Spektakle

Głogów/TEATR POLSKA 2019: „We_selle” – chor. Wojciech Mochniej

Zdjęcie: Głogów/TEATR POLSKA 2019: „We_selle” – chor. Wojciech Mochniej

Wojciech Mochniej "We_selle", fot. Paweł Jaruga

Wersja do druku

Udostępnij

Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie zaprasza na spektakl We_selle Wojciecha Mochnieja. Pokaz odbywa się w ramach programu TEATR POLSKA 2019, który umożliwia prezentację spektakli w tych miejscach w Polsce, gdzie brakuje instytucjonalnych teatrów.

O spektaklu:

We_selle to projekt multimedialny, łączący istotę teatru fizycznego, wykorzystującego różne techniki tańca współczesnego, performansu, improwizacji, z projekcjami video i soundscape’ami. Punkt wyjścia oraz główną oś spektaklu stanowi ceremonia zaślubin, która w sposób szczególny pokazuje przekrój osobowościowy weselników, ich skomplikowane relacje i wewnętrzną potrzebę rutyny. To przełomowy moment w życiu pary młodej, związany z tradycją i próbą utrzymania jej ciągłości. Wesele to nie tylko rezerwuar rozrywki, ale czas podpatrywania siebie nawzajem, dokonywania rachunku sumienia, a co za tym idzie kreowania samego siebie w oczach innych. W ruchowym spektaklu pobrzmiewają echa klasyki: Wesela Wyspiańskiego, z którego zaczerpnięty został motyw rozpadu wspólnoty i relacji międzyludzkich, Ślubu Gombrowicza jako próby walki z formą oraz problemem komunikacji. W We_sellu nie zabrakło też odwołań do kultury współczesnej i popularnej, choćby do filmów Wojciecha Smarzowskiego, który moment wesela potraktował jako sytuację, w której jak w soczewce skupiają się wady człowieka i wychodzą na jaw drzemiące w nim demony.

Choreografia: Wojciech Mochniej

Reżyseria światła: Steve Isom, Wojciech Mochniej

Realizacja oświetlenia: Grzegorz Polak

Dramaturgia: Marcin Miętus

Muzyka: Wojtek Frycz

Dyrekcja artystyczna: Melissa Monteros

Asystent: Odessa Johnston

Produkcja: Aleksandra Machnik

Występują: Daniela Komędera, Katarzyna Kubalska, Dominika Wiak, Monika Witkowska, Katarzyna Pawłowska, Tomasz Ciesielski, Wojciech Kaproń, Wojciech Mochniej, Paweł Urbanowicz

Produkcja: Teatr ROZBARK, m7 Production, W&M dance projects

Partnerzy: Lubelski Teatr Tańca, Centrum Kultury w Lublinie

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2018.

czas trwania: 70 min

Recenzje:

Mirosław Baran, Gdański Festiwal Tańca

https://www.facebook.com/notes/gdański-festiwal-tańca/gft-2018-relacja-3-mirosława-barana/1989529957785445/

Magdalena Mikrut-Majeranek, Dziennik Teatralny Katowice

http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/weselne-demony.html

Hanna Raszewska-Kursa, taniecPOLSKA.pl

http://www.taniecpolska.pl/krytyka/557

Wojciech Mochniej

Tancerz, choreograf, pedagog. Urodzony i wychowany w Lublinie. Obecnie mieszka i pracuje w Kanadzie, gdzie prowadzi swój zespół. W latach 1991-1994 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca. Wspólnie z Melissą Monteros założył Gdański Teatr Tańca oraz Gdańską Szkołę Tańca Współczesnego (1994-2001). W 2002 roku GTT zmienił nazwę na W&M PHYSICAL THEATRE. Mochniej jest nie tylko tancerzem i choreografem, ale także wykładowcą na Uniwersytecie Calgary na Wydziale Tańca. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, choreografii, dance and the camera, improwizacji, performance i repertuaru.

Spektakl prezentowany jest w ramach programu TEATR POLSKA 2019.

***

Celem programu TEATR POLSKA jest ułatwianie dostępu do oferty polskich teatrów poprzez zwiększanie ich mobilności i umożliwienie prezentacji spektakli w ośrodkach mających utrudniony dostęp do kultury. W ramach programu teatry instytucjonalne, samorządowe instytucje kultury i organizacje pozarządowe otrzymują dofinansowanie prezentacji przedstawień w miejscowościach, w których nie ma teatru instytucjonalnego.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close