Spektakle

Gdańsk / Przymorze Rep: Hertz Haus „Unbody”

Zdjęcie: Gdańsk / Przymorze Rep: Hertz Haus „Unbody”

Hertz Haus „Unbody”. Graf. materiały własne organizatora

Stowarzyszenie Córy Kultury i Zakład Kulturalny w Gdańsku zapraszają na spektakl Unbody zespołu Hertz Haus.

Wersja do druku

Udostępnij

O spektaklu Unbody:

Autorzy o spektaklu:

Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości formy ludzkiego ciała i jej jedynej prawidłowości. Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki, dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności – widzialnego i niezauważalnego i zautomatyzowanego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności. Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała.

„Unbody stanowi kolaż obrazów różnych stanów ciała i różnych podejść do niego. Ciało dźwigające zakupy w deszczu i wystrojone na wielkie wyjście. Ciało głodne i przejedzone. Drżące w histerycznym napięciu i sprężynujące w satysfakcjonującym treningu. Zagubione w obszernym ubraniu i prawie całkowicie odsłonięte. Te i inne zachowania ciała, jego potrzeby i sposoby używania go, ukazują tancerki – Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna i Anna Zglenicka – używając przede wszystkim ruchu, a także kostiumów, rekwizytów i słowa. (…) Unbody to mocny głos w słusznej sprawie”.  Hanna Raszewska-Kursa, 5 września 2020 roku

„Jest to spektakl o ciele nieskończenie różnym. Satyra na unifikację. Przestroga przed pogonią za ideałem. (…) Udręczamy swoje ciało, kochając je mimo wszystko, bo to jedyne ciało, jakie mamy.”
Natalia Szafrankiewicz, taniecPOLSKA.pl, 2020

O zespole:

Hertz Haus – zespół założony w 2018 roku w składzie: Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna i Anna Zglenicka. Tancerki tworzą własną estetykę, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych i dążą tym samym do stworzenia własnego języka ruchu. Obecną siedzibą zespołu jest Zakład Kulturalny w Gdańsku, założony przez jego właścicielkę, Natalię Murawską, który jest miejscem inicjatyw artystycznych z różnych dziedzin sztuki. W 2019 roku tancerki założyły stowarzyszenie Córy Kultury, którego misją jest przybliżanie myśli tanecznej wielu odbiorcom, tworzenie repertuaru oraz programu artystyczno-edukacyjnego.

Produkcje zespołu:

  • Her(t)z [2018; chor. i wykonanie – Hertz Haus; 50 min];
  • 102 i pół [2019; chor. i wykonanie – Magdalena Kowala, Joanna Woźna; 10 min];
  • Solo na 4 kaski i stracony czas [2019; reżyseria, chor. i koncept – Anna Piotrowska; wykonanie i kreacja – Hertz Haus; 60 min];
  • Unbody [2020; realizowany w ramach rezydencji Gdańskiego Festiwalu Tańca; choreografia i wykonanie – Hertz Haus; współpraca artystyczna – Artur Bieńkowski; 60 min];
  • Portrety beznadziejne – spektakl usieciowiony [2020; dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura w sieci; 70 min];
  • My hopelessness [2020; solo, chor. i wykonanie – Joanna Woźna; zakwalifikowane do międzynarodowego konkursu Solo Dance Contest 2021, 10 min];
  • Mirroring [2021; chor. i wykonanie Magdalena Kowala, Anna Zglenicka; współpraca artystyczna – Ulriqa Fernqvist i Peter Svenzon; realizowany w ramach rezydencji Gdańskiego Festiwalu Tańca; 40 min].

Realizatorzy:

Wykonanie: Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka
Współpraca artystyczna: Artur Bieńkowski

Czas trwania: 60 minut

Zrealizowano w ramach projektu Rezydencja/Premiera w ramach 12. Gdańskiego Festiwalu Tańca.

Projekt  Przymorze Rep dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.

Więcej informacji: link

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close