Warsztaty

Kraków: Alicja Miszczor „Warsztat improwizacji tańca metodą Detlefa Kapperta” – warsztaty

Zdjęcie: Kraków: Alicja Miszczor „Warsztat improwizacji tańca metodą Detlefa Kapperta” – warsztaty

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Szkoła tańca SEMPRE zaprasza na warsztat improwizacji tańca metodą Detlefa Kapperta, który poprowadzi Alicja Miszczor. Zajęcia skierowane są do wszystkich zainteresowanych pracą z ciałem.

Koszt: 130 zł za dwa dni, 90 zł za jeden dzień.

Zapisy/info: Sempre Taniec & Fitness, tel: (12) 292 2002, (+48) 509 656 214; mail: sempretaniec@sempretaniec.pl

Prowadząca o warsztacie:

Warsztat będzie kompilacją moich autorskich metod oraz Improwizacji Tańca i Symboliki Ciała metodą Detlefa Kapperta. To, z czym obecnie pracuję, to improwizacja tańca i teatr tańa, wywodzący się z dziedziny tańca współczesnego, oparty na obrazach mentalnych (wyobraźnia jako treść ruchu), na zagadnieniu przepływu i formy (kształt ruchu i jakości, które go wypełniają). Wykorzystuję też dźwięk, dotyk i odwołuję się do sztuk plastycznych (zmysły jako wsparcie dla ruchu). Interesuje mnie poszukiwanie naturalnego i autentycznego tańca przy pełnej i zaangażowanej artytkulacji ciała. Metoda Detlefa Kapperta wykorzystuje zarówno profesjonalne techniki tańca, jak i metody pracy z ciałem. Ta metoda reprezentuje jedną z wiodących współcześnie idei łączenia treningu taneczngo i treningu odczuwania. Ukierunkowana jest zarówno na trening fizyczny jak i ekspresji twórczej oraz odnajdywanie własnego stylu poruszania się.

Cele warsztatu:
Doświadczenie własnego potencjału twórczego oraz poczucia siebie w tańcu; zwiększenie samoświadomości, spontaniczności i otwartości, rozwój kreatywnego podejścia, otwarcie się, zaangażowanie całej istoty tancerza w ruchu (ciało-umysł); uzyskanie rzetelnych narzędzi do improwizacji tanecznej i teatrze tańce tak, aby wesprzeć dalsze poszukiwania w tej materii.

Zagadnienia:
1. Trening fizyczny i balansowanie energii psycho-fizycznej.
2. Podstawowe zagadnienia improwizacji ruchowej: ciężar, napięcie, impuls, rytm, tempo, pzrestrzeń, płynność ruchu, izolacja.
3. Zagadnienie formy i przepływu (jakość i kształt ruchu).
4. Praca z wyobraźnią i czerpaniem z aktualnego stanu emocjonalnego tancerza.
5. Praca z ciałem i elementy Medytacji Aktywnej.

Alicja Miszczor – ur. w 1982. Obecnie mieszka w Krakowie. Aktorka ruchu, aktywna instruktorka tańca współczesnego, ruchu scenicznego,  a także improwizacji w tańcu i teatrze ruchu. Dyplomowana Instruktorka kursu choreoterapii metodą Improwizacji Ruchu i Symboliki Ciała według Detlefa Kapperta (Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu w Essen). Od 2008 roku roku tańczyła w Eksperymentalnym Studiu Tańca u Iwony Olszowskiej, gdzie zgłębiała improwizację taneczną z podejściem BMC®. Prowadzi  zajęcia kursowe poświęcone  pracy z ciałem. Pracuje również z seniorami. Zanim zaczęła tańczyć, zajmowała się sztukami plastycznymi, co ma duży wpływ na jej sposób postrzegania ruchu. W pracy twórczej i instruktorskiej łączy taniec, poetycki obraz, teatr ruchu, sztuki plastyczne i pracę z głosem.

Wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=n-vhJ6ADkOQ
https://www.youtube.com/watch?v=nUnle8Ix7y0
https://vimeo.com/75690716
https://vimeo.com/75701821
https://www.youtube.com/watch?v=qr4R8l53a-Y

Opinie o warsztatach:
,,Zajęcia z Alicją to interesujące doświadczanie swojego ciała i możliwość obcowania z energią innych ludzi, intensywny i wyzwalający ruch i błogi relaks, dobra zabawa, a czasem i chwile wzruszeń. Warsztaty skończyłam pół roku temu i z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że pozytywnie wpłynęły na moje myślenie, odczuwanie i postrzeganie siebie. Nie sądziłam, że praca z ciałem może przynieść tak wiele dobrego. Zostałam zainspirowana”.
Agnieszka Nowak (Kraków)

,,Szczerze mówiąc, nie myślałam, że znajdę coś takiego w Krakowie… a raczej w Polsce, bo jednak jesteśmy społeczeństwem dość zamkniętym i zdystansowanym. A jednak się udało! Co poniedziałek napełniałam się piękną energią, dostawałam dawkę optymizmu na cały tydzień. Najbardziej podobało mi się to, że w tym naszym tańcu nie chodziło tylko o taniec – ale też o to, co się dzieje w środku”.
Jagoda Kiczyńska (Kraków)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close