Coaching „W jaki sposób wypracować własny profil artystyczny?” z Bertramem Müllerem, Stary Browar w Poznaniu, Studio Słodownia +3

Zdjęcie: Coaching „W jaki sposób wypracować własny profil artystyczny?” z Bertramem Müllerem, Stary Browar w Poznaniu, Studio Słodownia +3

<p>Stary Browar Nowy Taniec zaprasza na coaching z<strong> Bertramem Müllerem</strong> – psychologiem, filozofem i teologiem, który psychologię i szkoli psychoterapeutów w instytucjach w kraju i zagranicą. Jest ona także inicjatorem wielu inicjatyw tanecznych w Niemczech (szczegółowy biogram poniżej).</p> <p> </p> <p><strong>Tak pisze Müller w informacji o warsztatach:</strong></p> <p>„ By zrealizować dzieło sztuki artysta czy choreograf musi posiadać zarówno ogólne jak i specyficzne umiejętności pozyskiwane stopniowo w trakcie życia, na ulicy i w szkole.  Rzadko poznajemy wtedy jednak psychologię stosowaną i jej różnoraki wkład w produkcję artystyczną.</p> <p> </p> <p>Wiele umiejętności potrzebnych artyście w procesie twórczym oraz w trakcie publicznych wystąpień jest mniej lub bardziej bezpośrednio powiązane z możliwościami umysłu i umiejętnościami psychologicznymi.</p> <p> </p> <p>Obejmują one także zdolność skupienia uwagi w nieprzesadnie poważny sposób na nie dającym się do końca przewidzieć celu, a następnie umiejętność zamanifestowania własnej siły woli i wyobraźni. Jednak nade wszystko istotne jest wypracowanie własnej pozycji estetycznej, która często stoi w opozycji do panujących w danej chwili estetycznych standardów i powszechnie przyjmowanych prawd.</p> <p> </p> <p>Artysta musi ponadto umieć wykształcić w sobie niezwykle silne poczucie wartości własnej osobowości, aby móc podkreślić jej wyraz estetyczny.</p> <p> </p> <p>Tym, jednak, co naprawdę niezbędne jest choreografowi jest intuicja i wiedza umożliwiająca przedstawienie w symboliczny sposób własnych doświadczeń w dziele sztuki. Zasadniczo choreograf musi być przygotowany do poświęcenia dużej części swojego życia aby osiągnąć pełnię artystycznego wyrazu.</p> <p> </p> <p>W swojej działalności choreograf winien także mieć poczucie wywołania pewnej przyjemności estetycznej u widzów oraz talent do zachęcenia uczestników spektaklu do współpracy w realizacji estetycznych intencji głównego choreografa. W jaki sposób możemy te różnorodne umiejętności wypracować?</p> <p> </p> <p>W trakcie seminarium omawiane będą następujące tematy: <br /> 1. Jakich kwalifikacji psychologicznych potrzebuje artysta angażując się w proces twórczy, począwszy od pierwszej niejasnej jeszcze inspiracji do ostatecznej wersji dzieła?<br /> 2. W jaki sposób artysta może odkrywać i konsekwentnie rozwijać swoje artystyczne tematy?<br /> 3. Jakie zasady i metody interakcji są niezbędne w procesie twórczym angażującym wielu uczestników? <br /> 4. Jaki rodzaj umiejętności psychologicznych i poznawczych (siła woli, wyczucie czasu i miejsca, relacja pomiędzy „ja” i „Ty”) sprzyja danemu stylowi estetycznemu?”</p> <p> </p> <p><strong>Wymogi dla uczestników:</strong><br /> Artyści winni mieć co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe. Uczestnicy powinni dostarczyć kilka reprezentatywnych przykładów swoich wcześniejszych prac. Językiem seminarium jest j. angielski.</p> <p> </p> <p><strong>Bertram Müller</strong> jest współzałożycielem powstałego w 1979 oku. stowarzyszenia „Die WERKSTATT e.V.”; od początku jest jego dyrektorem artystycznym. Na podstawie własnych studiów, zakończonych dyplomami z dziedziny filozofii, teologii i psychologii klinicznej od 1985 r. wykłada psychologię i szkoli psychoterapeutów w instytucjach w kraju i zagranicą. Od ponad 20 lat jednym z tematów, na których się koncentruje są idee i metody psychologii stosowanej wykorzystywane dla wsparcia procesów twórczych, w szczególności dla autonomicznego, kreatywnego kształtowania osobowości i własnego profilu zawodowego artystów.</p> <p> </p> <p>Jest m.in. inicjatorem i szefem projektu „Take-off: Junger Tanz”. Tanzplan Düsseldorf, współzałożycielem Ośrodka Rozwoju Tańca Europejskiego (EDDC, European Dance Development Centre) w Arnhem i Düsseldorfie (do 2003 r.) oraz Międzynarodowej Agencji Artystów Tańca (iDASnrw – International Dance Artist Service NRW), prezydentem Europejskiej Sieci Domów Tańca (European Dancehouse Network, EDN), członkiem wielu jury.</p> <p> </p> <p><strong>Harmonogram:</strong></p> <p>Sobota 01.10 - Poniedziałek 03.10 (Bertram Müller)</p> <p>Wtorek 04.10 - Czwartek 06.10 (Raimund Hoghe)</p> <p>Koszt coachingu: 250 zł</p> <p>Zgłoszenia: na coaching Müller/Hoghe należy przesyłać na adres a.barelkowska@artstationsfoundation5050.com do 20 września</p> <p>Proszę dołączyć profesjonalne CV.</p> <p> </p> <p>Szczegółowe informacje:</p> <p><a href="http://www.starybrowarnowytaniec.pl">http://www.starybrowarnowytaniec.pl</a></p>

