Spektakle

Gdańsk: Teatr Amareya: „with-in” i „2”

Zdjęcie: Gdańsk: Teatr Amareya: „with-in” i „2”

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Amareya zaprasza do Teatru w Oknie w Gdańsku na pokaz dwóch spektakli jednego wieczoru: with-in i 2.

With-in

With-in jest solowym spektaklem Agnieszki Kamińskiej o fenomenie narodzin – w wielości znaczeń tego słowa. Narodziny – jako początek idei. Narodziny – jako pojawienie się nowego życia, powołanie nowej istoty do życia na świecie. Narodziny – jako świadome stwarzanie życia od nowa.

Spektakl solowy Agnieszki Kamińskiej

Premiera: 24 listopada 2013, Klub Winda – GAK

Choreografia, muzyka, taniec : Agnieszka Kamińska

Produkcja: Klub Winda GAK

Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.

Agnieszka Kamińska – tancerka, choreografka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, pedagog, instruktorka pracy z głosem, animatorka kultury, uczennica wybitnych pedagogów pracy z głosem, ciałem i ruchem, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca butoh, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, ruchu autentycznego, Body Mind Centering, wielu technik wokalnych, terapii głosem, technik relaksacji. Uczyła się między innymi u takich nauczycieli jak: Zygmunt Molik, Olga Szwajgier, Meredith Monk, Hiroyo Kitao, Guillermo Horta, Natalka Polovynka, Siergiej Kovalevych, Imre Thorman, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Mika Takeuchi, Yumiko Yoshioka, i wielu innych. Dzięki rozległemu doświadczeniu stworzyła własną metodę rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem i głosem – Integrative Voicework System® , która polega na zastosowaniu praktyk głębokiej integracji głosu, ciała, ruchu, umysłu i ducha. Od wielu lat prowadzi warsztaty głosowe, taneczne, oraz rozwoju osobistego dla dorosłych, a także zajęcia dla osób niewidomych, niepełnosprawnych oraz uzależnionych. Jest instruktorką wokalistyki w szkole muzycznej Musicollective w Gdańsku. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya, z którym zrealizowała dotychczas kilkanaście spektakli jako tancerka, choreografka oraz reżyserka, w tym kilka projektów zagranicznych. Jest wokalistką i liderką grupy Atmen Trio, z którym gra muzykę eksperymentalną, improwizowaną, filmową i teatralną. Tworzy również opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, a także realizuje niezależne projekty muzyczne.

 

2

Projekt 2 autorstwa Katarzyny Pastuszak to rzecz o dialogu, o stawaniu się innym wobec innego, o byciu pomiędzy jednym i drugim, byciu jednocześnie jednym i drugim. Performans 2 realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru Amareya i stanowi część autorskiego projektu Katarzyny Pastuszak 33_33_33, który obejmuje 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni – od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014. Projekt opiera się na dialogach z artystami, z którymi Pastuszak dotąd nie miała okazji współpracować i artystami, którzy towarzyszą jej od lat i z którymi stworzyła rodzaj dialektu ruchowego. Projekt 33_33_33 jest o powrotach, zwrotach, o zapętlonej nielinearności czasu i jego paradoksalnej regularności, o tym co zapisane na skórze, która dzień po dniu rodzi się i umiera. Projekt o pamiętaniu i zapominaniu. Projekt 33_33_33 został zainicjowany 16 sierpnia 2013, czyli w dzień 33 urodzin Pastuszak. Tego dnia Pastuszak odbyła kilkugodzinny spacer performatywny (akcja 33_33_01), podczas którego wykonała między innymi 33 tańce dla 33 przypadkowo spotkanych osób. Spacer miał otwartą strukturę, proces chodzenia, przemieszczania się oraz spontanicznego wchodzenia w interakcję z otoczeniem potraktowany został jako eksperyment w stawaniu się. Spacer rozpoczął się o godzinie 6:50 rano w Szpitalu na Klinicznej w Gdańsku, gdzie Pastuszak się urodziła:

 

Mam 33 lata, urodziłam się 16 sierpnia 1980 roku w szpitalu na Klinicznej w Gdańsku. Strajki. Tata na uczelni, mama na porodówce. Upał, hałas, chaos. Wychodzisz na świat poprzez ból swój i czyjś, przez szczelinę bólu powoli się przeciskasz. A potem? Po trzydziestce łapiesz czysty łyk powietrza i zaczynasz rozumieć. Rozumieć coś. Dzisiaj są moje urodziny i chcę opowiedzieć ci kilka moich historii. Dzisiaj są moje urodziny i chcę posłuchać twoich historii.

