Spektakle

Kraków/Scena dla tańca 2015/Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii: Mikołaj Mikołaczyk „Projekt: Tomaszewski”

Zdjęcie: Kraków/Scena dla tańca 2015/Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii: Mikołaj Mikołaczyk „Projekt: Tomaszewski”

Wersja do druku

Udostępnij

Projekt: Tomaszewski powstał w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa. W zamierzeniu ma być on formą podążenia za Mistrzem, a także odwołaniem się do własnych przeżyć i wspomnień. Intymna opowieść o sobie samym rozpoczyna się od zwrócenia się do własnych początków scenicznej drogi i emocji związanych ze spotkania z Henrykiem Tomaszewskim, by w końcu skupić się na własnym języku ruchowym, a przez to zbliżyć do widza i wciągnąć go w sceniczne działania.

choreografia i wykonanie: Mikołaj Mikołajczyk

muzyka: Zbigniew Kozub

wideo: Mirek Kaczmarek

produkcja: Komuna//Warszawa

czas trwania: 50 min.

premiera: 27.10.2012, Komuna//Warszawa

***

Projekt Goodbye Superman! Mężczyźni w polskiej choreografii to projekt autorski Anny Królicy, Eryka Makohona i Pawła Łyskawy, który  jest odpowiedzią na realizowany w ramach Scena dla tańca 2014 projekt Portrety. Kobiety w polskiej choreografii. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na temat męskości w tańcu oraz na wpływ mężczyzn-choreografów na polską kulturę tańca. Do projektu zaproszeni zostali choreografowie-przedstawiciele różnych pokoleń, języków i tradycji; pokazane zostaną spektakle, które poruszają zagadnienia tożsamości męskiej oraz męskich ról kulturowych. Kuratorzy chcieliby włączyć się do dyskusji, która toczy się w szeroko rozumianej sztuce i społeczeństwie. Interesują ich problemy wzorców i norm kulturowych w kontekście mężczyzn oraz obwieszczany wielokrotnie kryzys męskiej podmiotowości, a także subwersja męskości.

Dwa spektakle  – Mikołaja Mikołajczyka Projekt:Tomaszewski i Anny Godowskiej/Sławka Krawczyńskiego/Tomasza Wygody Niżyński  – twórcy projektu zaprosili, aby zwrócić uwagę widzów na twórców, których znaczenie dla polskiej choreografii jest nie do przecenienia. Ich praca oraz korzenie artystyczne wiążą się z kilkoma ważkimi tradycjami, a nawet „epokami” w tańcu: Mikołajczyk jako uczeń Tomaszewskiego, współpracownik Ewy Wycichowskiej w Polskim Teatrze Tańca, zespole stworzonym przez Conrada Drzewieckiego i w końcu – niezależny twórca, o wyraźnym stylu i rozpoznawalnym porywczym temperamencie, jedna z „twarzy” polskiego tańca, twarz „enfant terrible”, niepokornego twórcy.

Z kolei Tomasz Wygoda, dawny tancerz Śląskiego Teatru Tańca, aktor Krystiana Lupy, który w 2004 roku miał otworzyć wraz Anitą Wach i Januszem Orlikiem program rezydencyjny „Solo Projekt” Joanny Leśnierowskiej, zdobywca nagrody dla najciekawszego performera podczas Polskiej Platformy Tańca 2014 za rolę właśnie w Niżyńskim. W zaproponowanym programie można odnaleźć także wspomniane teoretyczne rozważania o naturze i sposobie mówienia, a może szczególnie o wizualnych aspektach narracji o mężczyznach obecnych w kulturze, a zatem również w tańcu.

Pokaz Projektu: Tomaszewski w Krakowskim Centrum Choreograficznym jest częścią projektu Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii, który został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.

Więcej informacji: www.scenadlatanca.pl

Logo Scena dla tańca (miniaturka)   IMIT (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Mikołaj Mikołajczyk