Wersja do druku

Udostępnij

Stary Browar Nowy Taniec zaprasza na coaching z Bertramem Müllerem – psychologiem, filozofem i teologiem, który psychologię i szkoli psychoterapeutów w instytucjach w kraju i zagranicą. Jest ona także inicjatorem wielu inicjatyw tanecznych w Niemczech (szczegółowy biogram poniżej).

Tak pisze Müller w informacji o warsztatach:

„ By zrealizować dzieło sztuki artysta czy choreograf musi posiadać zarówno ogólne jak i specyficzne umiejętności pozyskiwane stopniowo w trakcie życia, na ulicy i w szkole. Rzadko poznajemy wtedy jednak psychologię stosowaną i jej różnoraki wkład w produkcję artystyczną.

Wiele umiejętności potrzebnych artyście w procesie twórczym oraz w trakcie publicznych wystąpień jest mniej lub bardziej bezpośrednio powiązane z możliwościami umysłu i umiejętnościami psychologicznymi.

Obejmują one także zdolność skupienia uwagi w nieprzesadnie poważny sposób na nie dającym się do końca przewidzieć celu, a następnie umiejętność zamanifestowania własnej siły woli i wyobraźni. Jednak nade wszystko istotne jest wypracowanie własnej pozycji estetycznej, która często stoi w opozycji do panujących w danej chwili estetycznych standardów i powszechnie przyjmowanych prawd.

Artysta musi ponadto umieć wykształcić w sobie niezwykle silne poczucie wartości własnej osobowości, aby móc podkreślić jej wyraz estetyczny.

Tym, jednak, co naprawdę niezbędne jest choreografowi jest intuicja i wiedza umożliwiająca przedstawienie w symboliczny sposób własnych doświadczeń w dziele sztuki. Zasadniczo choreograf musi być przygotowany do poświęcenia dużej części swojego życia aby osiągnąć pełnię artystycznego wyrazu.

W swojej działalności choreograf winien także mieć poczucie wywołania pewnej przyjemności estetycznej u widzów oraz talent do zachęcenia uczestników spektaklu do współpracy w realizacji estetycznych intencji głównego choreografa. W jaki sposób możemy te różnorodne umiejętności wypracować?

W trakcie seminarium omawiane będą następujące tematy:
1. Jakich kwalifikacji psychologicznych potrzebuje artysta angażując się w proces twórczy, począwszy od pierwszej niejasnej jeszcze inspiracji do ostatecznej wersji dzieła?
2. W jaki sposób artysta może odkrywać i konsekwentnie rozwijać swoje artystyczne tematy?
3. Jakie zasady i metody interakcji są niezbędne w procesie twórczym angażującym wielu uczestników?
4. Jaki rodzaj umiejętności psychologicznych i poznawczych (siła woli, wyczucie czasu i miejsca, relacja pomiędzy „ja” i „Ty”) sprzyja danemu stylowi estetycznemu?”

Wymogi dla uczestników:
Artyści winni mieć co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe. Uczestnicy powinni dostarczyć kilka reprezentatywnych przykładów swoich wcześniejszych prac. Językiem seminarium jest j. angielski.

Bertram Müller jest współzałożycielem powstałego w 1979 oku. stowarzyszenia „Die WERKSTATT e.V.”; od początku jest jego dyrektorem artystycznym. Na podstawie własnych studiów, zakończonych dyplomami z dziedziny filozofii, teologii i psychologii klinicznej od 1985 r. wykłada psychologię i szkoli psychoterapeutów w instytucjach w kraju i zagranicą. Od ponad 20 lat jednym z tematów, na których się koncentruje są idee i metody psychologii stosowanej wykorzystywane dla wsparcia procesów twórczych, w szczególności dla autonomicznego, kreatywnego kształtowania osobowości i własnego profilu zawodowego artystów.

Jest m.in. inicjatorem i szefem projektu „Take-off: Junger Tanz”. Tanzplan Düsseldorf, współzałożycielem Ośrodka Rozwoju Tańca Europejskiego (EDDC, European Dance Development Centre) w Arnhem i Düsseldorfie (do 2003 r.) oraz Międzynarodowej Agencji Artystów Tańca (iDASnrw – International Dance Artist Service NRW), prezydentem Europejskiej Sieci Domów Tańca (European Dancehouse Network, EDN), członkiem wielu jury.

Harmonogram:

Sobota 01.10 – Poniedziałek 03.10 (Bertram Müller)

Wtorek 04.10 – Czwartek 06.10 (Raimund Hoghe)

Koszt coachingu: 250 zł

Zgłoszenia: na coaching Müller/Hoghe należy przesyłać na adres a.barelkowska@artstationsfoundation5050.com do 20 września

Proszę dołączyć profesjonalne CV.

Szczegółowe informacje:

http://www.starybrowarnowytaniec.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close