Katowice/XXIV Festiwal A PART: Anna Steller i Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz „Strefa zagrożenia”

Zdjęcie: Katowice/XXIV Festiwal A PART: Anna Steller i Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz „Strefa zagrożenia”

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XXIV Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych A Part w Katowicach Anna Steller i Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz pokażą swój spektakl Strefa zagrożenia inspirowany sztuką Zbombardowani Sarah Kane. Przedstawienie dla widzów dorosłych.

O spektaklu

Dwójka ludzi zamknięta w hotelowym pokoju, w mieście w stanie wojny próbuje zbliżyć się do siebie, nawiązać kontakt. Ich gesty są przenikliwym wołaniem o miłość i zainteresowanie. Każdy z performerów ma oznaczone pole działania, swoistą czasoprzestrzeń, w której próbuje znaleźć miejsce dla siebie, jednocześnie respektując lub też świadomie ignorując potrzeby drugiej osoby. W ten sposób tancerze nawiązują do łączącej ich długoletniej współpracy, polegającej na kompromisowych działaniach, ale także na ogromnym ryzyku. Tytułowa Strefa zagrożenia to miejsce, gdzie kumuluje się energia performerów, przestrzeń, w której nie ma wyraźnych granic, gdzie wszystko może się zdarzyć.

Anna Steller jest tancerką, performerką i choreografką. Absolwentka Slawistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Od 1993 roku tańczy w gdańskim Teatrze Dada von Bzdülow. Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta Leona Dziemaszkiewicza. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. W 2005 roku współzałożyła grupę Good Girl Killer. Zrealizowała szereg performensów, m.in.: Solove, Przemieszczenie, Nieubłagane piękno katastrofy, Kronika Audiologiczna. Bierze udział w licznych projektach, także międzynarodowych. Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy i Mariolą Brillowską z Hamburga.

Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz jest choreografem, tancerzem i performerem. Transgeniczna, transseksualna praca Dziemaszkiewicza ma na celu łączenie przeciwieństw, stawianie pytań o granice pomiędzy zwierzęcością i człowieczeństwem. Jego teatr sięga do przeczuć, instynktów, emocji. Nadrzędną zasadą jest szczerość. Często używana nagość jest manifestacją radości, naturalności, spontaniczności. Współpracował z Teatrem Ekspresji Wojciecha Misiuro, berlińskimi Moving M3 Theater i Teatrem Babcia Zosia, Sopocką Fundacją Integracji Nauki, Kultury i Sztuki Sfinks oraz artystką multimedialną Mariolą Brillowską. W 1995 roku powołał do życia autorski Teatr Patrz Mi na Usta. Bierze udział w licznych działaniach o charakterze performansu na całym świecie.

reżyseria, wykonanie: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Anna Steller
muzyka: collage
projekt świateł: Józef Leoniuk
kostiumy: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
premiera: 2013 rok

Bilety w cenie 25 zł. Sprzedaż i rezerwacje w kasie Teatru Korez.

Produkcja i organizacja festiwalu: Stowarzyszenie Teatralne A Part

Projekt objęty mecenatem miasta Katowice. Współfinansowano ze środków Instytucji Kultury im. K. Bochenek Katowice – Miasto Ogrodów.

Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Kultura – Interwencje.

Współfinansowano ze środków Samorządu Województwa Śląskiego.

Partnerzy: Kinoteatr Rialto w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Teatr Korez w Katowicach, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Ibis Budget Katowice Centrum, Teatr Rozrywki w Chorzowie oraz Przedstawicielstwo Generalne Walonia-Bruksela (Belgia) w Warszawie.

Patronat medialny: „Gazeta Wyborcza”, Antyradio, TVP Katowice, E-teatr, Teatralny, Monodramus, Silesiakultura, Dziennik Teatralny, taniec POLSKA, Teatralia, Teatr dla Was.

Aktualności i informacje okołofestiwalowe na portalu społecznościowym Facebook.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:00

Katowice: Teatr Korez, plac Sejmu Śląskiego 2

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close