 

Katarzyna Pastuszak_Joanna Duda | duet improwizowany

Premiera: 25 października 2013, Klub Żak, Gdańsk

Muzyka na żywo: Joanna Duda

Koncept, wykonanie, video: Katarzyna Pastuszak

Montaż video: Aleksander Zieleń

Konsultacje: Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska

Produkcja: Klub Winda GAK

Współpraca: Klub Żak

dr Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie”, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm), w ramach którego uczestniczyła w wielu akcjach performatywnych w przestrzeni publicznej w Gruzji, Rosji, Azerbejdżanie, Szwecji. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – The Power of Nature z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia), Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Anatomical Theatre – The Mystery of Life and Death z Joan Laage (2006-2007), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). Współpracowała jako tancerka z takimi zespołami jak Sopocki Teatr Tańca (Wojna polsko-ruska, 2011) i Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino (Ciche ciało, 2010). W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie  Morishita Studio – Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. W 2012 jako tancerka brała udział między innymi w eksperymentalnym projekcie performatywnym face&face_face it w IS Wyspa Gdańsk, współtworzyła także spektakl Ofelia który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego (2012). W 2012 stworzyła także interdyscyplinarny projekt Nomadka z udziałem tancerek Amareya oraz grenlandzkiej storytellerki Louise Fontain i aktorki Teatru Wybrzeże – Doroty Androsz. We wrześniu 2013 roku wraz z trójmiejskim kolektywem artystycznym Offelia_Collectif występowała z projektem Ofelia_3 na festiwalu Redplexus Festival – Préavis de Désordre Urbain (Marsylia). W okresie październik-grudzień 2013 w ramach obchodów 10-lecia działalności Teatru Amareya współtworzyła dwa premierowe spektakle – spetakl 2 z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy oraz spektakl fetish.wtf w reżyserii Doroty Androsz również z muzyką Joanny Dudy.

Joanna Duda – pianistka, kompozytorka, członkini wielu projektów, m.in.: J=J, Wojtek Mazolewski Quintet. Stypendystka Kulturalnego Miasta Gdańska w 2010 i 2012 roku. Nominowana do nagrody TVP Kultura Gwarancje Kultury 2011 w kategorii „Debiut Roku”oraz Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów. Autorka muzyki do spektakli teatralnych Station des Corps (reż. Tomasz Bazan), Balladyna (reż. K. Garbaczewski), Herb Brecht (reż. K. Garbaczewski), 2″ (reż. Katarzyna Pastuszak), fetish.wtf reż. Dorota Androsz. Muzyczny element performatywnego zespołu Offelia Collectiv. Jej różnorodne inspiracje – muzyka klasyczna, jazz, scena elektroniczna i eksperymentalna – powodują duzą rozpiętość stylów, w których się porusza. Eklektyczność jej muzyki słyszalna jest zarówno w poszczególnych projektach, kompozycjach jak i w podejściu do zagadnienia nowoczesnej pianistyki. Joanna Duda w marcu 2013 wydała swoją autorską płytę The Best Of, na której prezentuje przekrój całej swojej dotychczasowej twórczości.

