Witold Mrozek, „Zatańczyć siebie. Od autoekspresji do autobiografii”
„W ukształtowanej przez nowoczesność wizji tańca bardzo ważnym elementem jest autoekspresja. Od legendy W. Niżyńskiego, przez niemiecki taniec wyrazisty i amerykańskie pionierki modern dance – powspółczesne komercyjne show taneczne w telewizji – powraca wątek tańca jako czegoś, co pozwala „wyrazić siebie”, wydobyć ukryte gdzieś w jednostce pokłady uczuć, prawdy czy energii. Z drugiej strony, współczesna praktyka choreograficzna często sięga po ciało jako nośnik zewnętrznych sensów i zdarzeń, odbicie procesów społecznych, historycznych, ekonomicznych – czyniąc przedstawienie taneczne medium politycznej autobiografii. Gdzie leży granica między tymi dwoma sposobami myślenia o tańcu i jednostce? Czy zawsze się one wykluczają? Czy taniec może opowiadać o życiu?”
Witold Mrozek – krytyk teatralny, publicysta. Studiował w Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek zespołu „Krytyki Politycznej”. Kurator
programu „Polityki tańca” – wspólnej inicjatywy Instytutu Muzyki i Tańca oraz Instytutu Teatralnego. Publikował m.in. w „Didaskaliach”, „Teatrze”, „Scenie”, „Dwutygodniku”, „Krytyce Politycznej”, „Ha!arcie”, „Kinie”. Obecnie przygotowuje książkę o nowych kierunkach w polskim i europejskim tańcu.