
Fot. materiały organizatorów
Fot. materiały organizatorów
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na warsztaty, które poprowadzą Iwona Wojnicka (Bartenieff fundamentals motion®), Agata Życzkowska (Ciało i głos – taniec dla dzieci) i Karolina Rychlik (Body centre consciousness training).
Zapisy przez stronę: http://centrumsztukitanca.org/
Warsztaty Bartenieff fundamentals motion®
Prowadzenie: Iwona Wojnicka
godz. 10:00-11:30
Technika BF na poziomie podstawowym, która obejmuje sześć podstawowych ćwiczeń rozwojowych z Bartenieff Fundamentals, mało znanej w Polsce metody ewolucyjnej pracy z ciałem. Praktyka odbywa się w parterze i pozwala na wykorzystanie grawitacji w uwalnianiu energii mięśni i stawów, a także odzyskania kontroli nad uwięzionym potencjałem dynamiki ruchu. Ćwiczenia Bartenieff pomagają także aktywizować głębokie połączenia w ciele oraz mięśnie rotacyjne, które są podstawą poruszania się w przestrzeni trójwymiarowej. Uczestnicy pracować będą nad budowaniem silnego centrum. Sekwencje będą układać we frazy i wykonywać przy muzyce. Zajęcia odbywają się według certyfikowanej metody Laban Institute of Movement Studies, NY.
Warsztaty Body centre consciousness training
Prowadzenie: Karolina Rychlik
godz. 11:30-13:00
Body centre consciousness training – zajęcia, które są kombinacją wielu technik tańca współczesnego i pracy nad koordynacją ciała. Karolina w swojej praktyce tanecznej angażuje na równi prace ciała i umysłu. Istotnym elementem lekcji jest również rytm, co jest rezultatem solidnej edukacji muzycznej, jaką posiada Karolina (metoda Dalcroze‘a). Zajęcia prowadzone przez Karolinę, z uwagi na jej wszechstronną edukacje są cenną praktyką taneczną.
Warsztaty Ciało i głos – taniec dla dzieci (6-9 lat)
Prowadzenie: Agata Życzkowska
godz. 13:00-14:30
Ciało i głos to nietypowe warsztaty ruchowo-taneczne skierowane do dzieci w wieku 6-9 lat, podczas których także dużą uwagę poświęca się na zadania dźwiękowe z wykorzystaniem głosu i ciała. Ćwiczenia wykorzystywane podczas warsztatów mają charakter zabawy. Od prostych połączeń poprzez trudniejsze formy dzieci używając wyobraźni i własnych pomysłów tańczą w rytm muzyki najpierw wybranej przez instruktora, a następnie do wybranych przez siebie utworów muzycznych, które są im znane. Podczas zajęć wykorzystane są indywidualne umiejętności każdego dziecka bez nacisku na zbiorową choreografię, przy wykorzystaniu ruchu codziennego i rytmu.