
Fot. Klaudyna Schubert
Fot. Klaudyna Schubert
Niezwykle barwny i dynamiczny spektakl zrealizowany w stylistyce teatru plastycznego i teatru tańca. Opowiada on o procesie nieustannego odradzania się życia i o człowieku bezustannie poszukującym harmonii i szczęścia na przekór nieubłaganemu losowi. Esencja życia sprowadza się tu do najprostszych działań i gestów, codziennych rytuałów, które zwyciężają nad siłami destrukcji. Życie wciąż trwa i rodzi się na nowo, nie poddając się chaosowi i zniszczeniu. Narracja przedstawienia oparta została na archetypicznych postaciach kobiety i mężczyzny. Obecność pierwiastka żeńskiego i męskiego, nocy i dnia, jin i jang służy opowieści o sile dopełniających się przeciwieństw. Postaci głównych bohaterów oraz ich indywidualne zmagania z procesami rozpadu i rozkładu czynią tę opowieść bliską doświadczeniu każdego z nas.
Spektakl/Perfomance created by: Adolf Weltschek, Małgorzata Zwolińska; Reżyseria/Stage direction: Adolf Weltschek; Scenariusz/Script: Adolf Weltschek, Małgorzata Zwolińska; Scenografia, kostiumy/Set design, costumes: Małgorzata Zwolińska; Choreografia/Choreography: Caroline Finn; Koncepcja i projekty multimediów/Multimedia idea and design: Adolf Weltschek, Małgorzata Zwolińska; Animacje multimedialne /Multimedia animation: Małgorzata Zwolińska, współpraca/cooperation: Emilia Metzel; Opracowanie muzyczne/Musical arrangment: Jerzy Kluzowicz; Asystent choreografa/Choreographer assistant: Magdalena Fejdasz; Tancerze/Dancers: Liwia Bargieł, Magdalena Fejdasz, Katarzyna Sikora, Sandra Szatan, Masza Tryputsen, Sebastian Lenart, Karol Miękina, Dominik Olechowski, Piotr Skalski oraz/and: Julia Tomkowicz
czas przedstawienia/duration: 75 min
Adolf Weltschek i Małgorzata Zwolińska – twórczy tandem znany m.in. z realizacji przedstawienia Hommage à Chagall, wielokrotnie nagradzanego i wystawianego w wielu krajach Europy spektaklu, zdecydowali się wzbogacić środki wyrazu typowe dla teatru plastycznego o wachlarz możliwości, jakie niesie ze sobą taniec współczesny. Do współpracy zaprosili wybitną brytyjską choreografkę Caroline Finn oraz dziewięciu niezwykle uzdolnionych tancerzy. W rezultacie tego spotkania powstał spektakl teatru formy o wyjątkowej urodzie i niespotykanej sile wyrazu. Wzajemnie dopełniają się tu różnorodne środki ekspresji: scenografia, kostium, światło, projekcje multimedialne, muzyka i w końcu ekspresyjny ruch znakomitych tancerzy. Siedemnaście obrazów, siedemnaście sytuacji scenicznych – atrakcyjne rozwiązania formalne łączą się z konkretnymi znaczeniami. W tym przedstawieniu historia opowiadana jest bez słów, a jej przebieg wyłania się z obrazów.
Projekt Materia Prima. 3. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy. Bieguny Kultury jest finansowany z funduszy EOG pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, oraz ze środków krajowych.