Spektakle

Kielce/Polska Sieć Tańca: Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, Lubelski Teatr Tańca „Stalking Paradise”

Zdjęcie: Kielce/Polska Sieć Tańca: Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, Lubelski Teatr Tańca „Stalking Paradise”

Inauguracja sezonu 2019/2020, Kielecki Teatr Tańca

Wersja do druku

Udostępnij

Kielecki Teatr Tańca zaprasza na inaugurację sezonu artystycznego 2019/2020. W programie wieczoru znalazły się dwa spektakle: Intercepted/Przechwycone Kieleckiego Teatru Tańca w choreografii Wojciecha Mochnieja oraz Stalking Paradise Lubelskiego Teatru Tańca według koncepcji i w choreografii Külli Roosny i Kennetha Flaka. Stalking Paradise będzie pokazany w ramach Polskiej Sieci Tańca.

Intercepted/Przechwycone

Przedstawienie będzie poruszało temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu, jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które przechwytują nas w drodze do celu, kierując na inne tory. Twórca choreografii stawia pytania: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić?

Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka – spektakl zostanie zbudowany w oparciu o idee i marzenia samych tancerzy, przez co będzie autentyczny i organiczny.

Obrazami choreograficznymi przedstawiona będzie determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoli zaprezentować koloryt i dwoistość osobowości człowieka. Pokaże proces wchodzenia w relacje w tłumie z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji – choć trudno, warto wytrwać!

Dla zrównoważenia emocji spektakl będzie zawierał także element humorystyczny, który powstanie w oparciu o zadania improwizacji.

Choreografia: Wojciech Mochniej
Asystent choreografa: Odessa Johnston
Muzyka: Wojciech Frycz
Projekty kostiumów: Kinga Naszkiewicz
Scenografia: Maciej Miernik
Reżyseria światła: Grzegorz Pańtak

Scenografia: Maciej Miernik
Reżyseria światła: Grzegorz Pańtak

Stalking Paradise

„Niech staną się bezradni jak dzieci,

ponieważ słabość jest wielka, a siła jest niczym.

W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki,

w chwili śmierci – twardy i sztywny.

Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe,

kiedy usycha i marnieje, umiera.

Twardość i siła to towarzysze śmierci.

Giętkość i słabość są przejawami życia.

To, co zatwardziałe, nigdy nie wygra.”

Stalker, Andriej Tarkowski

Spektakl powstał pod kierunkiem norwesko-estońskiego duetu choreografów Roosna i Flak, w którym tancerze Lubelskiego Teatru Tańca oraz Pracowni Fizycznej z Łodzi wspólnie poszukują odpowiedzi na pytania o wiarę. W co wierzymy? Dlaczego wierzymy w to, co robimy? Dlaczego tak trudno jest pogodzić ze sobą różne przekonania?

Rozmaite elementy wiary poddane są analizie w spektaklu, zarówno poprzez ruch, jak i dźwięk oraz tekst: dogmatyzm, płynność, zmiana, stabilność, adaptacja. Na jakiej podstawie podejmujemy nasze decyzje? Podejmujemy działania aby wypełnić społeczne oczekiwania czy raczej kierując się przede wszystkim własnymi przekonaniami? Jak rozpoznajemy różnicę pomiędzy tymi dwiema opcjami – czy w ogóle istnieje między nimi jakaś istotna różnica?

koncepcja i choreografia: Külli Roosna, Kenneth Flak

taniec: Beata Mysiak, Anna Żak , Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń/ Lubelski Teatr Tańca, Aleksandra Łaba, Wojciech Łaba/ Pracownia Fizyczna

muzyka i wideo: Kenneth Flak

światło: Grzegorz Polak

realizacja dźwiękowa: Dariusz Kociński

produkcja: Centrum Kultury w Lublinie, Instytut Muzyki i Tańca

premiera: 13 września 2014

Spektakl Stalking Paradise zostal zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014.

czas trwania: 60 min.

Trailer: https://vimeo.com/105756956

Kenneth Flak urodził się w 1975 roku w Kristiansand w Norwegii. Jest międzynarodowym freelancerem, działa jako tancerz, choreograf i kompozytor. Współpracował z wieloma twórcami i zespołami takimi jak m.in. André Gingras, Dansdesign, Preeti Vasudevan i Richard Siegal. Ukończył reżyserię w National Academy of Dramatic Arts w Norwegii oraz studia na kierunku mimu i tańca modern w Amsterdam Arts School. W 2007 roku w Nowym Jorku otrzymał nagrodę Bessie za indywidualną interpretację w spektaklu CYP17 André Gingrasa. W 2010 roku był nominowany do nagrody BNG w Amsterdamie za spektakl Of Gods and Driftwood. Otrzymał norweską dotację rządową dla Młodych Twórców w 2004 roku i latach 2008-2009. Regularnie prowadzi zajęcia na uniwersytetach dla początkujących tancerzy oraz dla tancerzy zawodowych. Jest również kompozytorem i, jak sam określa, muzykiem-samoukiem. Pisze muzykę do własnych choreografii, jak również dla teatrów, np. Harakiri Farmers.

Külli Roosna urodziła się w 1981 roku, jest estońską tancerką, choreografką i nauczycielką. Ukończyła Tallinn University z tytułem choreografa/tancerza, po czym kontynuowała studia w Rotterdam Dance Academy w Holandii, gdzie w 2007 roku zdobyła kolejny dyplom. W 2013 roku obroniła magisterium na Tallin University. Pracowała z takimi choreografami jak: Stian Danielsen, Karen Foss, Kari Hoaas, Cid Perlman, Richard Siegal, Dylan Newcomb, Fine5 Dance Theater i wieloma innymi. W 2010 roku jej solo Circle Though dostało pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Współczesnej Choreografii (International Festival of Modern Choreography) w Witebsku na Białorusi. W 2017 roku otrzymała stypendium kreatywne miasta Pärnu.

Rezerwacja biletów: 41 367 67 12

www.ktt.pl

***

Polska Sieć Tańca to pierwsza, sformalizowana sieć centrów wspierających sztukę tańca, opierająca się na współpracy dwunastu ośrodków w całej Polsce. Sieć wspiera cyrkulację rodzimych produkcji oraz wymianę artystyczną w naszym kraju, a jej otwartość zarówno na instytucjonalne teatry, jak i na niezależnych twórców, daje szansę na zaprezentowanie polskiej sztuki tańca w całej jej różnorodności.

W 2019 roku PST tworzą centra założycielskie Sieci: Lubelski Teatru Tańca, Kielecki Teatr Tańca, Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, Krakowskie Centrum Choreograficzne, program Stary Browar Nowy Taniec, Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, oraz nowi partnerzy: Fundacji Polka dot, Centrum Sztuki Mościce, Krotoszyński Ośrodek Kultury, Suwalski Ośrodek Kultury, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz Centrum Sztuki Tańca we współpracy z Mazowieckim Instytutem Kultury.

Kierownikiem i pomysłodawcą Polskiej Sieci Tańca jest Maciej Kuźmiński.

Głównym organizatorem Polskiej Sieci Tańca od 2019 roku jest Instytut Muzyki i Tańca.

Więcej informacji na stronie: www.pst.info.pl
Kalendarz wydarzeń

PST grafika 2019 (miniaturka)

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close