Warsztaty

Gdańsk: „Amareya_LAB_vol.4” – intensywne warsztaty teatru fizycznego z Teatrem Amareya

Zdjęcie: Gdańsk: „Amareya_LAB_vol.4” – intensywne warsztaty teatru fizycznego z Teatrem Amareya

Fot. B. Kruk

Wersja do druku

Udostępnij

Stacja Orunia w Gdańsku zaprasza na drugi blok intensywnych warsztatów teatru fizycznego z Teatrem Amareya. Warsztaty skierowane są do osób w każdym wieku, które pragną rozwijać swoje umiejętności ruchowe i performatywne. Zajęcia w ramach warsztatu Amareya_LAB będą podzielone na 3 bloki: ruch i improwizacja; głos i kompozycja; scena i zadania aktorskie.

Prowadzenie: Katarzyna Pastuszak i Agnieszka Kamińska.

Warsztat Amareya_LAB ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi narzędziami pracy twórczej charakterystycznej dla teatru fizycznego. Uczestnicy będą wspólnie pracowali nad pogłębianiem świadomości ciała – jego energii i wewnętrznego potencjału oraz nad umiejętnością kreowania intensywnej obecności scenicznej. Podczas warsztatu uczestnicy poznają m.in. narzędzia improwizacji wywodzące się z tańca butoh, teatru fizycznego i tańca współczesnego, które ukierunkowane są na odkrywanie własnej kreatywności oraz doświadczenie relacji zachodzących między ciałem i otaczającą je przestrzenią. Improwizacja, która stanowi sedno warsztatu Amareya, jest narzędziem pomagającym uwolnić ekspresję, a także metodą redefinicji koncepcji ciała, człowieka, przestrzeni wokół nas. Każdy dzień warsztatu podsumuje sesja relaksacyjna z elementami masażu i relaksacyjnych technik psychosomatycznych. Amareya_LAB podsumuje otwarty pokaz etiud przygotowanych przez uczestników podczas zajęć. 

Koszt warsztatów: 200 ,- (ulgowy i normalny), 160 ,- (dla osób uczestniczących we wcześniejszych zajęciach Amareya_LAB)
Zgłoszenia: anna@gak.gda.pl lub telefonicznie pod numerem +58 306 66 76 w. 37

www.gak.gda.pl
facebook.com/StacjaOrunia
www.teatramareya.pl

O prowadzących:

KATARZYNA PASTUSZAK tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, w latach 2009-2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm), w ramach którego uczestniczyła w wielu akcjach performatywnych w przestrzeni publicznej w Gruzji, Rosji, Azerbejdżanie, Szwecji. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – np. The Power of Nature z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia) Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Anatomical Theatre – The Mystery of Life and Death z Joan Laage (2006-2007), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie  Morishita Studio – Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. Współtworzyła także spektakl Ofelia który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego (2012). W 2012 stworzyła także interdyscyplinarny projekt Nomadka z udziałem tancerek Amareya oraz grenlandzkiej storytellerki Louise Fontain i aktorki Teatru Wybrzeże – Doroty Androsz. We wrześniu 2013 roku wraz z trójmiejskim kolektywem artystycznym Offelia_Collectif występowała z projektem Ofelia_3 na festiwalu Redplexus Festival – Préavis de Désordre Urbain (Marsylia). W okresie październik-grudzień 2013 w ramach obchodów 10-lecia działalności Teatru Amareya współtworzyła dwa premierowe spektakle – spetakl 2 z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy oraz spektakl fetish.wtf w reżyserii Doroty Androsz również z muzyką Joanny Dudy. W 2014 współtworzyła następujące spektakle i działania performatywne: VHS nr 33 – WCZASY 1983 (Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda – premiera na Streetwaves 2014); Mushi no Hokō (K. Pastuszak, J. Duda, A. Śliwińska – premiera na Festiwalu Kultury Azjatyckiej MADE IN AZJA, XII Bałtycki Festiwal Nauki, UG), Fragile (K. Pastuszak, D.  Androsz, J. Duda, A. Kamińska, A. Śliwińska – premiera na International Festival „Sound Around Kaliningrad” BBNCCA (Baltic Branch of National Centre for Contemporary Arts), Kaliningrad Rosja), Ocalony (premiera na 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio). W 2014 spektakl NOMADKA w reżyserii K. Pastuszak został zaprezentowany podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Taseralik – Sisimiut Cultural Centre (Grenlandia).