powiązane

Ludzie

Katarzyna Pastuszak

Katarzyna Pastuszak

  • tancerka
  • choreografka
  • kuratorka

Teatr Amareya zaprasza do Teatru w Oknie w Gdańsku na pokaz dwóch spektakli jednego wieczoru: with-in i 2. With-in With-in jest solowym spektaklem Agnieszki Kamińskiej o fenomenie narodzin – w wielości znaczeń tego słowa. Narodziny – jako początek idei. Narodziny – jako pojawienie się nowego życia, powołanie nowej istoty do życia na świecie. Narodziny – jako świadome stwarzanie życia od nowa. Spektakl solowy Agnieszki Kamińskiej Premiera: 24 listopada 2013, Klub Winda – GAK Choreografia, muzyka, taniec : Agnieszka Kamińska Produkcja: Klub Winda GAK Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska. Agnieszka Kamińska – tancerka, choreografka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, pedagog, instruktorka pracy z głosem, animatorka kultury, uczennica wybitnych pedagogów pracy z głosem, ciałem i ruchem, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca butoh, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, ruchu autentycznego, Body Mind Centering, wielu technik wokalnych, terapii głosem, technik relaksacji. Uczyła się między innymi u takich nauczycieli jak: Zygmunt Molik, Olga Szwajgier, Meredith Monk, Hiroyo Kitao, Guillermo Horta, Natalka Polovynka, Siergiej Kovalevych, Imre Thorman, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Mika Takeuchi, Yumiko Yoshioka, i wielu innych. Dzięki rozległemu doświadczeniu stworzyła własną metodę rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem i głosem – Integrative Voicework System® , która polega na zastosowaniu praktyk głębokiej integracji głosu, ciała, ruchu, umysłu i ducha. Od wielu lat prowadzi warsztaty głosowe, taneczne, oraz rozwoju osobistego dla dorosłych, a także zajęcia dla osób niewidomych, niepełnosprawnych oraz uzależnionych. Jest instruktorką wokalistyki w szkole muzycznej Musicollective w Gdańsku. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya, z którym zrealizowała dotychczas kilkanaście spektakli jako tancerka, choreografka oraz reżyserka, w tym kilka projektów zagranicznych. Jest wokalistką i liderką grupy Atmen Trio, z którym gra muzykę eksperymentalną, improwizowaną, filmową i teatralną. Tworzy również opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, a także realizuje niezależne projekty muzyczne.   2 Projekt 2 autorstwa Katarzyny Pastuszak to rzecz o dialogu, o stawaniu się innym wobec innego, o byciu pomiędzy jednym i drugim, byciu jednocześnie jednym i drugim. Performans 2 realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru Amareya i stanowi część autorskiego projektu Katarzyny Pastuszak 33_33_33, który obejmuje 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni – od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014. Projekt opiera się na dialogach z artystami, z którymi Pastuszak dotąd nie miała okazji współpracować i artystami, którzy towarzyszą jej od lat i z którymi stworzyła rodzaj dialektu ruchowego. Projekt 33_33_33 jest o powrotach, zwrotach, o zapętlonej nielinearności czasu i jego paradoksalnej regularności, o tym co zapisane na skórze, która dzień po dniu rodzi się i umiera. Projekt o pamiętaniu i zapominaniu. Projekt 33_33_33 został zainicjowany 16 sierpnia 2013, czyli w dzień 33 urodzin Pastuszak. Tego dnia Pastuszak odbyła kilkugodzinny spacer performatywny (akcja 33_33_01), podczas którego wykonała między innymi 33 tańce dla 33 przypadkowo spotkanych osób. Spacer miał otwartą strukturę, proces chodzenia, przemieszczania się oraz spontanicznego wchodzenia w interakcję z otoczeniem potraktowany został jako eksperyment w stawaniu się. Spacer rozpoczął się o godzinie 6:50 rano w Szpitalu na Klinicznej w Gdańsku, gdzie Pastuszak się urodziła:   Mam 33 lata, urodziłam się 16 sierpnia 1980 roku w szpitalu na Klinicznej w Gdańsku. Strajki. Tata na uczelni, mama na porodówce. Upał, hałas, chaos. Wychodzisz na świat poprzez ból swój i czyjś, przez szczelinę bólu powoli się przeciskasz. A potem? Po trzydziestce łapiesz czysty łyk powietrza i zaczynasz rozumieć. Rozumieć coś. Dzisiaj są moje urodziny i chcę opowiedzieć ci kilka moich historii. Dzisiaj są moje urodziny i chcę posłuchać twoich historii.   Katarzyna Pastuszak_Joanna Duda | duet improwizowany Premiera: 25 października 2013, Klub Żak, Gdańsk Muzyka na żywo: Joanna Duda Koncept, wykonanie, video: Katarzyna Pastuszak Montaż video: Aleksander Zieleń Konsultacje: Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska Produkcja: Klub Winda GAK Współpraca: Klub Żak dr Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie”, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm), w ramach którego uczestniczyła w wielu akcjach performatywnych w przestrzeni publicznej w Gruzji, Rosji, Azerbejdżanie, Szwecji. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – The Power of Nature z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia), Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Anatomical Theatre – The Mystery of Life and Death z Joan Laage (2006-2007), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). Współpracowała jako tancerka z takimi zespołami jak Sopocki Teatr Tańca (Wojna polsko-ruska, 2011) i Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino (Ciche ciało, 2010). W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie  Morishita Studio – Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. W 2012 jako tancerka brała udział między innymi w eksperymentalnym projekcie performatywnym face&face_face it w IS Wyspa Gdańsk, współtworzyła także spektakl Ofelia który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego (2012). W 2012 stworzyła także interdyscyplinarny projekt Nomadka z udziałem tancerek Amareya oraz grenlandzkiej storytellerki Louise Fontain i aktorki Teatru Wybrzeże – Doroty Androsz. We wrześniu 2013 roku wraz z trójmiejskim kolektywem artystycznym Offelia_Collectif występowała z projektem Ofelia_3 na festiwalu Redplexus Festival – Préavis de Désordre Urbain (Marsylia). W okresie październik-grudzień 2013 w ramach obchodów 10-lecia działalności Teatru Amareya współtworzyła dwa premierowe spektakle – spetakl 2 z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy oraz spektakl fetish.wtf w reżyserii Doroty Androsz również z muzyką Joanny Dudy. Joanna Duda – pianistka, kompozytorka, członkini wielu projektów, m.in.: J=J, Wojtek Mazolewski Quintet. Stypendystka Kulturalnego Miasta Gdańska w 2010 i 2012 roku. Nominowana do nagrody TVP Kultura Gwarancje Kultury 2011 w kategorii „Debiut Roku”oraz Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów. Autorka muzyki do spektakli teatralnych Station des Corps (reż. Tomasz Bazan), Balladyna (reż. K. Garbaczewski), Herb Brecht (reż. K. Garbaczewski), 2″ (reż. Katarzyna Pastuszak), fetish.wtf reż. Dorota Androsz. Muzyczny element performatywnego zespołu Offelia Collectiv. Jej różnorodne inspiracje – muzyka klasyczna, jazz, scena elektroniczna i eksperymentalna – powodują duzą rozpiętość stylów, w których się porusza. Eklektyczność jej muzyki słyszalna jest zarówno w poszczególnych projektach, kompozycjach jak i w podejściu do zagadnienia nowoczesnej pianistyki. Joanna Duda w marcu 2013 wydała swoją autorską płytę The Best Of, na której prezentuje przekrój całej swojej dotychczasowej twórczości.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close