Spotkania

Kraków/Bunkier Sztuki: i: „Absolutnie Pina”- dyskusja wokół książki Wojciecha Klimczyka: „Wizjonerzy ciała”

Zdjęcie: Kraków/Bunkier Sztuki: i: „Absolutnie Pina”- dyskusja wokół książki Wojciecha Klimczyka: „Wizjonerzy ciała”

Z materiałów Opery na Zamku

Wersja do druku

Udostępnij

Jak kształtuje się współcześnie tożsamość tańca? Jakie są jego związki z teatrem? Panel dyskusyjny poświęcony tematyce współczesnego tańca, połączony z promocją książki Wojciecha Klimczyka Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca (Kraków 2010). Udział wezmą: Wojciech Klimczyk, Anna Królica, Witold Mrozek, Weronika Szczawińska. Organizatorzy: Wydawnictwo Korporacja Ha!art i Galeria Bunkier Sztuki. Wydarzenie towarzyszące wystawie Absolutnie Pina.

 

Weronika Szczawińska – reżyserka, dramaturżka, kulturoznawczyni, tłumaczka. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Reżyserię studiowała w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Doktorantka w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Zrealizowała spektakle: Nie-pamięć (część tryptyku Wyzwolenie-Próby na podstawie tekstu Stanisława Wyspiańskiego, reż. Adam Wojtyszko, Weronika Szczawińska, Wawrzyniec Kostrzewski, Teatr Polski w Warszawie, 2007); Jackie. Śmierć i księżniczka na podstawie tekstu Elfriede Jelinek, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie, 2008; Zemsta na podstawie tekstu Aleksandra Fredry, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2009; Noże w kurach na podstawie tekstu Davida Harrowera, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie 2010; Białe małżeństwo na podstawie dramatu Tadeusza Różewicza, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, 2010; Moja pierwsza zjawa na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, 2011; Jak być kochaną według tekstu Agnieszki Jakimiak, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, 2011; Kamasutra. Studium przyjemności według autorskiego scenariusza pisanego wraz z Bartoszem Frąckowiakiem, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2011. Współautorka i dramaturżka projektów: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z Innych (reż. Bartosz Frąckowiak, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu 2011) oraz Komornicka. Biografia pozorna (reż. Bartosz Frąckowiak, Scena Prapremier In Vitro w Lublinie, Teatr Polski w Bydgoszczy 2012). W sezonie 2005-2006 aktorka warszawskiego teatru fizycznego Studium Teatralne. Autorka cyklu wykładów Scena powidoków. Pamięć w teatrze (Instytut Teatralny w Warszawie, 2009). Współpracowała z pismami poświęconymi kulturze i sztuce („Dialog”, „Didaskalia”, „Teatr”, „ResPublica Nowa”, „Ha!art”, „Dramatika”). Za reżyserię spektaklu Zemsta otrzymała II nagrodę Koszalińskich Konfrontacji Młodych m-teatr 2010; za reżyserię Jak być kochaną – nagrodę Jury Społecznego na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” w Katowicach (2012).

Wojciech Klimczyk – autor książki Erotyzm ponowoczesny i pracy doktorskiej Anthropology of Contemporary Dance Theatre. Dynamics of artistic practice; kiedyś wokalista zespołów shimmy i helsinki; dziś współtworzy kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, z którym zrealizował spektakle Keret, Beat Hotel i We Are Oh So Lucky (koprodukcja z Aną Brzezińską). Członek [MINUS 20] collective, który zadebiutował w 2010 roku przedstawieniem The Fork.
[www.ha.art.pl]

Witold Mrozek (1986) – krytyk, pisze o teatrze, tańcu i kinie – zwłaszcza polskim, animator kultury, publicysta. Członek grupy Restart. Studiował dramatologię i filmoznawstwo w ramach MISH na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca. Należał do kilku różnych organizacji lewicowych, zaczynał kilka kierunków studiów, publikował w kilku czasopismach kulturalnych. Pochodzi z Bytomia.
[www.krytykapolityczna.pl]

Anna Królica – krytyczka i historyczka tańca, autorka książki Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnów 2011), kuratorka programu festiwalowego Kalejdoskop w Białymstoku (2012), przewodnicząca Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca ds. tańca. Współzałożycielka portalu nowytaniec.pl i Fundacji Performa. Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską o kategoriach ciała i pamięci w Tanztheater Wuppertal Piny Bausch. Razem z Carine Meulders i Jackiem Kopcińskim znajduje się w komisji artystycznej Polskiej Platformy Tańca (2012). Prowadzi autorskie zajęcia z tańca na Uniwersytecie Jagiellońskim. Publikuje w dwutygodniku.com, „Didaskaliach” i „Teatrze”. W 2011 – koordynatorka merytoryczna I Kongresu Tańca w Warszawie (IMiT). W 2008 r. pracowała w komisji artystycznej Polskiej Platformy Tańca w Poznaniu.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close