Spektakle

Kraków/Krakowskie Centrum Choreograficzne: Megan Bridge „Morphic Resonance” i „(Un) Locking McClary”

Zdjęcie: Kraków/Krakowskie Centrum Choreograficzne: Megan Bridge „Morphic Resonance” i „(Un) Locking McClary”

na zdj. Megan Bridge, fot. Michael Yu

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na spektakle Morphic Resonance i (Un) Locking McClary filadelfijskiej tancerki i choreografki Megan Bridge oraz na dyskusję na temat linii improwizacji i eksperymentowania w tańcu amerykańskim post-Judson*. Spotkanie odbędzie się w ramach roku edukacji CST w dziedzinie tańca współczesnego.

Morphic Resonance to solowa improwizacja w wykonaniu Megan Bridge z oryginalną muzyką Petera Price’a. Jest to projekt performatywny oparty na poszukiwaniach, w których ciało tańczące solo jest nastawione na rezonans z dźwiękiem i przestrzenią, które je otaczają. Muzyka elektroniczna i ambient Petera Price’a jest dodatkowo podkreślona przez perkusyjne zapętlenia. Tancerka buduje kinestetycznie ekspansywne światy ruchu, które, podobnie jak architektura, są niezwykle precyzyjne. Uwaga! Peter Price nie bierze udziału w pokazie.

Megan Bridge zaprezentuje również swoje najnowsze solo (Un) Locking McClary. W 1987 roku feministka i muzykolożka Susan McClary porównała muzykę Beethovena, a w szczególności jego IX Symfonię, do gwałtu. W tym solo Megan Bridge zaproponuje kontrargument do teorii McClary.

Po tych dwóch prezentacjach odbędzie się rozmowa na temat improwizacji i eksperymentowania w amerykańskim tańcu po Judson. Megan Bridge współpracowała ze Stevem Paxtonem i Lisą Nelson, wykonywała także choreografie Lucindy Childs i Davida Gordona oraz studiowała u Deborah Hay. Podczas spotkania i rozmowy z uczestnikami tancerka podzieli się swoim doświadczeniem i obserwacjami na temat tych artystów oraz ich podejściem do ruchu opartego na zadaniach, ucieleśnianiu i obecności.

*Judson Dance Theatre – kolektyw tancerzy, kompozytorów i artystów wizualnych funkcjonujący w Nowym Jorku w latach 1962-64; byli z nim związani m.in. Trisha Brown, Yvonne Rainer, David Gordon, Deborah Hay, Lucinda Childs, Steve Paxton; odrzucili oni modern dance i w drodze poszukiwań i eksperymentów stworzyli postmodernizm w tańcu współczesnym.

Trailer: https://vimeo.com/241005328

Megan Bridge

Tancerka, choreografka, producentka, pedagożka i dramaturżka tańca z Filadelfii. Współtwórczyni i współdyrektorka wraz z kompozytorem i muzykologiem Peterem Pricem patformy współpracy . Artyści wspólnie prowadzą przestrzeń thefidget jako eksperymentalne laboratorium badawcze i miejsce performatywnych działań. Artystka obecnie kontynuuje studia MFA w dziedzinie tańca na Temple University, gdzie wykłada także jako adiunkt. Jako redaktorka współpracuje z thINKingDANCE, a także publikuje artykuły w Dance Magazine, Pointe i The Dance Chronicle. Odbyła rezydencje artystyczne w Haverford College, West Chester University, Franklin & Marshall College i University of Arizona. W 2013 roku została wyróżniona tytułem „Best of Philly” przez Philadelphia Magazine za autorskie prace performatywne. Uczyła się u następujących artystów: Deborah Hay, Xaviera LeRoy, Miguela Gutierreza i Jana Fabre’a. Współpracowała z takimi choreografami i zespołami jak: Group Motion, Steve Paxton and Lisa Nelson, Jérôme Bel, Willi Dorner, Lucinda Childs, David Gordon, Susan Rethorst i Headlong Dance Theater. Wielokrotnie występowała w USA i za granicą: w Austrii, Bułgarii, Kolumbii, na Cyprze, w Niemczech, Japonii, na Litwie, w Polsce, w Afryce Południowej i Szwajcarii.

www.thefidget.org

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close