Warsztaty

Bytom/to nie jest festiwal 2015: Warsztaty tańca

Zdjęcie: Bytom/to nie jest festiwal 2015: Warsztaty tańca

Fot. Andac Karabeyoglu.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach przeglądu „to nie jest festiwal 2015” w Teatrze Rozbark warsztaty taneczne poprowadzą artyści związani z Teatrem: Małgorzata Mielech,  Anna Piotrowska, Artur Bieńkowski, Oliver Mahar (Wlk. Brytania) Sonia Zini & Elisa Teodori (Włochy), Alena Lezhava (Rosja), Ivgi & Greben (Izrael / Holandia), Johan Greben (Holandia), Stefano Silvino (Włochy). Oprócz warsztatów dla dorosłych odbęda się także zajęcia dla dzieci (taniec współczesny – prowadzenie: Artur Bieńkowski) oraz dla seniorów (zajęcia taneczne – prowadzenie: Ewelina Dehn, joga – Marta Orlik).

Godzina

Studio A

Studio B

Studio C

8:00 – 9:30 Power Vinyasa Yoga Małgorzata Mielech (Polska) Contemporary floor work

Oliver Mahar

(Wielka Brytania)

Kontakt improwizacja

Sonia Zini & Elisa Teodori (Włochy)

10:00 – 11:30 Balet

Johan Greben

(Holandia)

ONEbody space

Anna Piotrowska

(Polska)

Taniec współczesny

Alena Lezhava (Rosja)

12:00 – 13:00

PRZERWA OBIADOWA

13:00 – 14:30 Urban Contemporary

Artur Bieńkowski

(Polska)

Repertuar Ivgi & Greben

Jin Hwan Seok

(Korea Południowa)

Taniec współczesny

Uri Ivgi (Izrael)

14:45 – 16:15 Modern

Stefano Silvino (Włochy)

Warsztat Repertuarowy

Ivgi & Greben

(Izrael / Holandia)

Modern Flow

Artur Bieńkowski

(Polska)

 

Cena karnetu na warsztaty: 299 zł

Warsztaty dla dzieci 29 czerwca – 3 lipca, godz. 11.00

Taniec współczesny – Artur Bieńkowski

Koszt: 50zł

Warsztaty dla seniorów 29 czerwca – 3 lipca

Zajęcia taneczne – Ewelina Dehn, godz. 16.30
Joga – Marta Orlik, godz. 11.00

Koszt: 50 zł

UWAGA! Po dokonaniu płatności za warsztaty należy NIEZWŁOCZNIE przesłać kartę zgłoszeniową z wybranymi zajęciami na adres mailowy: bow@teatrrozbark.pl. Tylko uregulowanie płatności oraz wypełnienie i dostarczenie karty zgłoszeniowej gwarantuje udział w zajęciach. Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Karta zgłoszeniowa – do pobrania
Regulamin warsztatów – do pobrania

TECHNIKI:

Urban contemporary – Artur Bieńkowski (Polska)
Zajęcia są bardzo fizyczne i składają się z fragmentarycznych logik ruchu i ekspresyjności znanych
z Urban Dance, a także anatomicznych podstaw techniki tańca współczesnego. W trakcie tych zajęć styl Urban spotyka się z techniką tańca współczesnego.

Modern flow – Artur Bieńkowski (Polska)
Zajęcia inspirowane stylem modern, z szerokim zakresem organicznych ćwiczeń ukierunkowanych na jakość relaksacji, oddychania i rytmu. Specjalna uwaga poświęcona zostanie przepływowi ruchu. Warsztaty ukierunkowane będą również na zrozumienie naszej płynnej natury.

Taniec współczesny – Alena Lezhava (Rosja)
Na zajęcia składają się takie elementy jak: stopniowe budzenie ciała i ćwiczenia, które dążą do połączenia oddechu i ruchu, rozluźnianie ciała poprzez pracę z podłogą z naciskiem na podróżowanie w przestrzeni, budowanie fraz tanecznych, eksploracja i rozwijanie języka ciała, budowanie szybkości i doszukiwanie się specyfiki ruchu i tańca dla każdego ciała.

