Teatr ROZBARK, w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK in Motion, zaprasza na spektakl Black is the colour Kolektywu MORE, w choreografii Quana Bui Ngoca.
O spektaklu:
Gdyby jutra nie było.
To jest moja podróż.
Nic nas nie powstrzyma.
Choreografia: Quan Bui Ngoc
Wykonanie: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska, Natalia Dinges, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak
Muzyka: Peter Łyczkowski
Konsultacje scenograficzne: Piotr Tetlak
Reżyseria oświetlenia: Paweł Murlik
Asystent reżysera oświetlenia: Radosław Lis
Czas: 60 min
Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca, w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2018 oraz dzięki programowi rezydencyjnemu w trakcie BalletOFFFestival w Nowohuckim Centrum Kultury (Krakowskie Centrum Choreograficzne).
Quan Bui Ngoc
W 2002 roku rozpoczął współpracę z Alainem Platelem, wystąpił w jego spektaklach: Wolf, a następnie vsprs (2006), pitié! (2008) i C(H) OEURS (2012). Jako tancerz współpracował z Lisi Estaras z les ballets C de la B przy Bolero (2009) oraz jako współreżyser przy I know a place (2009). Razem z Julianą Neves i Samuelem Lefeuvre stworzył spektakl Jump or Fall (listopad 2009). W 2011 roku dołączył do Australian Dance Theatre podczas tournée z Be Your Self. Stworzył okolicznościową choreografię na 200 dzieci dla miasta Ieper, spektakl z więźniami z Brugii Parallell Lines i pracę The Roof dla Ho Chi Minh Opera w Wietnamie. Był asystentem artystycznym Alaina Platela w projektach Nicht schlafen, Requiem pour L i Le Sacre du printemps w 2018 roku.
Sylwia Hefczyńska-Lewandowska
Wykładowczyni na Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. W latach 1995-2012 tancerka i kierownik artystyczna zespołu Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Obecnie tworzy własne spektakle we współpracy z teatrami dramatycznymi, instytucjami kultury, fundacjami, niezależnymi twórcami. Ważną część jej dorobku artystycznego i pedagogicznego stanowią projekty społeczne i edukacyjne, angażujące również ludzi ze środowisk wykluczonych.
Natalia Dinges
Absolwentka WTT w Bytomiu, AST w Krakowie (2013). Jako wykonawczyni związana jest z różnymi teatrami, m. in. Teatrem Śląskim, Teatrem Słowackiego w Krakowie, Teatrem Polskim w Bielsku Białej, Teatrem Ochoty w Warszawie, Teatrem Małym w Tychach, Alias Cie. Współpracowała z: Eweliną Marciniak, Radosławem Rychcikiem, Magdaleną Piekorz, Anną Godowską, Sławkiem Krawczyńskim, Cedrikiem Botelho, Jakubem Lewandowskim, Jackiem Łumińskim, Sylwią Hefczyńską-Lewandowską, Waldemarem Raźniakiem, Błażejem Peszkiem, Karoliną Garbacik, Idanem Cohenem, Sławomirem Mazurkiewiczem, Rafałem Urbackim. Brała udział w licznych produkcjach niezależnych. Tworzy lub współtworzy choreografie (Mesjasze, Kurde le bele, Superbohaterów 10/9, Szac, cykl Muzyczne opowieści Hani M., Profanum), asystuje przy produkcjach dyplomowych WTT AST. Przed studiami zawodowo trenowała akrobatykę sportową, obecnie najchętniej prowadzi zajęcia ze świadomości ciała dla wszystkich grup wiekowych, jak również dla osób niepełnosprawnych.
Daniela Komędera-Miśkiewicz
Tancerka, choreografka, aktorka. Absolwentka PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współpracowała jako wykonawca m.in. z Teatrem dada von Bzdulow, Teatrem Amareya, Lubelskim Teatrem Tańca, Teatrem Ochoty, Kayą Kołodziejczyk, Maciejem Kuźmińskim, Radkiem Rychcikiem, Agatą Dyczko, Jackiem Łumińskim, Robertem Wechslerem, Wojtkiem Mochniejem, Olgą Kebas. Współpracowała jako choreografka z Brianem Michaelsem (Jak wam się podoba, Wiele hałasu o nic). Była współtwórczynią spektaklu Heimsuchung, który zdobył Złotą Maskę za choreografię. Spektakl Room 40, w którym tańczy, zdobył Nagrodę Publiczności na Polskiej Platformie Tańca 2014. Daniela była stypendystką Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Prezydenta Miasta Bielska-Białej oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk.
Dominika Wiak
Absolwentka Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie. Współpracuje z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz Teatrem Śląskim w Katowicach. Występuje m.in. w spektaklach Radosława Rychcika, Eweliny Marciniak, Eryka Makahona, Macieja Kuźmińskiego, Jakuba Lewandowskiego oraz Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej. Zdobywczyni nagrody BEST SOLO za spektakl Melancholia w choreografii Jakuba Lewandowskiego oraz nagród BEST SOLO oraz AUDIENCE AWARD za spektakl inner place naSzólóDuó International Dance Festival w Budapeszcie. Zdobywczyni I nagrody za solo Melancholia na Ogólnopolskim Festiwalu ZAWIROWANIA DANCE w Warszawie. Tancerka w spektaklu Room 40 Macieja Kuźmińskiego, nagrodzonego przez publiczność podczas Polskiej Platformy Tańca w 2014 roku. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Dwukrotnie uczestniczka projektu badawczego dotyczącego tańca w Chinach.
Paweł Łyczkowski
Wychowany za kulisami teatrów. Muzyk, grafik, ilustrator, fotograf, z wykształcenia architekt. Działa na pograniczu muzyki, teatru, video, literatury i sztuk plastycznych. Komponuje muzykę do teatru, słuchowisk, audiobooków i szuflady (www.peterlyczkowski.com/music). Od 2012 roku rozwija autorski projekt słuchowisk realizowanych na żywo przed publicznością Czytagramy, w ramach którego wystawił 10 premier na krajowych festiwalach literackich i teatralnych oraz kameralnych scenach. Żyje w chmurze, będąc w stałym kontakcie z ziemią.
Bilety w cenie: 20 zł ulgowy, 30 zł normalny
Karnety na spektakle (zakup możliwy tylko w kasie Teatru ROZBARK):
– 130 zł karnet na wszystkie spektakle, dla uczniów bytomskich szkół (gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne/ponadpodstawowe), zakup możliwy tylko w kasie Teatru, po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej.
– 180 zł ulgowy karnet na wszystkie spektakle, zakup możliwy tylko w kasie Teatru, po okazaniu dokumentu uprawniającego do zniżek (bilety ulgowe przysługują emerytom, rencistom, uczniom i studentom).
– 270 zł karnet na wszystkie spektakle, zakup możliwy tylko w kasie Teatru.