Film tańca/o tańcu

Gdańsk: Hertz Haus „Solo na cztery kaski i stracony czas” – reż. i chor. Anna Piotrowska – film

Zdjęcie: Gdańsk: Hertz Haus „Solo na cztery kaski i stracony czas” – reż. i chor. Anna Piotrowska – film

Wersja do druku

Udostępnij

Hertz Haus zaprasza na pokaz online spektaklu Solo na cztery kaski i stracony czas w choreografii, reżyserii i według konceptu Anny Piotrowskiej. Materiał został specjalnie nakręcony na potrzeby tej prezentacji (nie będzie to streaming na żywo).

O spektaklu:

Absurdalne założenia: kask minus strata daje nam solo. Solo i strata są sumą kasku, a strata stanowi różnicę liczby kasków do solo

Czas jest policzony sumą kichnięć. Trwanie w nieustannych zaległościach mnie do siebie. Pytam się dzisiaj ja z wczoraj, czyli z jutra do dziś. Jestem, byłam, będę, ale wciąż i tak jestem. Stracony czas. Marnotrawstwo. Bez zastanowienia i odnalezionej odpowiedzi. Do widzenia. Już nigdy. Brak chęci dowiadywania się. Nie ubrana w słowa, naga, życie transparentne, w ciężarze satysfakcji. Życie – przypadek rozpisany na zdarzenia. Poza pomiędzy czasem nie pamiętam dlaczego tu jestem. Czy się straciłam i zatraciłam Prawdopodobieństwo opowiadanych historii. Kim jestem w tożsamości przez szereg zachodzących przemian. Ja Matka, Ja Ojciec, Ja Córka, Ja Syn.

Sen nie przestrzenią poza czasową jest. Czas nie istnieje. Co to oznacza dla poszukiwań cielesnych Wątpliwości skończone automatyzm domysłów. Unikanie prawdy niewygodnej w konkretach, w tempie, działaniu w przestrzeni. Ucieczka w trójdzielnej akcji. 

Anna Piotrowska

Koncept, choreografia, reżyseria: Anna Piotrowska

Wykonanie: Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna, Natalia Murawska

Projekt świateł i przestrzeni: Anna Piotrowska

Produkcja: Zakład Kulturalny, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Córy Kultury

Wydarzenie: FB

Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.

Anna Piotrowska doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995). Od 1996 roku stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 pełniąca obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Wykładowca na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Anna Piotrowska otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego Złota Maska 2016 za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 roku. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. We wrześniu 2015 roku spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie! zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl bless the king_nieliryczna pieśń otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała onebodyspacerecognizer. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej, odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close