Spektakle

Gdańsk: Tatiana Kamieniecka – „Wieloryb”

Zdjęcie: Gdańsk: Tatiana Kamieniecka – „Wieloryb”

Fot. Renata Dąbrowska.

Wersja do druku

Udostępnij

Solowy spektakl Tatiany Kamienieckiej, zrealizowany pod opieką artystyczną Arkadii Zaidesa  w ramach projektu „Rezydencja/Premiera 2011” w gdańskim Klubie Żak.

 Z recenzji Magdaleny Hajdysz:

„Wieloryb” Kamienieckiej, wychowanki Teatru Dada von Bzdülöw, narodził się z inspiracji osobą jurodiwego, rosyjskiej wersji świętego głupca. Uosabia on ekscentryka, szaleńca – bez statusu, rodziny, pieniędzy, pozycji i bez… wstydu. Artystka skupiła się jednak nie tyle na aspekcie „bycia pijanego Bogiem”, ale na wykluczeniu i odmienności. Operując oszczędnym ruchem, stworzyła postać dziwną, szaloną, której ciało nie porusza się i nie reaguje „po ludzku”. Za pomocą kontroli oddechu wyzwoliła z ciała inny rodzaj energii, prowokujący nienaturalne pozycje i daleką od normalnej ekspresję.

Tytułowy wieloryb stał się tu tylko pretekstem – i konsekwentnie prowadzoną linią interpretacyjną – jako przykład nieznanego, niedotykalnego w ludzkim zachowaniu i ciele. „Wieloryb” to niełatwy dla widza spektakl – mamy do dyspozycji pustą przestrzeń i subtelne wizualizacje oraz niewiele muzyki. Jedyne, co nam pozostaje, to przez pół godziny obserwować proces porzucania konwencji zachowania i ruchu przez tańczące ciało.

Mimo trudności z utrzymaniem uwagi uważam „Wieloryba” za inspirujący spektakl. (Magdalena Hajdysz , „Gazeta Wyborcza  – Trójmiasto”)

choreografia i wykonanie: Tatiana Kamieniecka

współpraca artystyczna: Arkadi Zaides

Muzyka: Joanna Duda i Paweł Osicki

premiera: 18.06.2011, Klub Żak

zrealizowano we współpracy z Klubem Żak w ramach „Rezydencja/Premiera 2011”

Cza trwania: 30 minut

powiązane

Ludzie

Tatiana Kamieniecka

Tatiana Kamieniecka

Solowy spektakl Tatiany Kamienieckiej, zrealizowany pod opieką artystyczną Arkadii Zaidesa  w ramach projektu „Rezydencja/Premiera 2011” w gdańskim Klubie Żak.  Z recenzji Magdaleny Hajdysz:   „Wieloryb” Kamienieckiej, wychowanki Teatru Dada von Bzdülöw, narodził się z inspiracji osobą jurodiwego, rosyjskiej wersji świętego głupca. Uosabia on ekscentryka, szaleńca – bez statusu, rodziny, pieniędzy, pozycji i bez… wstydu. Artystka skupiła się jednak nie tyle na aspekcie „bycia pijanego Bogiem”, ale na wykluczeniu i odmienności. Operując oszczędnym ruchem, stworzyła postać dziwną, szaloną, której ciało nie porusza się i nie reaguje „po ludzku”. Za pomocą kontroli oddechu wyzwoliła z ciała inny rodzaj energii, prowokujący nienaturalne pozycje i daleką od normalnej ekspresję. Tytułowy wieloryb stał się tu tylko pretekstem – i konsekwentnie prowadzoną linią interpretacyjną – jako przykład nieznanego, niedotykalnego w ludzkim zachowaniu i ciele. „Wieloryb” to niełatwy dla widza spektakl – mamy do dyspozycji pustą przestrzeń i subtelne wizualizacje oraz niewiele muzyki. Jedyne, co nam pozostaje, to przez pół godziny obserwować proces porzucania konwencji zachowania i ruchu przez tańczące ciało. Mimo trudności z utrzymaniem uwagi uważam „Wieloryba” za inspirujący spektakl. (Magdalena Hajdysz , „Gazeta Wyborcza  – Trójmiasto”) choreografia i wykonanie: Tatiana Kamieniecka współpraca artystyczna: Arkadi Zaides Muzyka: Joanna Duda i Paweł Osicki premiera: 18.06.2011, Klub Żak zrealizowano we współpracy z Klubem Żak w ramach „Rezydencja/Premiera 2011” Cza trwania: 30 minut

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close