Spektakle

Kraków/Cracovia Danza/II Akademia Barokowa: „Taniec i afekt”

Zdjęcie: Kraków/Cracovia Danza/II Akademia Barokowa: „Taniec i afekt”

Projekt plakatu: Anna Bodzak.

Wersja do druku

Udostępnij

Wieczór inauguracyjny Akademii Barokowej, zatytułowany Taniec i afekt, który odbędzie się 24.06.2013 r. o godz. 18.00 w Pałacu Biskupa Erazma Ciołka – Oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie. W pierwszej części wieczoru zapraszamy na wykład połączony z recitalem klawesynowym Urszuli Bartkiewicz, w drugiej na prezentację form tanecznych w muzyce klawesynowej w wykonaniu Joanny Soleckiej połączoną z występem wokalnym Katarzyny Wiwer. Na koncert wymagana jest rezerwacja wejściówek: pod numerem telefonu (12) 421 08 36 w godz. 10.00 – 14.00 lub mailowa: cracoviadanza@cracoviadanza.pl – w terminie od 17 do 21 czerwca 2013 roku.

Urszula Bartkiewicz – klawesynistka, profesor sztuk muzycznych. Jej obszerny repertuarzawiera dzieła od XVI do XXI wieku: muzykę solową, kameralną i orkiestrową, w tym wieleświatowych prawykonań. Dokonała licznych nagrań radiowych i płytowych. Za 4-płytowy album Das Wohltemperierte Klavier J. S. Bacha otrzymała w 2000 r. prestiżową nagrodę muzyczną: „Fryderyk ‘99”. Ukończyła studia z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie, po czym jako stypendystka rządu francuskiego w latach 1976 – 1977 studiowała w Paryżu. Jest laureatką Głównej Nagrody na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, Nagrody Publiczności na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Paryżu, I Nagrody – Złotego Medalu na Klawesynowym Konkursie Conservatoire Nationale de Bobigny. Prowadzi intensywną działalność artystyczną i naukowo-dydaktyczną, szczególnie chętnie podejmując się prac innowacyjnych i koncepcyjnych w zakresie edukacji muzycznej. Pracuje na stanowisku profesora zwyczajnego w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie kieruje Katedrą Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej. Prowadzi klasę klawesynu w AM w Bydgoszczy i w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie. W obu placówkach opracowuje koncepcje i prowadzi prace programowe oraz wdrożeniowe dla powstania klas instrumentów historycznych. Publikuje artykuły w wydawnictwach specjalistycznych, prowadzi seminaria naukowe, kursy interpretacji i wykłady w zakresie muzyki dawnej. Jest inicjatorem, kierownikiem naukowym i artystycznym oraz wykładowcą corocznych międzynarodowych Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej organizowanych od 2007 r. w Bydgoszczy , a od 2010 r. w Warszawie oraz międzynarodowych seminariów muzyki dawnej organizowanych od 2000 r. w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest redaktorem publikacji nutowej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy Polska muzyka klawiszowa Z Wydawnictwa Józefa Elsnera na klawesyn lub fortepian (2008). Utwory te nagrała i wydała na dwóch CD pod tytułem Polska Muzyka Klawesynowa (2009). Płyta z utworami Józefa Elsnera otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk 2010”.

Joanna Solecka – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie na kierunkach Fortepian, Teoria Muzyki oraz Klawesyn. Jako pianista uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez K. Kennera, R. Buchbindera, B. Bucknera, B.Kawallę. Klawesyn studiowała w klasie prof. E.Stefańskiej, a następnie uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki dawnej prowadzonych przez J. Ogg’a, T. de Goede’a, M. Krolla. A. Bottichena oraz L.Stawarza. Występuje na festiwalach i koncertach w kraju (m.in. Dni Bachowskie w Krakowie i w Katowicach, Festiwal Chanterelle w Gołuchowie, Salezjańskie Lato Muzyczne w Przemyślu, Studencki Festiwal Muzyki Dawnej w Krakowie, Dni Tanga w Krakowie) oraz za granicą (m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Brežice w Słowenii, Festiwal Musik Verbindet w Niemczech), wykonując muzykę kameralną i utwory solowe. Współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej Intrada i Baletem Dworskim Cracovia Danza oraz Operą Krakowską. Swoje zainteresowania związane z teorią muzyki rozwija poprzez udział w wykładach popularno-naukowych w serii Myślenickie Konfrontacje KulturalnoNaukowe w Muzeum Dom Grecki w Myślenicach oraz jako autorka haseł do Encyklopedii Muzycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Dla radia RMF Classic dokonała nagrania serii audycji o fortepianie w ramach cyklu „Co jest grane”. Prowadzi działalność dydaktyczną w zakresie instrumentalistyki i teorii muzyki w krakowskich szkołach muzycznych.

Katarzyna Wiwer – absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego krakowskiej Akademii Muzycznej. M.in. trzykrotna stypendystka Dartington International Summer School & Festival w klasie mistrzowskiej E. Kirkby i E. Tubb, gdzie uczestniczyła scenicznych wykonaniach dzieł Monteverdiego, Purcella i Grabu pod kier. A. Rooley’a. Niezwykle szeroki i bogaty repertuar śpiewaczki obejmuje dzieła muzyki dawnej wykonywane z towarzyszeniem instrumentów historycznych od dzieł średniowiecznej mistyczki Hildegardy z Bingen począwszy, poprzez pieśni Dowlanda, utwory Zieleńskiego i Monteverdiego, liczne pieśni Purcella i inne barokowe pieśni angielskie, duży wybór kantat Buxtehudego i Bacha, dzieła oratoryjne Haendla, Mozarta, Haydna, pieśni Schuberta, Chopina, Szymanowskiego, Rodriga, aranżacje pieśni szkockich, aż po utwory pisane specjalnie dla niej. Ma na swoim koncie wiele prawykonań, zarówno utworów nowych, jak i pierwszych, współczesnych wykonań utworów muzyki dawnej (m.in. Jacek Różycki Ave Sanctissima Maria, Luis Grabu Albion and Albanius, Te Deum Georga Schmezera, archiwalia jasnogórskie i inne). Występuje z wieloma zespołami (m.in. Polska Orkiestra XVIII wieku, Lute Duo, Risonanza, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum, Capella Cracoviensis, Ars Antiqua Austria, Musica Antiqua Polonia), a także ze znakomitymi muzykamikameralistami (A. Zawisza, W. Golonka, I. Czubek-Davidson, A. Birula, M. Nagy). Koncertowała na licznych festiwalach, m.in. Muzyka w Starym Krakowie, Salezjańskie Lato w Przemyślu, Kolory Polski, Perła Baroku w Kobyłce, Festiwal Muzyki Polskiej, Dni Bachowskie w Krakowie, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Chanterelle Festiwal, Musica Sacra, Festiwal Muzyki Organowej w Leżajsku, cyklu koncertowym Muzyka Zaklęta w Drewnie oraz Wieczorach Wawelskich i koncertach na Zamku Królewskim w Warszawie.

Więcej

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close