Kraków/Projekt „Polifonie” 2014: „3 Singers” – performans i instalacja

Zdjęcie: Kraków/Projekt „Polifonie” 2014: „3 Singers” – performans i instalacja

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

3 Singers to połączenie innowacyjnego performansu i instalacji, przy udziale muzyki tworzonej na żywo, a także ruchu oraz technologii w celu zwrócenia uwagi i poszerzenia wiedzy na temat problemów dotyczących kobiet pracujących w zglobalizowanym przemyśle odzieżowym. 3 Singers bada rolę praw kobiet w trzech różnych okresach historycznych — od produkcji przedindustrialnej, poprzez rewolucję przemysłową, aż po obecnie występujący wyzysk. Jest to opera technologiczna pełna intrygujących zestawień — podkładowi śpiewu ptaków (sterowanemu kamerami Xbox Kinnect) towarzyszy użycie dawnych maszyn do szycia typu Singer (tutaj przystosowanych do modyfikowania śpiewu wokalistek).

Światowe prawykonanie 3 Singers odbędzie się w listopadzie 2014 roku w Krakowie. Premierę chicagowską — w styczniu 2015 roku — dopełni trwająca przez miesiąc wystawa o dramaturgicznej pracy badawczej nad projektem, realizowanej we współpracy z Narodowym Muzeum Zdrowia i Medycyny w Chicago.

Odbiorcy będą mogli także wniknąć w 3 Singers dzięki aplikacji na telefony, stworzonej specjalnie dla potrzeb instalacji multimedialnej w Narodowym Muzeum Zdrowia i Medycyny w Chicago. Będzie ona zawierać artykuły, fotografie, wideo i materiały źródłowe, kierujące publiczność ku organizacjom zajmującym się prawami pracujących kobiet.

 

Skład zespołu 3 Singers: choreografka i reżyserka Erica Mott, kompozytor Ryan Ingebritsen, artysta wideo John Boesche, projektant świateł Todd Clark, architekt i projektant sceniczny Leigh Breslau, performerka wokalna Fides Krucker, dramaturg Ginger Farley i projektantka kostiumów Kristin Mariani

Kostiumy: Kristin Mariani, Red Shift Couture

Fotografia: Matthew Gregory Hollis

Wideo: Robben Munoz and Robin Lee

Partnerzy: National Museum of Health and Medicine Chicago; Experimental Sound Studio (supported by a Community Arts Assistance Program Grant from the City of Chicago Department of Cultural Affairs and the Illinois Arts Council); City of Chicago Department of Cultural Affairs and Special Events In-the-Works Residency 3AP Awards (supported by 3Arts and the Joyce Foundation); University of Illinois Chicago School of Music and Theater; University of Chicago Logan Center for the Performing Arts

Premiera: 6 listopada 2014, Cricoteka

Wydarzenie odbywa się w ramach projektu Kto inspiruje? Tadeusz Kantor! Polifonie 2014, realizowany przez Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie.

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

BIOGRAMY:

John Boesche

projektant medialny

Tworzy od 1981 roku — jest autorem ponad 120 projektów scenicznych i medialnych, w tym również produkcji broadwayowskich: Beyond Glory w Roundabout Theatre (w reż. Roberta Fallsa) oraz The Glass Menagerie w Roundabout Theatre (w reż. Franka Galatiego). To również twórca scenografii do projektów Joffrey Ballet (Chicago), Liz Lerman Dance Exchange (Washington, D.C.), Lucky Plush Productions (Chicago) oraz Mordine & Company Dance Theatre (Chicago).

Leigh Breslau

architekt / projektant / inżynier

 

Partner projektowy w biurze Trahan Architects of Chicago and Baton Rouge, zajmującym się architekturą, inżynierią i planowaniem. Leigh jest twórcą projektów wielu siedzib instytucji artystycznych, w tym Symphony Center w Chicago i Long Center w Austin (w stanie Teksas). Brał również udział w renowacjach Avery Fisher Hall w Nowym Jorku i Lyric Opera and Ravinia Festival w Chicago; był głównym planistą Millennium Park w Chicago. Obecnie projektuje przestrzenie teatralne oraz inne budynki użyteczności publicznej i instytucjonalnej. Jest twórcą scenografii do spektakli Court Theatre: Uncle Vanya, Titus Andronicus oraz The Wild Duck.