AGNIESZKA KAMIŃSKA – tancerka, choreografka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, pedagog, instruktorka pracy z głosem, animatorka kultury, uczennica wybitnych pedagogów pracy z głosem, ciałem i ruchem, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca butoh, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, ruchu autentycznego, Body Mind Centering, wielu technik wokalnych, terapii głosem, technik relaksacji. Uczyła się między innymi u takich nauczycieli jak: Zygmunt Molik, Olga Szwajgier, Meredith Monk, Hiroyo Kitao, Guillermo Horta, Natalka Polovynka, Siergiej Kovalevych, Imre Thorman, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Mika Takeuchi, Yumiko Yoshioka, i wielu innych. Dzięki rozległemu doświadczeniu stworzyła własną metodę rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem i głosem – Integrative Voicework System® , która polega na zastosowaniu praktyk głębokiej integracji głosu, ciała, ruchu, umysłu i ducha. Od wielu lat prowadzi warsztaty głosowe, taneczne, oraz rozwoju osobistego dla dorosłych, a także zajęcia dla osób niewidomych, niepełnosprawnych oraz uzależnionych. Jest instruktorką wokalistyki w szkole muzycznej Musicollective w Gdańsku. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya, z którym zrealizowała dotychczas kilkanaście spektakli jako tancerka, choreografka oraz reżyserka, w tym kilka projektów zagranicznych. Jest wokalistką i liderką grupy Atmen Trio, z którym gra muzykę eksperymentalną, improwizowaną, filmową i teatralną. Tworzy również opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, a także realizuje niezależne projekty muzyczne.