Mikołaj Mikołajczyk

Projekt: Tomaszewski powstał w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa. W zamierzeniu ma być on formą podążenia za Mistrzem, a także odwołaniem się do własnych przeżyć i wspomnień. Intymna opowieść o sobie samym rozpoczyna się od zwrócenia się do własnych początków scenicznej drogi i emocji związanych ze spotkania z Henrykiem Tomaszewskim, by w końcu skupić się na własnym języku ruchowym, a przez to zbliżyć do widza i wciągnąć go w sceniczne działania. choreografia i wykonanie: Mikołaj Mikołajczyk muzyka: Zbigniew Kozub wideo: Mirek Kaczmarek produkcja: Komuna//Warszawa czas trwania: 50 min. premiera: 27.10.2012, Komuna//Warszawa *** Projekt Goodbye Superman! Mężczyźni w polskiej choreografii to projekt autorski Anny Królicy, Eryka Makohona i Pawła Łyskawy, który  jest odpowiedzią na realizowany w ramach Scena dla tańca 2014 projekt Portrety. Kobiety w polskiej choreografii. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na temat męskości w tańcu oraz na wpływ mężczyzn-choreografów na polską kulturę tańca. Do projektu zaproszeni zostali choreografowie-przedstawiciele różnych pokoleń, języków i tradycji; pokazane zostaną spektakle, które poruszają zagadnienia tożsamości męskiej oraz męskich ról kulturowych. Kuratorzy chcieliby włączyć się do dyskusji, która toczy się w szeroko rozumianej sztuce i społeczeństwie. Interesują ich problemy wzorców i norm kulturowych w kontekście mężczyzn oraz obwieszczany wielokrotnie kryzys męskiej podmiotowości, a także subwersja męskości. Dwa spektakle  – Mikołaja Mikołajczyka Projekt:Tomaszewski i Anny Godowskiej/Sławka Krawczyńskiego/Tomasza Wygody Niżyński  – twórcy projektu zaprosili, aby zwrócić uwagę widzów na twórców, których znaczenie dla polskiej choreografii jest nie do przecenienia. Ich praca oraz korzenie artystyczne wiążą się z kilkoma ważkimi tradycjami, a nawet „epokami” w tańcu: Mikołajczyk jako uczeń Tomaszewskiego, współpracownik Ewy Wycichowskiej w Polskim Teatrze Tańca, zespole stworzonym przez Conrada Drzewieckiego i w końcu – niezależny twórca, o wyraźnym stylu i rozpoznawalnym porywczym temperamencie, jedna z „twarzy” polskiego tańca, twarz „enfant terrible”, niepokornego twórcy. Z kolei Tomasz Wygoda, dawny tancerz Śląskiego Teatru Tańca, aktor Krystiana Lupy, który w 2004 roku miał otworzyć wraz Anitą Wach i Januszem Orlikiem program rezydencyjny „Solo Projekt” Joanny Leśnierowskiej, zdobywca nagrody dla najciekawszego performera podczas Polskiej Platformy Tańca 2014 za rolę właśnie w Niżyńskim. W zaproponowanym programie można odnaleźć także wspomniane teoretyczne rozważania o naturze i sposobie mówienia, a może szczególnie o wizualnych aspektach narracji o mężczyznach obecnych w kulturze, a zatem również w tańcu. Pokaz Projektu: Tomaszewski w Krakowskim Centrum Choreograficznym jest częścią projektu Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii, który został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015. Więcej informacji: www.scenadlatanca.pl   

Henryk Tomaszewski

Henryk Tomaszewski

Projekt: Tomaszewski powstał w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa. W zamierzeniu ma być on formą podążenia za Mistrzem, a także odwołaniem się do własnych przeżyć i wspomnień. Intymna opowieść o sobie samym rozpoczyna się od zwrócenia się do własnych początków scenicznej drogi i emocji związanych ze spotkania z Henrykiem Tomaszewskim, by w końcu skupić się na własnym języku ruchowym, a przez to zbliżyć do widza i wciągnąć go w sceniczne działania. choreografia i wykonanie: Mikołaj Mikołajczyk muzyka: Zbigniew Kozub wideo: Mirek Kaczmarek produkcja: Komuna//Warszawa czas trwania: 50 min. premiera: 27.10.2012, Komuna//Warszawa *** Projekt Goodbye Superman! Mężczyźni w polskiej choreografii to projekt autorski Anny Królicy, Eryka Makohona i Pawła Łyskawy, który  jest odpowiedzią na realizowany w ramach Scena dla tańca 2014 projekt Portrety. Kobiety w polskiej choreografii. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na temat męskości w tańcu oraz na wpływ mężczyzn-choreografów na polską kulturę tańca. Do projektu zaproszeni zostali choreografowie-przedstawiciele różnych pokoleń, języków i tradycji; pokazane zostaną spektakle, które poruszają zagadnienia tożsamości męskiej oraz męskich ról kulturowych. Kuratorzy chcieliby włączyć się do dyskusji, która toczy się w szeroko rozumianej sztuce i społeczeństwie. Interesują ich problemy wzorców i norm kulturowych w kontekście mężczyzn oraz obwieszczany wielokrotnie kryzys męskiej podmiotowości, a także subwersja męskości. Dwa spektakle  – Mikołaja Mikołajczyka Projekt:Tomaszewski i Anny Godowskiej/Sławka Krawczyńskiego/Tomasza Wygody Niżyński  – twórcy projektu zaprosili, aby zwrócić uwagę widzów na twórców, których znaczenie dla polskiej choreografii jest nie do przecenienia. Ich praca oraz korzenie artystyczne wiążą się z kilkoma ważkimi tradycjami, a nawet „epokami” w tańcu: Mikołajczyk jako uczeń Tomaszewskiego, współpracownik Ewy Wycichowskiej w Polskim Teatrze Tańca, zespole stworzonym przez Conrada Drzewieckiego i w końcu – niezależny twórca, o wyraźnym stylu i rozpoznawalnym porywczym temperamencie, jedna z „twarzy” polskiego tańca, twarz „enfant terrible”, niepokornego twórcy. Z kolei Tomasz Wygoda, dawny tancerz Śląskiego Teatru Tańca, aktor Krystiana Lupy, który w 2004 roku miał otworzyć wraz Anitą Wach i Januszem Orlikiem program rezydencyjny „Solo Projekt” Joanny Leśnierowskiej, zdobywca nagrody dla najciekawszego performera podczas Polskiej Platformy Tańca 2014 za rolę właśnie w Niżyńskim. W zaproponowanym programie można odnaleźć także wspomniane teoretyczne rozważania o naturze i sposobie mówienia, a może szczególnie o wizualnych aspektach narracji o mężczyznach obecnych w kulturze, a zatem również w tańcu. Pokaz Projektu: Tomaszewski w Krakowskim Centrum Choreograficznym jest częścią projektu Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii, który został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015. Więcej informacji: www.scenadlatanca.pl   

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close