Komuna//Warszawa: Cykl „Przyszłość ciała”/Agata Siniarska – projekt „…,”

Zdjęcie: Komuna//Warszawa: Cykl  „Przyszłość ciała”/Agata Siniarska – projekt „…,”

Fot. Jakub Wittchen dla Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Wersja do druku

Udostępnij

W swoim najnowszym projekcie  […,]  Agata Siniarska – efekt eksperymentów na polu choreografii i cybernetyki – powraca z przyszłości, w której nie ma już deadline’ów, open calli, grantów i networków. Podczas trzech wieczorów w komunie// warszawa Siniarska podzieli się z widownią swoimi doświadczeniami związanymi z pracą na międzynarodowej scenie tańca współczesnego w latach 2007-2045.

Co stanie się, jeśli jeszcze bardziej poszerzymy pole choreografii? Jak to jest być ciałem bez organów, nie będąc skandynawskim choreografem średniego pokolenia (ang. emerged)? Jak będzie wyglądał świat, w którym Trisha Brown zapomni swój taniec, a taniec zapomni ją samą? Dlaczego powrót Piny Bausch na scenę w 2034 roku doprowadził do wielkiej katastrofy? Czy w przyszłości tancerze również będą śnić wyłącznie o elektronicznych kontach?

Projekt: Agata Siniarska
Kuratorka: Marta Keil

NIEKTÓRE CZYNNIKI WSPIERAJĄCE:

wytwarzanie: agata siniarska/ diego agulló/ książka/ światło/ dźwięk/ przestrzeń/ siegmar zacharias/ komputer/ mateusz szymanówka/ ania nowak/ thomas schaupp/ grzegorz laszuk/ cdn.

obsługiwanie: agata siniarska/ diego agulló/ publiczność/ cdn.

transmisja: książka/ ciało/ światło/ dźwięk/ przestrzeń/ kostium/ cdn.

Ceny biletów: ulgowy 15/ normalny 25 zł (do kupienia przed spektaklem)

Rezerwacje: rezerwacja@komuna.warszawa.pl

(do odbioru pół godziny przed spektaklem)

O (wy)twórcach:

 

Agata Siniarska – cyborgiczna forma o zmiennym stopniu produkcji, wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie działająca rozdział po rozdziale w przestrzeniach choreograficznych sekwencji. Jako komponent złożonych procesów Agatę pociągają sprzeczne stanowiska oraz utopie, co jest jej inspiracją w zaangażowaniu politycznym, społecznym oraz emocjonalnym. Każde z jej poczynań, podsycane przez energię świetlnego spektrum, tworzone jest z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.

www.cargocollective.com/agatasiniarska

Marta Keil – kuratorka, obecnie prowadzi dział kuratorsko-dramaturgiczny w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Wspólnie z Grzegorzem Reske odpowiada za program Festiwalu Konfrontacje w Lublinie. Jest autorką i kuratorką projektu East European Performing Arts Platform (www.eepap.org) oraz jedną z inicjatorek i kuratorką projektu Identity.Move! (www.identitymove.eu). Współzałożycielka kolektywu Mica Moca, prowadzącego od maja do września 2011 roku tymczasowe centrum sztuk performatywnych Mica Moca w Berlinie. Doktorantka Instytutu Sztuki PAN. Prowadzi bloga: www.fraukeil.wordpress.com

Diego Agulló – urodzony w Madrycie. Po ukończeniu filozofii osiedlił się w Berlinie, gdzie od 2005 roku pracuje jako wolny strzelec w sztukach wizualnych, choreografii i pedagogice. Niedawno opublikował ręcznie wykonaną książkę „Dangerous dances”.

www.diegoagulló.com

Mateusz Szymanówka – studiował kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim oraz wiedzę o tańcu na Freie Universität w Berlinie. Współpracuje z młodym pokoleniem choreografów jako dramaturg i badacz oraz pisze o choreografii i tańcu współczesnym. Jest kuratorem programu Choreografia myśli, który wiosną 2015 roku jest prezentowany w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu we współpracy z Instytuem Muzyki i Tańca (program Scena dla tańca 2015).

WIĘCEJ O CYKLU

 

PRZYSZŁOŚĆ (2014-2016)

Według niektórych teorii socjologiczno-futurologiczne przywiązanie ludzkości do zachowania status quo sprawia, że świat będzie się zmieniać ewolucyjnie i nie czekają nas rewolucje. Są jednak inne możliwości: zbudowanie lepszego świata albo katastrofa. Idee, napięcia i procesy, które zadecydują o kształcie przyszłości, najprawdopodobniej już się narodziły – potrzeba tylko wizjonerskiego spojrzenia, by je zobaczyć, zbadać i nazwać. O taką refleksję Komuna// Warszawa poprosiła artystów i artystki, którzy korzystając z narzędzi sztuki, nadadzą teoretycznym spekulacjom formę dzieła i zarysują możliwe lub zadadzą kluczowe pytania.

PRZYSZŁOŚĆ CIAŁA (2015)

Co połączenie informatyki i biotechnologii oznacza dla definiowania człowieka jako jednostki? Co dla gatunku? Czy po homo sapiens powstanie homo technologicus? Jaki to będzie miało wpływ na społeczeństwo? Czy te działania są tylko zabawą bogatych, nową „eugeniką”, czy początkiem nowej ery? Czym będzie człowieczeństwo i ciało? Jakie będą wartości posthumanistycznej etyki?

***

Komuna// Warszawa to niezależny teatr, który przekracza granice teatru. To grupa twórcza, która działania na pograniczu i w poprzek dyscyplin uczyniła swoją marką. Eksperymentuje z mediami na styku sztuk performatywnych, instalacji wideo, muzyki. Poszukuje nowych form i środków wyrazu. Prowadzi projekty badawcze, inicjuje debaty, podejmuje działalność kuratorską. Prowadzi miejsce kultury na Pradze Południe, na ul. Lubelskiej 30/32.

Projekt dofinansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Logo łączone M.st. Warszawa (miniaturka)

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close