Warsztaty

Kraków/Maszyna choreograficzna 2015: Warsztaty i audycja do spektaklu „Radiance, lo-res” Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa

Zdjęcie: Kraków/Maszyna choreograficzna 2015: Warsztaty i audycja do spektaklu „Radiance, lo-res” Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa

Fot. z archiwum Zorki Wollny

Wersja do druku

Udostępnij

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA i kuratorka Anna Królica zapraszają na warsztaty połączone z audycją do spektaklu Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa. Warsztaty są przeznaczone dla osób zainteresowanych działaniami performatywnymi na przecięciu nowej choreografii i performansu. Uczestnicy będą działać, odwołując się do praktyk fizycznych i tekstów oraz ucieleśniać materiały audiowizualne, zamazując różnice między ty, co cyfrowe a tym, co analogowe.  Warsztaty są adresowane do tancerzy, moverów, choreografów, performerów, aktorów, zainteresowanych wymianą praktyk skoncentrowaną na afektach, ucieleśnianiu i alienacji. Warsztaty stanowią research do spektaklu Radiance, lo-res. Dla wybranych uczestników możliwa jest dalsza współpraca, z którą związane będzie wynagrodzenie dla uczestnika. Projekt będzie prezentowany w ramach Maszyny choreograficznej. Analogie:Schelmmer. Premiera spektaklu odbędzie się 30 września.

Warsztaty będą odbywać się przez dwa dni (9 i 10 września). Uczestnik ma do wyboru dwa bloki:

a) poranny: w godz. 11.00-14.00

lub

b) wieczorowy: 17.00-20.00

Organizatorzy proszą o wybór tego samego bloku w obu dniach warsztatowych. Dla istoty procesu ważny jest udział uczestników w całości warsztatów (dwa dni).

Zgłoszenia wraz z wyborem godziny zajęć oraz załączonym CV należy przesyłać na adres workshop@cricoteka.pl

Limit miejsc w każdym bloku: 20 osób. Liczy się kolejność zgłoszeń.

Radiance, lo-res

Lo-res, czyli mała rozdzielczość, rozmywa kontury podmiotu i jednocześnie przypomina o jego materialności. Obraz o małej rozdzielczości jest wynikiem cyrkulacji, podczas której staje się afektem przekształconym w ciało, aby na powrót (znowu) stać się obrazem.

Lo-res ciała to tracące swoje pochodzenie, lepkie odpady cyfrowe najniższej rangi. Są symptomem ruchu i mutacji współczesnych ciał, czyli bio-obiektów. Bio-obiekt jest naukowym terminem służącym do opisywania nowych form życia tworzonych według procesów bio-mediacji, które zamazują granice między żywym a sztucznym, ludzkim a nie-ludzkim. Koncept bio-obiektu przenosi nas od po-wojennej alienacji do alienów XXI wieku. High-tech, low-life, no future. Beatriz Preciado nazywa ten stan bycia alienem; techno-seksualnością. Radiance, lo-res to choreografia, która odbywa się pośród mutacji i zanieczyszczeń, cyrkulacji afektów i ich ucieleśnienia; stara się być świadkiem techno-podmiotowości.

Choreografia: Alex Baczyński-Jenkins
Taniec: Paweł Sakowicz i goście
Kostium i scenografia: we współpracy z Patrycją Piwosz

 

Alex Baczyński-Jenkins (ur. 1987) polsko-brytyjski choreograf; zajmuje się mediacją i polityką afektu, podmiotami pożądań i ucieleśnieniem. Baczynski-Jenkins ukończył pilotażowy projekt  studiów o kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Międzyuczelnianym Centrum Tańca) na berlińskim Uniwersytecie Artystycznym (Udk)w Berlinie, uczestniczył w programie Home Workspace stowarzyszenia Ashkal Alwan w Bejrucie. Jego prace były prezentowane m.in. w ramach expo zero oraz przez instytucje takie jak: Performa, Nowy Jork (2011), Komuna Warszawa (2012), Liste, Bazylea (2014), X-Apartments, Homeworks, Bejrut (2013), Sophiensaele Theatre, Berlin (2015) Block Universe, Londyn (2015) Whitechapel Gallery, Londyn (2015). Współpracował z Delfina Foundation w Londynie w ramach programu Performance as Process 2015.

Więcej informacji o projekcie:

www.news.cricoteka.pl/maszyna-choreograficzna-schlemmer-analogie/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close