Kraków/BalletOFFFestival: Karolina Kroczak, Bruno Caverna,Tomasz Pomersbach – warsztaty

Zdjęcie: Kraków/BalletOFFFestival: Karolina Kroczak, Bruno Caverna,Tomasz Pomersbach – warsztaty

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne serdecznie zaprasza na warsztaty taneczne odbywające się 13-15 listopada w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie w ramach BalletOFFFestival. Zajęcia poprowadzą: Karolina Kroczak, Bruno Caverna i Tomasz Pomersbach. Warsztaty skierowane są do osób powyżej 16 roku życia. Uczestnicy będą mieć do dyspozycji trzy poziomy zaawansowania: początkujący, średniozaawansowany i zaawansowany.

CENA: początkujący – promocja 150 zł przy zgłoszeniu i wpłacie do końca października; regularna cena 180 zł do 11 listopada (uwaga zorganizowane grupy początkujące – pow. 10 osób – promocyjna cena 130 zł/osoba do końca października), członkowie grupy Taniec dla Zielonych 140 zł przy wpłacie i zgłoszeniu do końca października;

średniozaawansowani i zaawansowani – promocja 280 zł przy zgłoszeniu i wpłacie I raty 150 zł do końca października oraz II raty 130 zł do 11 listopada; regularna cena 330 zł do 11 listopada, Pracownia PRO i Pracownia METAfizyczna – 260 zł przy zgłoszeniu i wpłacie do końca października, rezydenci BalletOFFFestival – 240 zł przy wpłacie do końca października.

Cena jednej ścieżki (warsztat z wybranym pedagogiem przez 3 dni) – od listopada w miarę wolnych miejsc  – 140 zł zajęcia z Tomkiem Pormerbachem lub Karoliną Kroczak, 170 zł zajęcia z Bruno Caverna

Osoby, które korzystały z innych promocji KCC proszone są o zaznaczenie tego w karcie zgłoszenia. Należy wybierać opcję najbardziej korzystną dla siebie. Promocje nie sumują się.

karta zgłoszenia, grafik i regulamin: http://balletofffestival.pl/warsztaty/

Prowadzący o warsztatach:

Taniec współczesny przez zadania, KAROLINA KROCZAK:

Warsztat tańca współczesnego, na których metodą doskonalenia techniki i choreografii będzie praca przez zadania i praca z partnerem. Interesuje mnie to, jak obecność drugiej osoby/partnera/widza wpływa na ruch? Ta metodą chcę uzyskać od osób uczących się maksymalną jakość ruchu, funkcjonalną motorykę i pełne zaangażowanie systemu umysł-ciało. Ważnym dla mnie narzędziem jest wyobraźnia, która umożliwia tańczenie „poprzez siebie” zamiast zwykłego powtarzania ruchu Ciało rozwija się samodzielnie szukając rozwiązania dla określonego przeze mnie zadania i uwzględniając moje wskazówki w trakcie wykonania. Zasada jest prosta: punktem wyjścia dla każdego uczestnika są jego własne możliwości, a celem: ich zwiększenie. Warsztat obejmuję pracę nad świadomością ciała i jego poszczególnych części w ruchu (głowa, miednica, ręce, nogi), płynnością ruchu, zrozumieniem zasady jego przepływu, dynamiką, aktywowaniem centrum i świadomym używaniem ciężaru ciała.  Koncentruje się także na poszerzeniu zakresów ruchu i zwiększeniu możliwości motorycznych każdego z uczestników. Każda lekcja zawiera elementy pracy z partnerem, pracę nad techniką i motoryką ruchu poprzez zadania, kombinacje, frazy choreograficzne.

Taniec współczesny, TOMEK POMERSBACH:

Zasadniczym tematem warsztatów będzie świadoma praca z podłogą, która stanowi naturalne oparcie dla ciała. Będziemy w tym celu wykorzystywać obraz ciała topniejącego, lejącego się i słabnącego. Pozwoli nam to pozbyć się niepotrzebnych napięć mięśniowych i wspomóc ruchomość stawów. Zajęcia będą obejmowały krótkie frazy ruchowe w parterze i w pionie oraz fragmenty choreografii.

Becoming Animal, Bruno Caverna:

