W dniach 22-23 marca Anna Haracz poprowadzi w Krakowie warsztaty kontakt improwizacji. Warsztat opiera się na budzeniu świadomości zasad anatomicznych i kinetycznych ludzkiego ciała poprzez pracę z obrazami i wyobrażeniami. Ma na celu ustalenie przepływu w całym organizmie, który pozwala na pełną płynność, szybkość i siłę ruchu bez generowania niepotrzebnego napięcia. Podstawową zasadą pracy jest poczucie przyjemności i rozluźnienia, które chroni przed nadprodukcją ruchową oraz kontuzjami. Jest sposobem na łagodne i skuteczne poradzenie sobie z trudnymi bądź już kontuzjowanymi miejscami w ciele.
Warsztat obejmuje 8 h zajęć:
sobota: 15.00 – 19.00
niedziela 11.00 – 15.00
cena warsztatu – 200 zł (wpłata po 7 marca)
180 zł (wpłata do 7 marca)
zapisy i kontakt: 502298770, anaha@wp.pl
Anna Haracz: „Warsztat zawiera niektóre narzędzia, z którymi zapoznałam się biorąc udział w Gaga Intensive Summer Course w Batsheva Dance Company (Gaga – język ruchu Ohada Naharina) oraz poszukiwaniach własnych. Popracujemy nad wybranymii elementami tego nowego i wyjątkowego języka tańca. Improwizacyjny charakter zajęć stworzy przestrzeń by każdy mógł na swoim etapie poznawać i eksplorować własne ciało.
Kontakt improwizacja (CI) jest rodzajem tańca, improwizacją taneczną, w której punkty fizycznego kontaktu są punktami, w których rozpoczyna się eksploracja ruchu poprzez improwizacje. Jest jedną z lepiej znanych i chyba najbardziej charakterystyczną formą tańca współczesnego. CI jest wykorzystywane przez artystów, performerów i tancerzy, jest używane w treningach rozwijania wrażliwości ciała, w pracy z ciałem czy terapii tańcem, jest przedmiotem kursów w szkołach tańca, tematem dla prac magisterskich i doktorskich oraz książek edukacyjnych. Jak tańczyć z pierwszym partnerem, jakim jest dla nas podłoga? Co pozwala nam poczuć się bezpiecznie w tańcu i jak przekazać to poczucie bezpieczeństwa naszemu partnerowi? Poprzez proste ćwiczenia odkryjemy jak wchodzić w taniec. Skupimy się na słuchaniu i czytaniu naszego własnego ciała, po to, by łatwiej nam było słuchać i czytać ciało partnera.”