Moodern– Stefano Silvino (Włochy)
Modern zyskał swoją popularność całkiem niedawno, mylnie był uznawany za jeden z tańców jazzowych. Jest przede wszystkim odmianą taneczno-ruchową, w której tancerz pokazuje swoje emocje. Jest charakterystyczny dla tańca wyrazistego. Charakterystyczną cechą modern są płynne ruchy zaczerpnięte z klasyki i ułożenie stóp z zaczerpnięte tańca jazzowego. W modern mamy do czynienia z dużą ilością wyskoków, które są wykonywane bardzo delikatnie i zwinnie.

Contemporary floorwork – Oliver Mahar (Wielka Brytania)
Warsztaty skupione są na pracy ciała z podłogą i poszukiwaniu skutecznego i efektywnego sposobu przemierzania przestrzeni.

Onebody space– Anna Piotrowska (Polska)
Warsztaty łączą ze sobą taniec współczesny i improwizację taneczną. Głównym zadaniem jest praca nad pogłębianiem świadomości ciała i aktywna obserwacja siebie samego w ruchu („objective body”, „out of my CRITIC”). Praca z ciężarem ciała, szukanie przepływu ruchu i definiowanie, w których momentach taniec ma szansę zaistnieć w ciele poruszanym, poruszonym i poruszającym się. Ważna jest również praca z energią i zaangażowaniem całego ciała „one body”.

Power Vinyasa Yoga – Małgorzata Mielech (Polska)
Power Vinyasa Yoga  to silna oraz dynamiczna praktyka ukierunkowana na harmonijny przepływ ruchu skoordynowanego z oddechem. Podczas zajęć, asany połączone są w energetyczne, płynne sekwencje, dzięki którym rozwiniemy siłę, elastyczność, wytrzymałość, balans oraz zwinność i koordynację. Zajęcia te budują wspaniałą siłę fizyczną, budzą świadomość ciała, a także otwierają serce, dzięki czemu uzyskamy stan głębokiego spokoju i kontaktu ze sobą. Power Vinyasa Yoga jest silną, intensywną praktyką, wyzwaniem dla ciała oraz pracą nad skupieniem umysłu na oddechu i słuchaniem potrzeb własnego ciała.

Kontakt improwizacja – Elisa Teodori & Sonia Zini (Włochy)
Kontakt improwizacja to nie tylko technika taneczna, oparta na komunikacji pomiędzy dwojgiem  poruszających się ciał w fizycznym kontakcie, ale także artystyczna metoda, która pomaga zwiększyć pewność siebie oraz świadomość swojego ciała, rozbudzić swoją umiejętność słuchania i reagowania na to, co wydarza się w danym momencie. Zajęcia skupione będą na fundamentalnych umiejętnościach i pytaniach kontakt improwizacji – będziemy eksplorować techniki upadania, tarzania się, przeciwwagi, podnoszenia przy minimalnym wysiłku, centrowania, techniki oddychania, odpowiadanie na partnera i otoczenie. Uniwersalny i wszechstronny charakter kontakt improwizacji, jej prostota i pozytywny wpływ na zdrowie, przyciąga nie tylko artystów, ale wszystkich, którzy lubią taniec, ruch i komunikację z innymi ludźmi.

Balet –  Johan Greben (Holandia)
Wywodzące się z klasyki zajęcia dla tancerzy klasycznych i współczesnych, z silnym ukierunkowaniem na jasność i wolność ruchu, które stymulują jakość i muzykalność tego ruchu. W trakcie całych zajęć Johan będzie zachęcał i motywował tancerzy do pokonywania własnych granic, skupiając się także na ekstremalnym użyciu przestrzeni.

Taniec współczesny – Uri Ivgi (Izrael)
Zajęcia tańca współczesnego, które Uri Ivgi opiera na własnym, dynamicznym języku tańca, wypracowanym w trakcie wielu lat doświadczeń jako choreograf. Zajęcia rozpoczynają się od rozgrzewki, skoncentrowanej na rozluźnieniu mięśni i dążeniu do stworzenia totalnie wolnego ciała. Później stopniowo choreograf prowadzi tancerzy przez krótkie frazy taneczne, włączając użycie przestrzeni. W końcowym etapie zajęcia rozwiną się w bardzo dynamiczne kombinacje, w które Uri włącza dużo pracy z podłogą.  Wyzwaniem dla tancerzy jest praca nad ich ograniczeniami, przy zachowaniu świadomości „wolnego ciała”, którą zajęcia się rozpoczynają.