 

 

Todd Clark

kierownik produkcji scenicznej / projektant świateł dla teatrów i firm

 

Ukończył North Carolina School of the Arts. Ostatnio zrealizowane przez niego projekty związane były m. in. z funkcjami: dyrektora produkcji dla Chicago Dancing Festival, projektanta oświetlenia (Scarlatti, choreogr. Twyla Tharp), projektanta produkcji programów telewizji PBS (Under the Steetlight), projektanta oświetlenia dla oper: La Boheme, Dead Men Walking i Sen nocy letniej (w reż. Wiliama Shomosa), a także kierownika produkcji dla DanceWorks Chicago. Jest laureatem trzech nagród Emmy za projekt oświetlenia, przygotowany dla filmów dokumentalnych o tańcu, realizowanych przez telewizję PBS: River North Rising, Every Dancer Has a Story oraz Getting There.

Ginger Farley

tancerka / nauczycielka / adwokatka tańca

Z miastem Chicago związana artystycznie od 1978 roku. Od 1978 do 1989 roku tańczyła w Hubbard Street Dance Company. Jako nauczycielka tańca współpracowała z Lou Conte Dance Studio, The Dance Center of Columbia College oraz The Chicago Academy for the Arts. W latach 1996–2001 prowadziła The 58 Group — muzyczno-taneczny zespół zgłębiający relacje między muzyką i ruchem podczas występów na żywo.

 

Ryan Ingebritsen

kompozytor / projektant dźwięku

Artysta słynący z muzyki elektronicznej tworzonej na żywo; z traktowania przestrzeni, czasu oraz naturalnej akustyki miejsc jako elementów muzycznych. Współpracował z wieloma artystami i zespołami, m. in. z: Toddem Reynoldsem (Bang on a Can), eighth blackbird, International Contemporary Ensemble, Third Coast Percussion, Spectral Quartet, Beta Collide, Firewire oraz Gold Sparkle Band. Jego obecna współpraca z Ericą Mott zaowocowała stworzeniem nowych instrumentów opartych na interakcji z ruchem. W 2010 roku otrzymał nagrodę McKnight Foundations Visiting Composer Fellowship, a w 2007 — Illinois Arts Council Fellowship in Composition. W międzynarodowych festiwalach bierze udział od 2003 roku.

Katie Mazzini

wokalistka / producentka

Ukończyła studia na wydziale Teatru Muzycznego (Ball State University). Od dwóch lat mieszka w Chicago, gdzie — kiedy nie wykonuje ptasich śpiewów — pełni funkcję członkini i producentki w Walkabout Theatre Company. Ostatnio była zaangażowana w projekty: The Wild (Walkabout Theatre Company, 2014), Three Sisters (Steppenwolf Theatre Company), EL Stories (Waltzing Mechanics Company)oraz Singin’ in the Rain (Drury Lane Theatre).

Erica Mott

choreografka / projektantka obiektów rzeźbiarskich / organizatorka kultury

Wykorzystując cielesne formy rzeźbiarskie (maska/kostium/obiekt), Mott przekształca niechciane materiały i porzucone przestrzenie. Jej projekty zostały uhonorowane wsparciem licznych organizacji: Amnesty International’s Patrick Stewart Human Rights Fellowship (wsparcie programu nauczania sztuki we wspólnotach Południowej Afryki), The Santa Fe Art Institute Residency, Ragdale Foundation Residency, NES Artist, The Chicago Dancemakers Forum Fellowship, The City of Chicago CAAP oraz Neighborhood Arts Program (NAP). Jest członkinią prekursorskiej grupy performatywnej La Pocha Nostra

POLIFONIE

Bilety na poszczególne koncerty w cenie 15 zł i 10 zł.

Bilety będą dostępne na stronie http://bilety.cricoteka.pl, w Cricotece przy ul. Nadwiślańskiej 2-4 w godzinach otwarcia oraz przed rozpoczęciem pokazów.

Rezerwacje: rezerwacje@cricoteka.pl

Więcej informacji: www.news.cricoteka.pl

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:00

Kraków: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, ul. Nadwiślańska 2-4

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close