Spektakle

Gdańsk/Trójmiejski Punkt Taneczny: Anna Piotrowska „Solo na cztery kaski i stracony czas”

Zdjęcie: Gdańsk/Trójmiejski Punkt Taneczny: Anna Piotrowska „Solo na cztery kaski i stracony czas”

Anna Piotrowska „Solo na cztery kaski i stracony czas”

Wersja do druku

Udostępnij

Punktem wyjścia współpracy Anny Piotrowskiej z artystkami: Anną Zglenicką, Magdaleną Kowalą, Joanną Woźną i Natalią Murawską była jej inspiracja młodymi twórczyniami. Urzekły ją swoją świeżością, zapałem i determinacją, która przekłada się na ciekawe jakości ruchowe. Charakterystyczna jest energia i dynamika młodych artystek, które gotowe są na profesjonalną współpracę artystyczną z doświadczonym twórcą. Poszukiwania nad doprecyzowaniem dramaturgii trwały stosunkowo długo. Piotrowska eksperymentowała w początkowej fazie z tematem czasu. Dało to podstawę do pracy nad obecnością i gotowością do działania.

Uwaga! W spektaklu pojawia się nagość.

O spektaklu:

Absurdalne założenia: kask minus strata daje nam solo. Solo i strata są sumą kasku, a strata stanowi różnicę liczby kasków do solo

Czas jest policzony sumą kichnięć. Trwanie w nieustannych zaległościach mnie do siebie. Pytam się dzisiaj ja z wczoraj, czyli z jutra do dziś. Jestem, byłam, będę, ale wciąż i tak jestem. Stracony czas. Marnotrawstwo. Bez zastanowienia i odnalezionej odpowiedzi. Do widzenia. Już nigdy. Brak chęci dowiadywania się. Nie ubrana w słowa, naga, życie transparentne, w ciężarze satysfakcji. Życie – przypadek rozpisany na zdarzenia. Poza pomiędzy czasem nie pamiętam dlaczego tu jestem. Czy się straciłam i zatraciłam? Prawdopodobieństwo opowiadanych historii. Kim jestem w tożsamości przez szereg zachodzących przemian. Ja Matka, Ja Ojciec, Ja Córka, Ja Syn.

Sen nie przestrzenią poza czasową – jest. Czas nie istnieje. Co to oznacza dla poszukiwań cielesnych? Wątpliwości skończone – automatyzm domysłów. Unikanie prawdy niewygodnej w konkretach, w tempie, działaniu w przestrzeni. Ucieczka w trójdzielnej akcji. 

Anna Piotrowska

koncept, choreografia, reżyseria: Anna Piotrowska

wykonanie: Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna, Natalia Murawska

space&light design: Anna Piotrowska

produkcja: Zakład Kulturalny, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Córy Kultury

Zrealizowano w ramach 11. Gdańskiego Festiwalu Tańca.

Anna Piotrowska – doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerz, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założyciel „mufmi” w Warszawie (1995). Od 1996 roku stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 roku pełni obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekana Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.

Hertz Haus – zespół młodych artystek: Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna, które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki w sposób patologiczny zakochane w ruchu, opowiadają nim niezobowiązująco, o sprawach istotnych.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close