Warsztat repertuarowy Ivgi & Greben – Jin Hwan Seok (Korea Południowa)
Warsztat prowadzony przez jednego z najlepszych tancerzy Teatru ROZBARK koncentrować będzie się na nauce elementów choreografii z repertuaru Uriego Ivgi i Johana Grebena. W trakcie zajęć tancerze będą mogli zatańczyć fragmenty choreografii z wyjątkowego spektaklu This is not a love song, a także zapoznają się z autorską choreografią Jina pt. Amalgama.

Repertuar – Uri Ivgi & Johan Greben

Zajęcia, w trakcie których uczestnicy będą mieć niepowtarzalną możliwość poczucia na własnej skórze, jak wygląda praca z uznanymi choreografami światowej klasy. Przedmiotem zajęć będą choreografie z takich spektakli jak: This is not a love song i Oddaję Ci serce, które stanowią ważną część repertuaru Teatru ROZBARK.

PEDAGODZY

Anna Pitrowska/ WARSZAWA / BYTOM   ’74

Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka mufmi w Warszawie (1995 r). Stworzyła blisko 80 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu i asystent kierowników artystycznych Ivgi&Greben w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu ROZBARK.

Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek .(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in.  Laureatka SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: farfalla i 6 x 9. Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 roku, w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie Look 4 faces wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli.

Regularnie współpracowała ze Śląskim Teatrem Tańca. Pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykładała: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny. Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: Walk_2_corner, HUG (Węgry), Laka la Mnija in the field of half of sth, Cold Fish (Norwegia), CoCo_Klimt (Słowacja), or Clitoris Landscape (close to gate No. 5) (Włochy).

W 2013 roku zrealizowała spektakl dyplomowy w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt. TRANSDYPTYK. W 2014 roku stworzyła przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt. Historia brzydoty, w październiku odbyła się premiera jej najnowszego przedstawienia I don’t wanna be a horse w ramach międzynarodowego projektu Recording Fields, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. Realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK.

Stefano Silvino – tancerz Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. Artyści, z którymi współpracował, to: Antony Henly, Caterina Felicioni, Luc Petit, Duccio Forzano i Damiano Michieletto w musicalach i operach. Tańczył również w programie TV  „The voice of Italy”. Szkolił się u: Erika Silgoner, Catherine Felicioni Tucci Rigano, Roberto Salorni, Francesco Saracino, Claudia Rossi, Francesca Romana Di Maio, Dario Lupinacci, Erwan Strauss, Mauro Astolfi, Christopher Roman, Elisabeth Terabust, Veronica Peparini, Michael Oliva, Giancarlo Stiscia, Pamela Arces, Jvan Bottaro, Luca Condello, Salvatore Alicata, Mandy Moore, Medhi Walerski, Alexander Ekman, Leandro Gravina.

Alena Lezhava – tancerka Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. Studiowała taniec współczesny w Academy of Culture and Art w Samara (2010). Swoją karierę taneczną rozpoczęła w Teatrze Tańce Prowincjonalne w Jekaterynburgu Tam też przez cały czas była zaangażowana w repertuar zespołu. W 2013 roku została zaproszona do kreacji Święta wiosny w Teatrze Bolszoj w Moskwie. Ukończyła letni kurs ImPulsTanz w Wiedniu i kurs letni GaGa w Tel Awiwie. Pracowała również jako tancerka w Moscow Ballet.

Sonia Zini – tancerka Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. Ukończyła ArtEZ Dance Acadmie (NL), tańczyła w przedstawieniach takich choreografów jak: Philip Taylor, Amos ben Tal, Arno Schuitemaker, Ed Wubbe, Roberto Zappalà, Jerome Mejer i innych. Na zawodową karierę składają się praca w Holandii z Lenneke van Leth, w Niemczech z Stephan Herwig, w Anglii z Fertile Ground Dance i w Irlandii z Wide Open Opera.

Elisa Teodori – tancerka Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, przez 13 lat uprawiała gimnastykę artystyczną, później swoją pasję przekierowała na taniec. Ukończyła profesjonalny kurs tańca w Florence’s International Cener „Opus Ballet”. Współpracowała z choroegrafem Pietro Pireddu. 2010-2013 współpracowała z “CieTwain physical dance theatre” jako tancerka i kreatorka. W 2013 brała udział w wielu warsztatach z dziedziny tańca współczesnego i kontakt improwizacji (Niemcy, Belgia, Holandia).

Jin Hwan Seok– tancerz Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, były tancerz Korea National Contemporary Dance Company, ukończył HAN-SUNG UNIVERSITY.

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close