Konkurs Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku (2009). Tańczyła w spektaklu „Chopiniana” (M. Fokin, F. Chopin) na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracowała z Ewą Głowacką, Barbarą Sier-Janik, Jozefem Fručkiem, Anną Piotrowską, Waldemarem Raźniakiem i Alexandrem Azarkeviczem, tańcząc przez rok w jego zespole. Obecnie studentka V roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Wykładowca w Śląskim Teatrze Tańca. Realizatorka projektu Panny Młode na deskach Śląskiego Teatru Tańca w 2013 roku. Zadebiutowała na Festiwalu Agnieszki Osieckiej w Warszawie, aranżując utwory na fortepian, skrzypce i wokal (10.06.2013.) Zaproszona do stworzenia wystawy zdjęć i olejnych obrazów – dyptyków pt. …dał jej skrzydła. Wystawa inspirowana twórczością J. Nowosielskiego, oraz swoim procesem twórczym w spektaklu dyplomowym Transdyptyk A. Piotrowskiej (18.10.2013) Śpiewa, komponuje… Tworzy grafiki ręcznie, łącząc je z własnymi fotografiami.

Katarzyna Koziorz

Studentka II roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Absolwentka Szkoły Muzycznej I stopnia im. Feliksa Rybickiego w Tychach. W latach 2007-2012 współpracowała z Autorskim Teatrem Ruchu WAMPA. Związana była również z grupą tańca współczesnego założoną przez Macieja Cierzniaka.

Joanna Wydra

Studentka V roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Tancerka, aktorka, performerka. Współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralnej Little:Interference, razem z którą zdobyła nagrodę Złota Maska za choreografię do spektaklu Heimsuchung/Nawiedzenie. Członkini nieformalnego kolektywu performerskiego. Wspólnie stworzyli wielogodzinną akcję performance pt. Transfer transmitowaną w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu.

materiał filmowy: Marek Bania Berenikafilm

muzyka: Stanisław Bromboszcz, Agafia Wieliczko, Portico Quartet

Wykorzystano fragmenty greckich i bułgarskich melodii ludowych.

 

Blog o procesie tworzenia spektaklu:

http://www.twarzemedei.com/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close