Becoming Animal stanowi rodzaj tańca współczesnego, składającego się z dwóch splecionych ze sobą segmentów: gry-walki i pracy w parterze. Obserwując zachowania zwierząt żyjących na pustyni, odkryłem ich ogromną wytrzymałość fizyczną i wewnętrzny spokój, które ujawniają się w sytuacjach kryzysowych. Te cechy mnie zafascynowały. Wydaje się, że zwierzęta nie posiadają żadnej koncepcji samych siebie i przez to właśnie nie wyrażają emocji, które nie byłyby w pełni prawdziwe i trafne. Jako kontrast do oklepanych schematów przedstawiam zestaw nowych idei, ruchów i technik tanecznych, bazujących na znanym już gruncie. Głównym celem Becoming Animal jest doprowadzenie uczestników warsztatów do bezpiecznego odkrywania niezbadanych przez nich jeszcze terytoriów. Wszelkie ramy koncepcyjne tworzą ograniczenia w przepływie informacji między ciałem a umysłem, formowane schematy mogą być realizowane jedynie w ramach znajomych już idei i wierzeń. Podczas warsztatów umysł obciążony schematami zostanie przebudowany. Do głosu dojdzie inteligencja pierwotna, która drzemie we wnętrzu większości z nas. Procesy myślowe zostaną użyte jako środek do odnalezienia wewnętrznej wrażliwości, ukrytej za schematami, które narzucają limity intelektualnym aspektom umysłu. Celem jest inspiracja do zmiany sposobu myślenia poprzez zanurzenie w stan ciągłej niewiedzy i paradoksów, będących najbezpieczniejszym sposobem odnajdowania się w czymś nowym, nieznanym, bez zbędnych uprzedzeń. Pomimo, że niewiedza jest „źródłem” wiedzy i wszelakiej twórczości, jest ona niestety wciąż zbyt mało znaczącą postawą w poznawaniu naszej kultury. Przemiana w Zwierzę wymaga nie tylko silnego organizmu, który będzie radził sobie z wyzwaniami związanymi z dużym wysiłkiem fizycznym, ale również trwałej zmiany postawy, otwartości na inne kierunki i programy.

O prowadzących:

Karolina Kroczak – tancerka, choreografka, pedagożka, absolwentka Wydziału Polonistyki (kierunek: Wiedza o Kulturze, dyplom z dziedziny atropologii kultury) Uniwersytetu Warszawskiego. Jako tancerka i choreografka pracuje w Teatrze Tańca Zawirowania. Z zespołem związana jest od 2006 roku − brała udział w spektaklach: Nic tylko błękit, Chopin Ambiente, Innocent when you dream, Fuera de Campo w choregrafii Daniela Abreu, Zbliżenia. W latach 2005-2007 brała udział w edukacyjnym projekcie Wyższa Szkoły Sztuk Performatywnych. Brała udział również w niezależnych produkcjach tanecznyc, współpracując z takimi twórcami, jak: Jaro Viňarský, Hilke Diemer, Georg Blaschke, Juan de Torres. Poprzez pracę twórczą kontynuuje poszukiwania z zakresu antropologii widowisk, użycia psychologii głębi, psychologii procesu i rozwoju duchowego w pracy twórczej. Realizuje autorskie projekty choreograficzne i reżyserskie (Tropiciele przygotowany we współpracy z Egurrola Dance Studio i z udziałem młodych tancerzy, uczących się w Studio; Voices; Rzeczy, rzeczy, rzeczy…), współpracuje przy produkcjach teatralnych (Teatr Capitol, przestrzeń wymiany działań Arteria) i telewizyjnych (TVN – choreograf programu „You Can Dance – po prostu tańcz”). Zajmuje się tańcem współczesnym i improwizacją. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, warsztaty, wykłada na kursach instruktorskich (m.in. Egurrola Dance Studio, Akademia Tańca Zawirowania, Pro Art Festival).

www.karolinakroczak.pl

Tomek Pomersbach – tancerz i pedagog, trochę choreograf. Wychowanek wielu nauczycieli i choreografów, posiadacz certyfikatu edukacji wyższej uzyskanego na London Contemporary Dance School, w latach 2010-2013 tancerz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, a od roku 2014 tancerz niezależny. Na stałe współpracuje z Pink Mama Theatre, z siedzibą w szwajcarskim Bernie. W trakcie swojej tanecznej edukacji i działalności zawodowej miał możliwość zetknięcia się z wieloma technikami tańca i różnymi metodami ich nauczania. Obecnie czerpie z tych doświadczeń we własnej praktyce pedagogicznej, którą uważa za otwartą i wciąż zmieniającą się. Wielbiciel powietrza w stawach, obrazów mentalnych oraz groove’u. Nieustająco w dialogu z własnym ciałem.

Bruno Caverna – urodzony się w Rio de Janeiro i pracujący w Europie od 2000 roku, Bruno Caverna narodził się z fascynacji ludzkim ciałem w ruchu i jego ukrytym potencjałem do badania i ekstrapolacji. W wieku 10 lat zaczął ćwiczyć Capoeira, co doprowadziło go do pracy w cyrku jako akrobaty w roku 1993. Rok później Bruno zajął się tańcem współczesnym, który był punktem zwrotnym w jego rozwoju zawodowym i sprawił, iż zdał sobie sprawę z tego, że taniec był brakującym ogniwem jego działalności. W ciągu ostatnich 20 lat, Bruno poruszał się w sieci bezkompromisowego oddania sztuce integracji swoich wizji i kompetencji z różnych rodzajów tańca i innych, odrębnych dyscyplin, takich jak Capoeira, taniec współczesny, kontakt improwizacja, Qi Gong i rosyjskiej Systema, w jego własny, cielesny język. Jego podejście do ruchu wyrosło z badania pierwotnego instynktu percepcji przestrzennej człowieka, a także podejścia naukowego i badań nad przepływem wody. Głównymi osiami badań są obecnie Liquid-Body i Play-Fight. Choć różnią się w ekspresji i zastosowaniu, są ściśle powiązane jako bezkształtne formy sztuki.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Kraków: Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close