Kina w Polsce/Bolshoi Ballet Live 2015-16: „Poskromienie złośnicy” – chor. Jean-Christophe Maillot (retransmisja)

Zdjęcie: Kina w Polsce/Bolshoi Ballet Live 2015-16: „Poskromienie złośnicy” – chor. Jean-Christophe Maillot (retransmisja)

Fot. Pierce Jackson & Anders Urmacher.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach transmisji baletowych z moskiewskiego Teatru Bolszoj w polskich kinach odbędzie się retransmisja baletu Poskromienie złośnicy. Dyrektor i główny choreograf Baletu Monte Carlo Jean-Christophe Maillot specjalnie dla baletu Teatru Bolszoj stworzył swoją taneczną wersję Szekspirowskiej komedii Poskromienie złośnicy. Spektakl tym bardziej na czasie, że w tym roku obchodzimy 400-lecie śmierci Szekspira. To pierwszy wypadek, aby Jean-Christophe Maillot zrealizował swój nowy balet na zamówienie obcej sceny, nie wystawiając go najpierw w prowadzonym przez siebie Ballet de Monte Carlo. Ryzyko się opłaciło – premiera w lipcu 2014 roku została przyjęta owacyjnie, a spektakl i jego wykonawców nagrodzono aż trzema prestiżowymi rosyjskimi nagrodami teatralnymi „Złotej Maski”.

Treść baletu jest dość wiernie osnuta na kanwie komedii Szekspira. Bogaty mieszczanin Baptista ma dwie córki na wydaniu: miłą i dobrze wychowaną Biankę oraz pełną temperamentu złośnicę Katarzynę. Liczni wielbiciele chętnie wzięliby Biankę za żonę, ale ojciec stawia warunek – najpierw musi się znaleźć mąż dla Katarzyny. Tymczasem panna swoimi fochami potrafi zniechęcić każdego. Czy Petruchio z Werony poradzi sobie z nieznośną Kasią? Wszyscy wiemy, że tak, ale zanim to nastąpi oglądamy ciąg dramatycznych i komicznych wydarzeń, jak ślub Katarzyny z pijanym Petruchiem, jego fizyczne i psychiczne gnębienie krnąbrnej żony, aż po narodziny ich wzajemnej miłości.

Maillot przenosi historię miłości i walki o dominację w związku w nieokreślony czas, a dzięki uwspółcześnionym kostiumom podkreśla uniwersalną wymowę komedii Szekspira. Choreograf nie porzucając zasady „uczyć i bawić”, bardziej współcześnie i drapieżnie ukazuje zawiłości ludzkiej psychiki i kontaktów damsko-męskich. Dzięki temu artyści baletu Teatru Bolszoj mogli stworzyć wielowymiarowe kreacje nie tylko taneczne, ale i aktorskie. Para głównych bohaterów: Jekaterina Krysanowa (Katarzyna) i Władisław Łantratow (Petruchio) otrzymali za swe role Złote Maski. Podziwiać będziemy także Siemiona Czudina jako Lucentia i Olgę Smirnową jako słodką Biankę, siostrę Katarzyny. Atutem spektaklu jest także zmieniająca się w okamgnieniu mobilna, uniwersalna scenografia.

Trailer

Obsada:

Jekaterina Krysanowa jako Katarzyna

Władisław Łantratow jako Petruchio

Olga Smirnowa jako Bianka

Siemion Czudin jako Lucientio

Igor Cwirko jako Hortensjo

Wiaczesław Łopatin jako Gremio

Julia Gribienszczikowa jako Wdowa

Artiem Bieliakow jako Baptista

Anna Tichomirowa jako Gospodyni

Georgij Gusiew jako sługa Grumio

oraz

soliści, koryfeje i zespół baletowy oraz orkiestra Teatru Bolszoj.

Realizatorzy:

Igor Dronow dyrygent

Jean-Christophe Maillot choreografia

Ernest Pignon- Ernest scenografia

Augustin Maillot kostiumy

Dominique Drillot światła i projekcie wideo

Prowadzenie podczas transmisji: Katia Nowikowa

Realizacja telewizyjna transmisji: Vincent Bataillon

 

Przedstawienie trwa około 2 godzin (w tym jedna przerwa).

Retransmisje:

14 lutego Warszawa | Dom Kultury Świt

20 lutego Łódź | ŁDK | kino Szpulka

21 lutego Kraków | kino ARS

6 marca Łuków | kino Łuków

13 marca Oświęcim | Nasze kino

22 kwietnia Włoszczowa | kino Muza

Więcej na: www.nazywowkinach.pl

https://www.facebook.com/nazywowkinach

Logo Na żywo w kinach (miniaturka)    Logo Pathelive (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 17:00

Warszawa: Dom Kultury „Świt”, Kino „Świt”, ul. Wysockiego 11

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close