Bytom/ROZ/BREAK: Teatr ROZBARK „Ziemia niczyja/nobody’s landscape” – chor. Anna Piotrowska, Anita Szurek & Tomek Pomersbach „Kamuflaż”

Zdjęcie: Bytom/ROZ/BREAK: Teatr ROZBARK „Ziemia niczyja/nobody’s landscape” – chor. Anna Piotrowska, Anita Szurek & Tomek Pomersbach „Kamuflaż”

Kamuflaż. Grafika: Justyna Miśkowiec

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach projektu ROZ/BREAK Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli jednego wieczoru: Ziemia niczyja/nobody’s landscape w choreografii Anny Piotrowskiej oraz Kamuflaż Anity Szurek i Tomka Pomersbacha.

Ziemia niczyja/nobody’s landscape

Czym jest tytułowa „ziemia niczyja”? Strefą wolności? Bezpieczeństwa? Każdy z nas porusza się w przestrzeni niczyjej, tworząc swoją niezależność, budując tożsamość. Ale „ziemia niczyja” może pozbawić nas poczucia przynależności. To przestrzeń, w której nie ma zasad. Zastanawiając się nad kwestią państwowości, Friedrich Nietzsche pisał, że państwo totalitarne jest ostatecznym upadkiem człowieczeństwa.

Świat rzeczywisty jest o wiele mniejszy niż świat wyobraźni.

Jeśli zbyt długo patrzysz w czeluść, czeluść zaczyna patrzeć na ciebie.
Człowiek to najokrutniejsze zwierzę.

Friedrich Nietzsche

koncepcja, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska
kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Alexey Torgunakov, Anna Piotrowska
muzyka: Dominik „Domix” Franusik
realizacja światła: Dastin Greczyło
reżyseria światła: Paweł Murlik,
przestrzeń i kostiumy: Anna Piotrowska

Kamuflaż

Punktem wyjścia spektaklu Kamuflaż była postać Marilyn Monroe. Ikona kultury popularnej, uwielbiana aktorka, modelka oraz piosenkarka wciąż jest postrzegana głównie przez pryzmat swojego ciała. Zanim uczyniło z niej symbol seksu wszechczasów, nim stało się fetyszem dla tłumów, ciało to zostało poddane wielu bolesnym metamorfozom, stając się obiektem analiz i ocen. Emanacja wdzięku i seksapilu Marylin jednych onieśmielała, a innych zniewalała, stając się niezaprzeczalną wizytówką aktorki.

Monroe używała swojego ciała do gry scenicznej, do uwodzenia zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Cel tej gry miał uczynić z niej nie tylko uwielbianą przez fanów gwiazdę, lecz i zwyczajnie kochaną kobietą. Kamuflaż stara się pokazać, jak ta wspaniała cielesność stała się jednocześnie przekleństwem artystki. Twórcy spektaklu opowiadają o niezwykłym ciele aktorki, modelki oraz kobiety ciałem tancerza – mężczyzny i aktora, którego solo staje się pretekstem do rozważań na temat mitu Marilyn Monroe.

choreografia, wykonanie: Tomasz Pomersbach

dramaturgia: Anita Szurek

opracowanie dźwięku: Jakub Korczyński
światło: Adrian Jackowski
kostium: Monika Wodarz

Anita Szurek – krytyczka teatralna. Publikuje teksty, wywiady i recenzje w „Notatniku Teatralnym” oraz czasopiśmie „Teatr”. Od trzech lat współpracuje jako reżyser i dramaturg z tancerzem Tomkiem Pomersbachem. Ich pierwszy spektakl, Quaerere, miał premierę w ramach wrocławskiego Mandala Performance Festival w maju 2014.

Tomasz Pomersbach – tancerz, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego. Od 2014 roku pracuje jako tancerz i choreograf niezależny. Na stałe współpracuje z teatrem Pink Mama Theatre, prowadzonym przez Sławka Bendrata i Dominika Krawieckiego i stacjonującym w szwajcarskim Bernie. W latach 2010-2013 był tancerzem Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Pracując w Polskim Teatrze Tańca, był współrealizatorem dwóch spektakli w ramach Atelier PTT: Arytmii oraz Ukradkiem.

Bilety: 20 zł (ulgowy), 30 zł (normalny)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close