Spektakle

Kraków: Basia Bujakowska „Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój” i „Swan… like II – po tamtej stronie”

Zdjęcie: Kraków: Basia Bujakowska „Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój” i „Swan… like II – po tamtej stronie”

Wersja do druku

Udostępnij

Barbara Bujakowska zaprasza na pokaz dwóch spektakli w swojej choreografii (Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój i Swan… like II – po tamtej stronie).

Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój

„Twarze jak szkło wygładzone
za nimi nic nie zostało
głowy rzędami uśpione
kliniczna biel puste ciało
oddechy ich są bez skazy
nie ma na szkle po nich śladu
codziennie widzisz ich twarze
nie widzisz ich ani razu”.
(Szkło Super Girl & Romantic Boys)

idea: Basia Bujakowska
choreografia, wykonanie: Basia Bujakowska, Paulina Wysocka
montaż dźwiękowy: Marcin Janus
muzyka: Super Girl & Romantic Boys, Vangelis, Sigur Ros

Swan… like II – po tamtej stronie

Inspiracją do powstania dwuczęściowego projektu Swan… like był program telewizyjny Swan ukazujący losy kobiet, które ulegały wszelkiego rodzaju metamorfozom przy pomocy chirurgicznego skalpela. Spektakl pierwszy stanowił refleksję na temat wpływu na psychikę mass mediów, kreujących współczesny ideał piękna. Część druga stanowi ciąg dalszy rozważań na temat cielesności, wszechobecnego kultu ciała, pogoni za tym co puste i powierzchowne, braku dbałości o życie duchowe. Związany z tym lęk przed przemijaniem, samotność, potrzeba miłości i samoakceptacji współczesnego człowieka to jedne z tematów, które obecnie nurtują autorkę spektaklu.

idea, choreografia, wykonanie: Barbara Bujakowska,
muzyka: Kalina Jędrusik, Przemysław Rudź, Mister D, Lady Pank, Joy Division
montaż dźwięku: Piotr Madej

Basia Bujakowska – ur. 1983; twórca niezależny, performerka ; absolwentka Institute for Dance Art / Anton Bruckner Universitat (Linz) oraz P.F.P w Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Jest laureatką Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za spektakl solowy Swan… like, stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Arts Station Foundation (Solo Projekt ‘2008, Alternatywna Akademia Tańca’2009). Współpracowała m.in. z Teresą Ranieri, Rebeccą Murgi, Nigelem Charnockiem, Kają Kołodziejczyk, Danielem Landau, Towarzystwem Gimnastycznym, Teatrem Maat Projekt. Mieszka w Krakowie. Prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Współpracuje z lokalnymi twórcami, tworzy własne projekty.

Paulina Wysocka – tancerka, instruktorka, pochodzi ze Słupska. Naukę tańca rozpoczęła w wieku 6 lat w zespole tańca współczesnego w Słupsku. Od 2003 roku uczęszcza na zajęcia taneczne do Studia Tańca EST w SCKM w Krakowie, bierze udział w spektaklach grup repertuarowych Marty Pietruszki i Iwony Olszowskiej. Regularnie uczestniczy w warsztatach i festiwalach tanecznych oraz teatralnych w kraju i zagranicą.

Wstęp wolny!

powiązane

Ludzie

Barbara Bujakowska

Barbara Bujakowska

Barbara Bujakowska zaprasza na pokaz dwóch spektakli w swojej choreografii (Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój i Swan… like II – po tamtej stronie). Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój „Twarze jak szkło wygładzone za nimi nic nie zostało głowy rzędami uśpione kliniczna biel puste ciało oddechy ich są bez skazy nie ma na szkle po nich śladu codziennie widzisz ich twarze nie widzisz ich ani razu”. (Szkło Super Girl & Romantic Boys) idea: Basia Bujakowska choreografia, wykonanie: Basia Bujakowska, Paulina Wysocka montaż dźwiękowy: Marcin Janus muzyka: Super Girl & Romantic Boys, Vangelis, Sigur Ros Swan… like II – po tamtej stronie Inspiracją do powstania dwuczęściowego projektu Swan… like był program telewizyjny Swan ukazujący losy kobiet, które ulegały wszelkiego rodzaju metamorfozom przy pomocy chirurgicznego skalpela. Spektakl pierwszy stanowił refleksję na temat wpływu na psychikę mass mediów, kreujących współczesny ideał piękna. Część druga stanowi ciąg dalszy rozważań na temat cielesności, wszechobecnego kultu ciała, pogoni za tym co puste i powierzchowne, braku dbałości o życie duchowe. Związany z tym lęk przed przemijaniem, samotność, potrzeba miłości i samoakceptacji współczesnego człowieka to jedne z tematów, które obecnie nurtują autorkę spektaklu. idea, choreografia, wykonanie: Barbara Bujakowska, muzyka: Kalina Jędrusik, Przemysław Rudź, Mister D, Lady Pank, Joy Division montaż dźwięku: Piotr Madej Basia Bujakowska – ur. 1983; twórca niezależny, performerka ; absolwentka Institute for Dance Art / Anton Bruckner Universitat (Linz) oraz P.F.P w Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Jest laureatką Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za spektakl solowy Swan… like, stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Arts Station Foundation (Solo Projekt ‘2008, Alternatywna Akademia Tańca’2009). Współpracowała m.in. z Teresą Ranieri, Rebeccą Murgi, Nigelem Charnockiem, Kają Kołodziejczyk, Danielem Landau, Towarzystwem Gimnastycznym, Teatrem Maat Projekt. Mieszka w Krakowie. Prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Współpracuje z lokalnymi twórcami, tworzy własne projekty. Paulina Wysocka – tancerka, instruktorka, pochodzi ze Słupska. Naukę tańca rozpoczęła w wieku 6 lat w zespole tańca współczesnego w Słupsku. Od 2003 roku uczęszcza na zajęcia taneczne do Studia Tańca EST w SCKM w Krakowie, bierze udział w spektaklach grup repertuarowych Marty Pietruszki i Iwony Olszowskiej. Regularnie uczestniczy w warsztatach i festiwalach tanecznych oraz teatralnych w kraju i zagranicą. Wstęp wolny!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close