Spektakl Brodzić po wodzie jest zbiorem autorskich choreografii Elżbiety i Grzegorza Pańtaków do pieśni Negro Spirituals, opracowanych w formie scenicznej tańca jazzowego. Przedstawienie jest oryginalnym połączeniem muzyki gospel z ruchem scenicznym. Pieśni Negro Spirituals ilustrowane są choreografiami składającymi się z współczesnego tańca jazzowego oraz elementów folkloru afroamerykańskiego. Spektakl ten jest hołdem złożonym dla Alvina Aileya, wybitnego amerykańskiego artysty tańca.
W przedstawieniu Brodzić po wodzie Kielecki Teatr Tańca pragnie przybliżyć charakter jazzowego teatru tańca. Negro Spirituals są ściśle związane z praktyką śpiewu zbiorowego, więc najwłaściwszym instrumentem do wykonywania tych pieśni jest chór. W przedstawieniu tancerzom towarzyszy Chór Kameralny Fermata oraz studenci Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
choreografia, kostiumy: Elżbieta Pańtak i Grzegorz Pańtak
animacje: Maria Łozińska
reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
przygotowanie chóru, dyrygent: Ewa Robak
opracowanie muzyczne: Krzysztof Jończyk
akompaniują:
Krzysztof Jończyk – instrumenty klawiszowe
Gabriel Kowalczyk – gitara basowa
Bartosz Kłosowski – zestaw perkusyjny
Martyna Dolęga – conga