W ramach festiwalu tańca współczesnego Pamięć miasta odbędzie się pokaz spektakli: This thing inside me is a rickety bridge of impossible crossing Michała Przybyły i Too Beautiful Marzeny Krzemińskiej. Po spektaklach odbędzie się panel dyskusyjny Współczesna kultura tańca w Izraelu i jej wpływy.
This thing inside me is a rickety bridge of impossible crossing to próba przekroczenia granicy własnego wstydu, wyjawienia skrywanej głęboko przed innymi części siebie, obnażeniem wrażliwości ciała i wyjścia poza to co znane. Jest osobliwym spotkaniem z samym sobą, zanurzonym w przywołanych z pamięci detalach, barwach, dialogach, dźwiękach, sytuacjach i głosach. Wejściem w przestrzeń autorefleksji i laboratorium ciała: jego alienacji, odosobnienia, nawiązywania relacji i kształtowania się na nowo. Ten nostalgiczny obraz pełen rozmytych linii i granic powstał z potrzeby zrozumienia własnych doświadczeń, marzenia o zmianie i odnalezienia się po drugiej stronie.
Solo prezentowane było w finale konkursu „3…2…1….Taniec!” podczas Krakowskiego Festiwalu Tańca w 2021 roku oraz podczas Solo Dance Contest w trakcie Gdańskiego Festiwalu Tańca również w 2021 roku. Zdobyło III nagrodę na Warszawskim Konkursie Choreograficznym w 2021 roku.
Czas trwania: 10 minut
Too Beautiful to spektakl auto-fikcyjny, przedstawiający nową wersję historii o królewnie Śnieżce. Królewna pochodzi z Polski, mieszka we Francji i zadaje sobie mnóstwo pytań na temat własnej tożsamości, także tożsamości narodowej: „Skąd pochodzę?”, „Jakie jest moje dziedzictwo?”.
Pytania, stawiane początkowo na poziomie języka (i do tego w języku francuskim, więc z dużym problemem, bo królewna nie jest nawet w stanie poprawnie wypowiedzieć słowa „tożsamość”), przenoszą się dalej na poszukiwania w ciele.
Poszukiwanie własnego cielesnego „ja” w skomplikowanym kontekście kulturowym pomiędzy tęsknotą za rytuałem (rodzajem wspólnotowego transu i śpiewem tradycyjnym, który spełnia szczególne funkcje i jest częścią przeżycia wspólnotowego) a wszechobecną kulturą popularną, która stawia swoje wymagania i proponuje ciału konkretny obraz. Główne pytania jakie zadaje sobie artystka w tej pracy dotyczą kobiecości, piękna i tożsamości.
Choreografia i wykonanie: Marzena Krzemińska
Dramaturgia: Chris Dupuis
Muzyka: Julien Vadet
Opieka artystyczna: Christine Quoiraud, Thomas Chopin
Po spektaklach odbędzie się Panel dyskusyjny Współczesna kultura tańca w Izraelu i jej wpływy.
Paneliści: Jacek Przybyłowicz, Agnieszka Sterczyńska, Michał Przybyła, Michaił Zubkow
Prowadzenie: Anna Królica
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Projekt Pamięć miasta – performatywny spacer i performance site specific w przestrzeni miejskiej jest dofinansowany ze środków Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.
Projekt jest współfinansowany ze środków Stowarzyszenia Związek Artystów Scen Polskich oraz Spectacle Vivant en Bretagne.
Projekt Muzyczne re-transmisje. Tworzenie mostów kulturalnych w relacjach środowisk muzycznych Polski i Norwegii realizowany w ramach Programu Kultura, Działanie 2 Poprawa dostępu do kultury i sztuki w ramach MF EOG 2014–2021.
Festiwal odbywa się pod honorowym patronatem Stowarzyszenia Związku Artystów Scen Polskich.