Spektakle

Kraków/III Festiwal „Materia Prima”: NoGravity Dance Company „Boska Komedia: z Piekła do Nieba”

Zdjęcie: Kraków/III Festiwal „Materia Prima”: NoGravity Dance Company „Boska Komedia: z Piekła do Nieba”

Fot. Emiliano Pellisari

Wersja do druku

Udostępnij

Kobiety i mężczyźni, ziemscy i boscy, śmiertelni i nieśmiertelni – opisani przez Dantego w Boskiej Komedii – nie są ciałami, lecz umysłami, wspomnieniami, wizjami, pragnieniami, ideami – są duszami. A dusze są nieważkie. To fizyczne i poetyckie spojrzenie na istoty Boskiej Komedii stanowi punkt wyjścia dla Emiliano Pellisariego. Perfekcyjne opanowanie sceny i zastosowanie skomplikowanych mechanizmów rodem z teatru barokowego sprawia, że występujący w przedstawieniu tancerze unoszą się w powietrzu i potrafią w sposób wiarygodny, niemal realistyczny, odtworzyć na scenie podróż Dantego w zaświaty. Droga prowadząca z Inferno (Piekła) w kierunku Paradiso (Raju) ulega ciągłej dematerializacji. To, co wydaje się oczywistym z początku, coraz mniej takim się zdaje. Rozkoszujemy się tą ucztą dla oczu, serca i ducha.

Boska Komedia: z Piekła do Nieba

 

Kreacja przedstawienia/Performance created by: Emiliano Pellisari; Choreografia/ Choreography: Emiliano Pellisari, Mariana Porceddu; Scenografia, światło/ Set, light design: Emiliano Pellisari; Muzyka/Music:Jan Sebastian Bach, Gioacchino Rossini, Jean Sibelius, Igor Strawiński, Meredith Monk, Steve Reich; Opracowanie muzyczne/Musical arrangment: Emiliano Pellisari Studio; Głosy z off-u/Voices from the off:Gianni Bonagura, Laura Amadei, Carla Ortenzi, Marion Chiris; Tancerze/Dancers: Mariana Porceddu, Antonella Perrazzo, Lucia Orru, Eva Campanaro, Rocco Ascia, Mirko Maria Simeonew

 

czas przedstawienia/duration: 75 min.

Z recenzji:

„Widowisko podbija serca publiczności niezwykłymi, pełnymi magii efektami. Fantasmagoryczna karuzela przewraca do góry nogami ład przestrzenny i zapełnia scenę wibrującymi kształtami.”

[„Corriere della Sera”]

„Może to tylko sen, a może to po prostu jakieś tajemne, magiczne, uskrzydlone zaklęcie sprawia, że ludzie latają na scenie. I to sami z siebie. Po prostu pozwalają stopom oderwać się od podłogi i zająć nowe, własne miejsce w powietrzu.”

[„Il Giornale”]

Program festiwalu

Projekt Materia Prima. 3. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy. Bieguny Kultury jest finansowany z funduszy EOG pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, oraz ze środków krajowych.

eea grants (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close