Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA i kuratorka Anna Królica zapraszają na pokaz spektaklu Chipping Anny Konjetzky, który odbędzie się w ramach programu Maszyna choreograficzna 2015 – Schlemmer. Analogie.
Wszystko drży: scena w Chipping Anny Konjetzky jest w ciągłym ruchu: poruszają się sześciany — raz bardzo powoli i prawie niezauważalnie, raz szybciej, jak gdyby niszcząc wszystko wokół. Zmieniające się obrazy i kształty zalewają przestrzeń, przełamują ją, rozszerzają lub spłaszczają. W centrum: ciało tancerki, które usiłuje dochodzić swych praw względem przestrzeni; musi się dostosować do coraz to nowych okoliczności, znaleźć drogę ucieczki.
Ciało musi się stale dostosowywać do nowej sytuacji, znajdując dla siebie wyjście w rozedrganej przestrzeni: każdy krok to nowy akt balansowania, każdy ruch jest opracowywany na nowo, ma nową przeciwwagę, odnajdywana jest nowa droga wyjścia. Na tej scenie nawet nieruchome ciało nie może odpocząć: wprawiona w ruch przestrzeń wkracza by je deformować i pochłonąć. Zniecierpliwione ciało zostaje doprowadzone do granic wycieńczenia. Moim zdaniem zniecierpliwienie to bardzo ciekawy aspekt badań nad ciałem i ruchem. Jednak społeczeństwo także wydaje się być w coraz większym pośpiechu. Zasyp stale dostępnych informacji, pozornie nieograniczona możliwość samostanowienia oraz wymóg stałej produktywności tworzą społeczną przestrzeń, która wymusza na nas – lub umożliwia – wykonywanie określonych „kroków”. (Anna Konjetzky)
Chorografia, scenografia: Anna Konjetzky (www.annakonjetzky.com)
Taniec: Sahra Huby
Muzyka: Brendan Dougherty
Video: Timm Burkhardt
Scenografia: Anton Lukas
Kierownik techniczny: Barbara Westernach
Menager projektu: Laura Martegani (RAT&TAT kulturbuero)
Więcej informacji o projekcie:
www.news.cricoteka.pl/maszyna-choreograficzna-schlemmer-analogie/