powiązane

Ludzie

Katarzyna Pastuszak

Katarzyna Pastuszak

  • tancerka
  • choreografka
  • kuratorka

Stacja Orunia w Gdańsku zaprasza na drugi blok intensywnych warsztatów teatru fizycznego z Teatrem Amareya. Warsztaty skierowane są do osób w każdym wieku, które pragną rozwijać swoje umiejętności ruchowe i performatywne. Zajęcia w ramach warsztatu Amareya_LAB będą podzielone na 3 bloki: ruch i improwizacja; głos i kompozycja; scena i zadania aktorskie. Prowadzenie: Katarzyna Pastuszak i Agnieszka Kamińska. Warsztat Amareya_LAB ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi narzędziami pracy twórczej charakterystycznej dla teatru fizycznego. Uczestnicy będą wspólnie pracowali nad pogłębianiem świadomości ciała – jego energii i wewnętrznego potencjału oraz nad umiejętnością kreowania intensywnej obecności scenicznej. Podczas warsztatu uczestnicy poznają m.in. narzędzia improwizacji wywodzące się z tańca butoh, teatru fizycznego i tańca współczesnego, które ukierunkowane są na odkrywanie własnej kreatywności oraz doświadczenie relacji zachodzących między ciałem i otaczającą je przestrzenią. Improwizacja, która stanowi sedno warsztatu Amareya, jest narzędziem pomagającym uwolnić ekspresję, a także metodą redefinicji koncepcji ciała, człowieka, przestrzeni wokół nas. Każdy dzień warsztatu podsumuje sesja relaksacyjna z elementami masażu i relaksacyjnych technik psychosomatycznych. Amareya_LAB podsumuje otwarty pokaz etiud przygotowanych przez uczestników podczas zajęć.    Koszt warsztatów: 200 ,- (ulgowy i normalny), 160 ,- (dla osób uczestniczących we wcześniejszych zajęciach Amareya_LAB) Zgłoszenia: anna@gak.gda.pl lub telefonicznie pod numerem +58 306 66 76 w. 37 www.gak.gda.pl facebook.com/StacjaOrunia www.teatramareya.pl O prowadzących: KATARZYNA PASTUSZAK – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, w latach 2009-2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm), w ramach którego uczestniczyła w wielu akcjach performatywnych w przestrzeni publicznej w Gruzji, Rosji, Azerbejdżanie, Szwecji. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – np. The Power of Nature z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia) Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Anatomical Theatre – The Mystery of Life and Death z Joan Laage (2006-2007), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie  Morishita Studio – Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. Współtworzyła także spektakl Ofelia który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego (2012). W 2012 stworzyła także interdyscyplinarny projekt Nomadka z udziałem tancerek Amareya oraz grenlandzkiej storytellerki Louise Fontain i aktorki Teatru Wybrzeże – Doroty Androsz. We wrześniu 2013 roku wraz z trójmiejskim kolektywem artystycznym Offelia_Collectif występowała z projektem Ofelia_3 na festiwalu Redplexus Festival – Préavis de Désordre Urbain (Marsylia). W okresie październik-grudzień 2013 w ramach obchodów 10-lecia działalności Teatru Amareya współtworzyła dwa premierowe spektakle – spetakl 2 z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy oraz spektakl fetish.wtf w reżyserii Doroty Androsz również z muzyką Joanny Dudy. W 2014 współtworzyła następujące spektakle i działania performatywne: VHS nr 33 – WCZASY 1983 (Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda – premiera na Streetwaves 2014); Mushi no Hokō (K. Pastuszak, J. Duda, A. Śliwińska – premiera na Festiwalu Kultury Azjatyckiej MADE IN AZJA, XII Bałtycki Festiwal Nauki, UG), Fragile (K. Pastuszak, D.  Androsz, J. Duda, A. Kamińska, A. Śliwińska – premiera na International Festival „Sound Around Kaliningrad” BBNCCA (Baltic Branch of National Centre for Contemporary Arts), Kaliningrad Rosja), Ocalony (premiera na 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio). W 2014 spektakl NOMADKA w reżyserii K. Pastuszak został zaprezentowany podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Taseralik – Sisimiut Cultural Centre (Grenlandia). AGNIESZKA KAMIŃSKA – tancerka, choreografka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, pedagog, instruktorka pracy z głosem, animatorka kultury, uczennica wybitnych pedagogów pracy z głosem, ciałem i ruchem, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca butoh, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, ruchu autentycznego, Body Mind Centering, wielu technik wokalnych, terapii głosem, technik relaksacji. Uczyła się między innymi u takich nauczycieli jak: Zygmunt Molik, Olga Szwajgier, Meredith Monk, Hiroyo Kitao, Guillermo Horta, Natalka Polovynka, Siergiej Kovalevych, Imre Thorman, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Mika Takeuchi, Yumiko Yoshioka, i wielu innych. Dzięki rozległemu doświadczeniu stworzyła własną metodę rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem i głosem – Integrative Voicework System® , która polega na zastosowaniu praktyk głębokiej integracji głosu, ciała, ruchu, umysłu i ducha. Od wielu lat prowadzi warsztaty głosowe, taneczne, oraz rozwoju osobistego dla dorosłych, a także zajęcia dla osób niewidomych, niepełnosprawnych oraz uzależnionych. Jest instruktorką wokalistyki w szkole muzycznej Musicollective w Gdańsku. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya, z którym zrealizowała dotychczas kilkanaście spektakli jako tancerka, choreografka oraz reżyserka, w tym kilka projektów zagranicznych. Jest wokalistką i liderką grupy Atmen Trio, z którym gra muzykę eksperymentalną, improwizowaną, filmową i teatralną. Tworzy również opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, a także realizuje niezależne projekty muzyczne.

Agnieszka  Kamińska

Agnieszka Kamińska

Stacja Orunia w Gdańsku zaprasza na drugi blok intensywnych warsztatów teatru fizycznego z Teatrem Amareya. Warsztaty skierowane są do osób w każdym wieku, które pragną rozwijać swoje umiejętności ruchowe i performatywne. Zajęcia w ramach warsztatu Amareya_LAB będą podzielone na 3 bloki: ruch i improwizacja; głos i kompozycja; scena i zadania aktorskie. Prowadzenie: Katarzyna Pastuszak i Agnieszka Kamińska. Warsztat Amareya_LAB ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi narzędziami pracy twórczej charakterystycznej dla teatru fizycznego. Uczestnicy będą wspólnie pracowali nad pogłębianiem świadomości ciała – jego energii i wewnętrznego potencjału oraz nad umiejętnością kreowania intensywnej obecności scenicznej. Podczas warsztatu uczestnicy poznają m.in. narzędzia improwizacji wywodzące się z tańca butoh, teatru fizycznego i tańca współczesnego, które ukierunkowane są na odkrywanie własnej kreatywności oraz doświadczenie relacji zachodzących między ciałem i otaczającą je przestrzenią. Improwizacja, która stanowi sedno warsztatu Amareya, jest narzędziem pomagającym uwolnić ekspresję, a także metodą redefinicji koncepcji ciała, człowieka, przestrzeni wokół nas. Każdy dzień warsztatu podsumuje sesja relaksacyjna z elementami masażu i relaksacyjnych technik psychosomatycznych. Amareya_LAB podsumuje otwarty pokaz etiud przygotowanych przez uczestników podczas zajęć.    Koszt warsztatów: 200 ,- (ulgowy i normalny), 160 ,- (dla osób uczestniczących we wcześniejszych zajęciach Amareya_LAB) Zgłoszenia: anna@gak.gda.pl lub telefonicznie pod numerem +58 306 66 76 w. 37 www.gak.gda.pl facebook.com/StacjaOrunia www.teatramareya.pl O prowadzących: KATARZYNA PASTUSZAK – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, w latach 2009-2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm), w ramach którego uczestniczyła w wielu akcjach performatywnych w przestrzeni publicznej w Gruzji, Rosji, Azerbejdżanie, Szwecji. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – np. The Power of Nature z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia) Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Anatomical Theatre – The Mystery of Life and Death z Joan Laage (2006-2007), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie  Morishita Studio – Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. Współtworzyła także spektakl Ofelia który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego (2012). W 2012 stworzyła także interdyscyplinarny projekt Nomadka z udziałem tancerek Amareya oraz grenlandzkiej storytellerki Louise Fontain i aktorki Teatru Wybrzeże – Doroty Androsz. We wrześniu 2013 roku wraz z trójmiejskim kolektywem artystycznym Offelia_Collectif występowała z projektem Ofelia_3 na festiwalu Redplexus Festival – Préavis de Désordre Urbain (Marsylia). W okresie październik-grudzień 2013 w ramach obchodów 10-lecia działalności Teatru Amareya współtworzyła dwa premierowe spektakle – spetakl 2 z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy oraz spektakl fetish.wtf w reżyserii Doroty Androsz również z muzyką Joanny Dudy. W 2014 współtworzyła następujące spektakle i działania performatywne: VHS nr 33 – WCZASY 1983 (Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda – premiera na Streetwaves 2014); Mushi no Hokō (K. Pastuszak, J. Duda, A. Śliwińska – premiera na Festiwalu Kultury Azjatyckiej MADE IN AZJA, XII Bałtycki Festiwal Nauki, UG), Fragile (K. Pastuszak, D.  Androsz, J. Duda, A. Kamińska, A. Śliwińska – premiera na International Festival „Sound Around Kaliningrad” BBNCCA (Baltic Branch of National Centre for Contemporary Arts), Kaliningrad Rosja), Ocalony (premiera na 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio). W 2014 spektakl NOMADKA w reżyserii K. Pastuszak został zaprezentowany podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Taseralik – Sisimiut Cultural Centre (Grenlandia). AGNIESZKA KAMIŃSKA – tancerka, choreografka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, pedagog, instruktorka pracy z głosem, animatorka kultury, uczennica wybitnych pedagogów pracy z głosem, ciałem i ruchem, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca butoh, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, ruchu autentycznego, Body Mind Centering, wielu technik wokalnych, terapii głosem, technik relaksacji. Uczyła się między innymi u takich nauczycieli jak: Zygmunt Molik, Olga Szwajgier, Meredith Monk, Hiroyo Kitao, Guillermo Horta, Natalka Polovynka, Siergiej Kovalevych, Imre Thorman, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Mika Takeuchi, Yumiko Yoshioka, i wielu innych. Dzięki rozległemu doświadczeniu stworzyła własną metodę rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem i głosem – Integrative Voicework System® , która polega na zastosowaniu praktyk głębokiej integracji głosu, ciała, ruchu, umysłu i ducha. Od wielu lat prowadzi warsztaty głosowe, taneczne, oraz rozwoju osobistego dla dorosłych, a także zajęcia dla osób niewidomych, niepełnosprawnych oraz uzależnionych. Jest instruktorką wokalistyki w szkole muzycznej Musicollective w Gdańsku. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya, z którym zrealizowała dotychczas kilkanaście spektakli jako tancerka, choreografka oraz reżyserka, w tym kilka projektów zagranicznych. Jest wokalistką i liderką grupy Atmen Trio, z którym gra muzykę eksperymentalną, improwizowaną, filmową i teatralną. Tworzy również opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, a także realizuje niezależne projekty muzyczne.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close